שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הגנת ברזל מול מפלצת התקפית

יובנטוס ספגה העונה שלושה שערים בלבד באירופה, ריאל מדריד כובשת לפחות שער אחד 64 משחקים ברציפות - ושני המאמנים יצטרכו להיות יצירתיים במיוחד כדי לשבור את השוויון. ומה משמעות המושג "בין השורות" ולמה הוא עשוי להכריע את הגמר?

יובנטוס וריאל מדריד ייפגשו לגמר ליגת אלופות שבהחלט משקף את העונה באירופה. מעבר לפיקנטריות שיש במשחק הזה – זידאן נגד יובנטוס, היגוואין נגד ריאל, ובופון שיכול להניף צלחת ראשונה – יובנטוס וריאל מדריד הן באמת הקבוצות הטובות ביותר ביבשת ונמצאות במומנטום אדיר לקראת המפגש.

 

נחזור ל־2015, לחצי הגמר הראשון בטורינו, שם יובה אירחה את הבלאנקוס וניצחה 1:2. בסיום התראיין מאמן ריאל, קרלו אנצ'לוטי, למספר ערוצי טלוויזיה וחזר על אותו משפט בווריאציות שונות בהתאם לשאלות. המוטיב החוזר היה "בין השורות". הוא שב ואמר שליובנטוס היה יתרון "בין השורות", ואכן קרלוס טבס ניצל את הרווחים בין שורות ההגנה לשורות הקישור של ריאל ובלט מעל כולם. בסיכום האיטלקים היו אלו שהעפילו לגמר.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

נחזור ל־2017. הגברת הזקנה ספגה העונה באירופה שלושה שערים בלבד – הישג חסר תקדים בכל קנה מידה. בופון ביחד עם בונוצ'י, קייליני ושני המגנים הברזילאים – דני אלבס ואלכס סנדרו – מהווים חומה אנושית שכמעט בלתי אפשרי לחדור. ויעידו על כך שתי ההתקפות הפוריות באירופה, זו של ברצלונה וזו של מונאקו, שהצליחו יחדיו לכבוש שער אחד לרשתו של בופון, וגם הוא היה בגארבג' טיים. אך למזלה של ריאל, גמר ליגת האלופות הוא משחק אחד שבו יובנטוס תצטרך ליזום ולא תוכל להתרכז בהגנה בלבד. והספרדים כבר הוכיחו העונה שלא ניתן ליזום מולם בלי להיענש – ועל כך יעידו 64 משחקים רצופים בהם הקבוצה כובשת לפחות שער אחד.

 

אז איך בעצם אפשר להכריע משחק מול קבוצה נטולת חולשות? והתשובה היא "בין השורות". זה השטח המת בין שורות ההגנה לשורות הקישור. בין השורות זהו שטח אותו ז'וזה מוריניו מגדיר כשטח החשוב במגרש, וגם גווארדיולה, בימיו בברצלונה, שידרג את הקבוצה בכך שהציב את מסי כחלוץ נסוג ששיחק בין השורות. ובכן, לשני המאמנים יש את נשק בין השורות. מהצד האיטלקי זהו דיבאלה ומהצד הספרדי זהו איסקו.

 

פאולו דיבאלה הוא הכוכב הגדול של יובנטוס העונה. הוא כבש עד כה 14 שערים ובישל שבעה. הוא מצליח לפצח הגנות בנגיעה אחת (תשאלו את קמיל גליק) ושיאו העונה היה כמובן הצמד הענק נגד ברצלונה בטורינו. אך כמו הכוכב האגדי של יובנטוס, אלסנדרו דל פיירו, גם על דיבאלה נשאלת השאלה באיזה תפקיד הוא משחק. האם הוא חלוץ או פליימייקר? ובכן, דיבאלה משחק בין השורות. הוא מקבל חופש מאלגרי לנוע לאן שהוא חפץ במגרש, ותמיד מוצא את השטח המת בין השורות. כמו קודמו טבס, גם דיבאלה מרגיש הכי בנוח בין השורות, ומבחינתו בגמר הוא פשוט יצטרך לשחק בדומה לכל העונה, אולם עבודה קלה לא תהיה לו, שכן במערכה של ריאל מדריד מוצב קסמריו בין השורות עם ממוצע של 5.12 תאקלים מוצלחים למשחק בליגת האלופות. לא יהיה פשוט לכוכב קצר הרגליים מול הגרזן הברזילאי ממדריד.

 

דובר רבות העונה על העומק של ריאל מדריד וכמה כל מחליף שווה לשחקן הרכב. ואכן מעניין אם גארת' בייל שחוזר מפציעה יפתח בהרכב או שזידאן יבחר להמשיך עם איסקו, שנמצא בכושר פנטסטי. איסקו אמנם יותר קשר 10, פליימייקר קלאסי שמשחק מאחורי החלוצים, ובהנחה שזידאן אכן יפתח במערך 4-4-2 יהלום עם איסקו מעל שלישיית הקישור כמו במשחקים האחרונים, איסקו יוכל להיות שובר השוויון. אם יתפקד כמו יריבו דיבאלה בין שורות ההגנה, זה ידרוש ממנו לשחק מעט יותר קדימה מבדרך כלל, ולהיות יותר תכליתי עם הכדור. אם יקבל את הכדור מאחורי הקישור עם הפנים לשער ויוכל להזין את רונאלדו, ליובנטוס יהיה מאוד קשה לשמור על מאזן הספיגות שלה במפעל.

 

בניגוד לדיבאלה, שמולו יעמוד קאסמירו שכל תפקודו במגרש הוא להרוס התקפות, מול איסקו יתייצב מיראלם פיאניץ'. הבוסני חווה עונה ענקית, אך הוא מתפקד כרג'יסטה (פליימיקר אחורי) ואין לו את הכישורים ההגנתיים כדי לבלום את שחקני הקישור של ריאל מדריד בראשותו של איסקו. במהלך העונה ניתן היה לצפות ששתי הקבוצות הללו ייפגשו בגמר. גם תסריטים שונים במשחק יהיו צפויים, כמו שהגנת יובנטוס תעלים את רונאלדו ותעניק לבופון את התואר החסר, או שסרחיו ראמוס יכבוש בדקה ה־90, מיד לאחר שהיגוואין החמיץ ברשלנות. יובנטוס רוצה להשלים טרבל היסטורי ועל הדרך להעניק לבופון את התואר החסר. ולעומתה, ריאל תנסה לעשות היסטוריה ולזכות פעמיים ברציפות בגביע. כדי להשיג את מטרותיהם, המאמנים יצטרכו לשלוט בין השורות. ושהטוב יותר ינצח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים