שתף קטע נבחר

בתחרות הבכורה: טמלקובה זכתה בזהב

הג'ודוקא בת ה-20 (עד 52 ק"ג) ניצחה בגמר גביע אירופה לג'וניור את אמבר רואיל, וזכתה בזהב בתחרות הראשונה שלה בתור ישראלית. מדליית כסף לאורון גינר

הג'ודוקא הבולגרייה בטינה טמלקובה, זוגתו לחיים של ברוך שמאילוב, זכתה היום (שבת) במדליית הזהב בגביע אירופה לג'וניור בלה קורוניה שבספרד - התחרות הראשונה שלה בתור ישראלית.

 

טמלקובה עלתה על המזרן כשעל גבה הופיע הכיתוב ISR, ובגמר הכניעה את אמבר רואיל בווזארי. כזכור, לאחר המעבר היא ביקשה להצטרף לנבחרת ישראל במטרה להגיע לאולימפיאדת טוקיו 2020, זאת כפי שפורסם בלעדית ב-ynet ספורט. 

 

טמלקובה על הפודיום (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)
טמלקובה על הפודיום(צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)

 

הישג נאה בתחרות הראשונה שלה. טמלקובה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
הישג נאה בתחרות הראשונה שלה. טמלקובה(צילום: אורן אהרוני)

 

בתחילת אפריל היא קיבלה את תעודת המעבר ממשרד הפנים, וכאמור היום התחרתה לראשונה במדיה החדשים. עוד לפני ההעפלה לגמר טמלקובה בת ה-20 (עד 52 ק"ג) השיגה ניצחונות מרשימים על יריבות מגרמניה, איטליה, ספרד ובחצי הגמר ריתקה רוסייה 3:14 דקות מהפתיחה, לאחר שהשיגה פעמיים וואזארי.

 

כזכור, הבולגרייה הצעירה הגיעה לארץ לבדה לפני שנתיים, לאחר שפנתה לאיגוד הג'ודו הישראלי במטרה לייצג את המדינה. תהליך קליטתה לא הושלם בזמן והיא שהתה פה עד כה באשרת תיירת.

 

באותה תחרות אורון גינר, המתחרה במשקל עד 73 ק"ג, זכה במדליית הכסף אחרי שהפסיד ליריב ספרדי בגמר באיפון. לפני כן ניצח יריבים מאנדורה, רוסיה, איטליה וספרד.

 

הגיעה עם רזומה מרשים מאחוריה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
הגיעה עם רזומה מרשים מאחוריה(צילום: אורן אהרוני)

 

גילי כהן חמישית בגראנד סלאם יקטרינבורג

גילי כהן, המתחרה במשקל עד 52 ק"ג, סיימה היום במקום החמישי בגראנד

סלאם הנערך ביקטרינבורג שברוסיה, לאחר שהפסידה בקרב על הארד בריתוק, 1:53 דקות מהפתיחה, לנטליה קוזנטינובה המקומית.

 

עוד קודם לכן, כהן חלפה על פני יריבה מטג'יקיסטן, אך הפסידה ברבע הגמר ליריבה רוסייה ועברה לבית הניחומים. שם היא עברה הונגרייה בסיבוב הראשון, אך כאמור לא הצליחה לסיים עם המדליה.

 

במשקל עד 48 ק"ג, שירה ראשוני ונועה מינצקר הפסידו בקרב הראשון שלהן, תמנע נלסון לוי (57 ק"ג) פתחה עם ניצחון על ספרדייה, אך הפסידה בהמשך לקנדית, ובבית הניחומים נכנעה לאלופה האולימפית, גבריאלה סילבה, בניקוד זהב וסיימה במקום השביעי.

 


פורסם לראשונה 20/05/2017 16:53

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות איגוד הג'ודו
בטינה טמלקובה
צילום: באדיבות איגוד הג'ודו
מומלצים