שתף קטע נבחר

לינוי אשרם: "שמחה שעשיתי היסטוריה"

הישראלית שזכתה בשתי מדליות באליפות אירופה בהתעמלות אמנותית הגיבה: "אני מאחלת לעצמי להגיע לגבהים חדשים". על התרגיל המיוחד, שכלל את סיבוב החישוק על האף: "הקהל היה מופתע, זה משהו שלא רואים אצל כל מתעמלת"

יום היסטורי עבר על ענף ההתעמלות האמנותית בארץ. לינוי אשרם השיגה שתי מדליות ארד באליפות אירופה הנערכת בבודפשט. במדליה אחת היא זכתה בתרגיל עם החישוק ובמדלייה נוספת עם האלות. בכך היא הפכה למתעמלת הישראלית הראשונה אי פעם שעולה פעמיים על הפודיום באליפות היבשת.  

 

"היתה תחרות מאוד מאוד קשה, עם רמה גבוהה של כל הבנות", סיפרה אשרם ל-ynet ספורט. "עליתי עם הרבה מוטיבציה להצליח. עבדתי קשה אחרי שחזרתי מהפציעה וידעתי שאם אציג את מה שאני יודעת זה גם יעבוד.

 

"היו לי תרגילים נקיים". אשרם (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"היו לי תרגילים נקיים". אשרם(צילום: AFP)

 

"בסופו של דבר היו לי תרגילים נקיים, שהביאו לי את מדליית הארד בחישוק ובאלות. אני יודעת שעשיתי היסטוריה ומאושרת שהעליתי את כמות המדליות של ישראל באליפות אירופה".

 

זה אומר שאת יכולה להגיע להישגים יותר גבוהים מנטע ריבקין?

"אני רוצה להמשיך לבצע את הטוב ביותר שאני יכולה בכל תחרות ותחרות. נטע המתעמלת הכי גדולה שגדלה בישראל, והיתה הראשונה שהשיגה מדליה באליפות עולם ומדליות באליפויות אירופה והגיעה להצלחות באולימפיאדה. כבודה במקומה מונח ואני רק מאחלת לעצמי להגיע לגבהים חדשים".

 

"המלחמות שהיו מסביב לא עניינו אותי". אשרם (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"המלחמות שהיו מסביב לא עניינו אותי". אשרם(צילום: AFP)

 

אילו תגובות קיבלת על סיבוב החישוק על האף?

"המוזיקה שלי לקראת הסוף נעשתה שקטה, אז הרבה חושבים שהתרגיל מסתיים וכשעשיתי את זה בפעם הראשונה הקהל צעק 'ווואאווו', ככה שהרבה מופתעים מהיחודיות של זה. זה משהו שלא רואים אצל כל מתעמלת".

 

המלחמות שהיו בשבועיים האחרונים לא הפריעו לך?

"לא עניין אותי מה שהיה מסביב. הצבתי לעצמי מטרה להגיע לאליפות אירופה ולתת שם את הטוב ביותר שלי. עבדתי מאד קשה בשביל זה ואני מאוד מאושרת שהצלחתי להוכיח את זה".  

 

"לא ידעתי שהמשפחה שלי בקהל". אשרם בתרגיל עם האלות (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"לא ידעתי שהמשפחה שלי בקהל". אשרם בתרגיל עם האלות(צילום: AFP)

 

הנוכחות של המשפחה שלך בקהל עזרה לך? 

"בהתחלה לא ידעתי שהמשפחה שלי בקהל. רק אתמול גיליתי את זה וזה רק מחזק אותי לדעת שהם תמיד לצידי ותומכים בי".

 

מה המטרה הבאה?

"המטרה הקרובה היא משחקי העולם בפולין ואחר כך אליפות העולם בפזארו. לאחר מיכן אני מתגייסת לצה"ל כספורטאית מצטיינת וממשיכה לעבוד ולהתאמן למטרה הרחוקה שלי - טוקיו 2020".

 

לינוי אשרם על הפודיום (צילום: EPA) (צילום: EPA)
לינוי אשרם על הפודיום(צילום: EPA)

 

המאמנת של אשרם, איילת זוסמן, הוסיפה: "אלה המדליות הראשונות שלה באליפות אירופה. חשוב לציין שהיא מתעמלת צעירה ומבטיחה מאוד. היא התרגשה מאוד, לא חשבנו

על מדליה, אלא רק לעשות את הביצוע המקסימלי".

 

יו"ר איגוד ההתעמלות, רזי פלד, אמר אחרי הזכייה: "הישג מזהיר! קרדיט עצום לבנות ולמאמנות וגם לצוות המסייע - גלינה ברסקי, איילת זוסמן ואדי קרבצוב. יש לנו עתיד מבטיח ומרגש."

 

מאגודתה של אשרם נמסר: "הפועל ראשון לציון גאה בהישגים של לינוי אשרם וצוות המאמנות שליווה אותה לאליפות אירופה - לנה קופילנקו, איילת זוסמן וגלה ברסקי. נעשתה היסטוריה למדינת ישראל ואנחנו עם הפנים קדימה לאליפות העולם שתתקיים בפזארו בסוף אוגוסט, בתקווה לכבוש שיאים חדשים.

 

"אנו מודים לצוות הרפואי שליווה את לינוי לאורך כל תהליך ההחלמה שלה מהפציעה הקשה שעברה - דוקטור לובה גליצקיה, נטלי ממדיקס ואדי קרבצוב שאפשרו את חזרתה המהירה לפעילות". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים