שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הפוזה של רונאלדו מול הגאונות של מסי

להבדיל מהפורטוגלי, הפרעוש טרם התפנה לשטוף לאוהדי ברצלונה את המוח. נראה שהבחור לא מבין שהעתיד והכסף הגדול נמצאים ברשתות החברתיות והוא עסוק מדי בלשחק כדורגל ופחות בצילומים של עצמו מרוח בשמן גזר וצבירת לייקים משמיניסטיות באינסטגרם

"להשוות בין מסי לשחקן אחר זה כמו להשוות בין שוטר טוב לבאטמן". חורחה סמפאולי.

 

כדי להבין מדוע מסי הוא באטמן, גאון ששולט ברזי טכניקות הלחימה בכדורגל, ורונאלדו, הוא לכל היותר שוטר מצטיין שיודע לירות למטרה, חשוב להבין להבין קודם מי הם אלו שטוענים שהפורטוגלי טוב יותר מהארגנטינאי ולמה הם עושים זאת? בגדול, בגלל שרונאלדו אמר. רובם המכריע של אלו הטוענים שרונאלדו הוא השחקן הטוב בעולם, חוץ מרונאלדו עצמו כמובן, הם אוהדי ריאל מדריד או מעריצים ישירים של כריסטיאנו שמיתג את עצמו כ"ווינר אולטימטיבי חתיך הורס אש - לעוף עלי" וכשחקן הטוב ביותר בעולם, בלי להבין לעומק שכדי להיות השחקן הטוב בעולם הוא באמת צריך להיות כזה.

 

הוא משתמש בטכניקות מתקדמות של פוזה, עשיית שרירים וניתוחים פלסטיים. כולל שימוש בחברת השיווק בסדר גודל של סיגריות מרלבורו, כדי לאסוף מיליוני עוקבים ורווקות חמות בפייסבוק ובאינסטגרם, שיתמכו במחוות והצהרות האהבה העצמאיות שלו. בתמורה להערצה כלפיו, אוהדיו יזכו ליהנות מפוסטים לוהטים של רונאלדו עם תחתונים ומכוניות ספורט. בסופו של יום, כאשר נשאל את אותם אוהדים שטופי מוח (וזימה) מי השחקן הטוב בעולם הם ידקלמו כאלפקות בהיפנוזה את מה שרונאלדו דורש מהם להגיד: CR7! דבר אחד כבר הוכרע: רונאלדו הוא מכונת שיווק הרבה יותר טובה ממסי.

 

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

כשנבקש ממעריציו הרבים להסביר את העדפתם של רונאלדו על מסי הם עשויים לתת הסברים עמוקים ומנומקים כגון: "הוא ווינר!" (אוקי. תסבירו לי בהזדמנות מה זה אומר). "הוא הגיע להישגים בנבחרת הלאומית ומסי לא". (הקבוצה של המדינה שלו זכתה באליפות אירופה ובלעדיו). "הוא הצטיין גם במנצ'סטר יונייטד ומסי מצטיין רק בברצלונה" (לדעתי מסי יכול היה להצטיין גם בפועל בית שאן). "הוא שחקן מושלם - הוא יודע לנגוח לשער" (למעשה, מעולם לא הבנתי את הטיעון הזה).

 

להבדיל מרונאלדו, מסי טרם התפנה לשטוף לאוהדי ברצלונה את המוח. נראה שהבחור לא מבין שהעתיד והכסף הגדול נמצאים ברשתות החברתיות והוא עסוק מדי בלשחק כדורגל ופחות בצילומים של עצמו מרוח בשמן גזר וצבירת לייקים משמיניסטיות באינסטגרם. כשהשחקן עצמו לא מורה לך למי להשוות אותו, מומחים וחובבי כדורגל נאלצים להשוות אותו לשחקנים הטובים בעולם מבחינה סטטיסטית, איכות המהלכים, הסגנון וניהול המשחק. בין היתר המעמיקים בהשוואה משתמשים באלגוריתם בשם EPM שבודק את יעילות השחקן וההשפעה שלו על המשחק, ומגלים שהיעילות של מסי היא פי 5 משחקן ממוצע ופי 2 משל רונאלדו. הבעיה בכל ההשוואות האלו שאפשר עוד להגיע באמצעותם למסקנות מבוססות.

 

בזמן שלא מעט מגיעים למסקנה שמסי הוא כנראה השחקן הטוב ביותר שהיה אי פעם, אגף השיווק של רונאלדו לא מסבך את המעריצים באלגוריתמים ובהשוואות לשחקנים דגולים כמו מראדונה או פלה, אלא מבקש מהם להצהיר שרונאלדו פשוט טוב יותר ממסי. כלומר שחובבי מסי ישברו את הראש ויוכיחו שמסי הוא הטוב בכל הזמנים. כל מה שמעריצי ריאל מדריד מתבקשים לעשות זה לטעון שרונאלדו טוב יותר ממסי. לדעתי, כמו מהלך של מסי, זה גאוני! כי למה לתת לאוהדי ריאל מדריד להפעיל את הראש ולעסוק בהוכחות ובטיעונים, אם אפשר להגיד "מה שאתה אז אני יותר".

