שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

כך צריך להיראות הפלייאוף בליגת העל

סדרות של שלושה משחקים, שילוב של קבוצות מהלאומית והרבה יותר אקשן. השיטה שתחזיר את העניין לליגה

אורן חסון, אתה יכול לשנות את פני ליגת העל בכדורגל. שיטת הפלייאוף פשטה את הרגל. בכל משחקי הכדור הקבוצתיים בישראל יש פלייאוף אמיתי, רק בכדורגל – אין.  השלב בליגת העל שנקרא פלייאוף מטעה, שלא לומר מרמה. זה לא פלייאוף, שלב שנועד לתת הזדמנות להפתיע. בשיטה בה משחקים בליגת העל הסיכוי להפתיע קטן מאוד. לכן אין בשיטה הנוכחית טעם, אין בה ריח, יותר מדי קבוצות מאבדות עניין אחרי מחזור אחד או שניים, ולא פחות חשוב – אוהדי הכדורגל וצופי הטלוויזיה איבדו בה עניין. כך היה השנה גם בבית התחתון, למרות המחזור האחרון - כי לא בכל עונה תספוג קבוצה עונש הפחתת 9 נקודות. ואלמלא המינוס של הפועל היורדות היו נקבעות אפילו לפני הפלייאוף .

 

אז מה עושים ? פשוט מאוד – פלייאוף כהלכתו. פלייאוף אמיתי מאפשר לסינדרלות לזכות באליפות, פלייאוף יכול לאפשר לקבוצה לשרוד בליגה בזכות התעלות בסוף העונה. מישהו אמר מכבי ראשל"צ בכדורסל? מהמקום השישי לצלחת האליפות. איך עושים את זה? כמו שעושים בכדורסל, בכדורעף, בכדוריד ובכדורמים.

 

באר שבע חוגגת אליפות (צילום: ישראל יוסף) (צילום: ישראל יוסף)
באר שבע חוגגת אליפות(צילום: ישראל יוסף)

 

נתחיל בשיטה של זכייה באליפות. 8 הקבוצות שידורגו ראשונות בתום שני סיבובים יסתדרו בזוגות. המדורגת ראשונה נגד השמינית, השנייה נגד השביעית וכו'. הקבוצות ישחקו בשיטת הטוב משלושה משחקים תוך 10 ימים. כל קבוצה תארח משחק, ואם יהיה צורך במשחק שלישי הוא ייערך במגרש נייטרלי. באף משחק אין תיקו, כי אחרי 90 דקות תהיה הארכה ואחריה פנדלים. הפרש השערים (בלי הפנדלים) יהיה חשוב, כי לא רק הניצחון חשוב אלא גם התוצאה. כלומר, כדי לזכות בתואר צריך לנצח 3 סדרות. ארבע הקבוצות שינצחו בסיבוב הראשון ויעלו לחצי הגמר ייצגו את ישראל במפעלים האירופיים. 4 המפסידות לא יילכו לים מוקדם, אלא ישחקו על מיקום שייתן בונוס כספי ראוי. לא נורא.

 

איך ייקבעו היורדות? בדיוק באותה שיטה, כאשר אל 6 הקבוצות שידורגו במקומות 14-9 בליגת העל יצטרפו שתי הראשונות מהלאומית, כך שיהיו 4 צמדים. מי תשחק נגד מי? זאת ניתן לקבוע באחת משתי דרכים: בהגרלה, או שהקבוצה שתדורג במקום ה-9 בליגת העל תשחק מול השנייה בלאומית, וכן הלאה. גם פלייאוף זה ייערך בשיטת הטוב משלושה משחקים תוך 10 ימים, 4 המנצחות יישארו בליגת העל, וישחקו על מיקום שייתן בונוס מהמינהלת. ארבע המפסידות, שני צמדים, ישחקו נגד הירידה בשיטת הטוב משלושה.

 

מה דעתך אורן? יש על מה לדבר? בוא נראה אותך מקדם את הכדורגל, הרם את הכפפה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ישראל יוסף
באר שבע לוקחת אליפות
צילום: ישראל יוסף
מומלצים