 

 

נניח למעריצים. מה לגבי היכולות הקבוצתיות של שני השחקנים? רונאלדו מתמקד בצבירת גולים לאוסף הפרטי שלו, גם אם זה כולל חטיפת כדור מחבר לקבוצה שלו אחרי שזה כבר עבר גם את קו ההגנה וגם את השוער ולמעשה הכדור ייכנס לשער בכל מקרה. לעומתו, מסי מתמקד בחטיפת הכדור משחקני הקבוצה היריבה. בכל הקשור להתנהלות מול שחקני הקבוצה שלו, הוא מנהל את המשחק ומחלק את הכדורים לחבריו במסירות ובמהלכים מדהימים. נראה שמסי מתמקד ביצירת הזדמנויות שמובילות לכיבוש שערים ולאו דוקא להעשיר את אוסף הגולים הפרטי שלו. איכשהו הוא גם מצליח להשאיר קומץ כדורים לעצמו ולשבור את שיאי הגולים ולהבקיע יותר מכל שחקן אחר בעונה.

 

ומה עם התפקיד שכל אחד ממלא במשחק? רונאלדו מהוקצע בסיום מהלכים של הקבוצה שלו ובועט אחרון לשער, גם במקרים בהם הכדור ייכנס לשער ללא עזרתו. כי ככה זה כשנחושים באמת. מסי ניחן בראיית משחק רחבה יותר והוא מתנייד לכל אורך המגרש על מנת להשפיע על שחקני הקבוצה שלו באופן מירבי.

 מבלי להוסיף ולהעמיק באסטרטגיה של כוכב ריאל, אני מאד מקוה שרונאלדו טוב בסמול טוק כמו שהוא טוב בהמתנה ליד השער, כי זו הזדמנות מצוינת לשוער של הקבוצה היריבה להעביר את הזמן כשיש שחקן שכל הזמן עומד לידו. אבל נעזוב רגע את ההשפעה על הקבוצה, בואו נדבר על ביצועים אינדיבידואליים. רונאלדו חזק יותר, מהיר יותר ומדויק יותר מחברו נמוך הקומה. כל אלה ועוד הופכים אותו לסקורר אולטימטיבי.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

יכולותיו הפיזיות של מסי פחותות במידה מסוימת, אבל איכשהו הוא ישאיר אתכם פעורי פה. אם זה ביכולת פנומנלית לעבור ולהפיל שחקנים מבלי לגעת בהם או להתחיל מהלך בחצי המגרש, לעבור את כל ההגנה ולסיים אותו כשהוא מעביר כדור בין הרגליים של השוער ישר אל תוך השער. דברים שמסי ורק מסי יכול לעשות. עם כל הכבוד ליצירה האתלטית הקרויה רונאלדו, בסופו של דבר לפני שאני מתכוון לצפות בסרטוני יוטיוב של מסי אני הולך להכין פופקורן. כשאני מתכוון לראות סרטונים דומים של רונאלדו, אני מדבר בטלפון וקוצץ ציפורניים… כי טיפוח עצמי זה חשוב! דברים שלמדתי מרונאלדו.

 

שלא יהיה ספק, רונאלדו הוא שחקן מצוין. כשהכדור מגיע אליו הוא יידע להכווין אותו בדיוק אל השער באמצעות כל חלקי גופו הלגיטימיים. הוא נראה מעולה ומצטלם טוב. לא פעם הוא עושה גם אחלה תספורת (וגבות). לצערו משחק כדורגל זה לא משחק אולימפי ולנהל חשבון אינסטגרם ברמה של קים קרדישאן לא הופך אותך לשחקן כדורגל טוב יותר. לסיכום ובתמצות, אם ננסה להנדס את שחקן הכדורגל המושלם אולי יצא לנו משהו שמזכיר את רונאלדו. מה שבטוח זה שהמוח האנושי לא היה מסוגל להנדס את מסי. למעשה, אם מסי לא היה קיים, לא היינו מצליחים לדמיין ששחקן כזה יכול להתקיים. מצטער דמיון, אבל יש לך סוף.

 

 

אגב, אני לא אתפלא אם בסופ"ש, כשרונאלדו משחק פיפ"א בפלייסטיישן, הוא בוחר במסי כשחקן שאיתו ישחק. זה הגיוני. רונאלדו הוא בחור אמביציוזי, וגם בפלייסטיישן חשוב לו להיות הכי טוב.

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים