שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

כמה שמחתי כשיוסי בניון החמיץ

זו פעם ראשונה מזה הרבה זמן שבאמת שמחתי לאיד, ועוד כלפי בניון, שחקן שגדלתי עליו והערצתי אותו יותר מכל שחקן אחר

מעולם לא חשבתי שאגיע לרגע הזה, לראות את יוסי בניון כושל ואני אשמח מזה. זו פעם ראשונה מזה הרבה זמן שבאמת שמחתי לאיד, ועוד כלפי בניון, שחקן שגדלתי עליו והערצתי אותו יותר מכל שחקן אחר.

 

כל בישול, כל שער שהבקיע בקריירה האירופית הגדולה שלו, הרגשתי שכאילו אני זה שהבקיע, תחושת גאווה כזו שאי אפשר לתאר, צמרמורת כל פעם מחדש. בכל קבוצת ילדים בה שיחקתי בצעירותי נלחמתי על זה שאלבש את המספר 15, המספר שהביא לי כל כך הרבה השראה בחיים והראה לי איך להיות אדם וספורטאי למופת. ברגע שידעתי על חזרתך למכבי חיפה לפני כשנתיים לא היה מאושר ממני. אמנם היה ברור שאתה כבר בשלהי הקריירה שלך ומעבר לשיא, ולמרות זאת, לדעתי זה עדיין הספיק בשביל להיות רמה אחת מעל הליגה שלנו. מבחינתי אתה היית הכדורגלן הכי מוכשר שיצא אי פעם ממדינתנו הקטנה.

 

יוסי בניון (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יוסי בניון(צילום: אורן אהרוני)

 

אין ספק שאותה עונה הייתה מעורבת ברגשות רבים והיו הרבה עליות ומורדות. היית המנהיג של הקבוצה במגרש ומחוצה לו, והחזרת את הגביע לחיפה אחרי 18 שנים ארוכות מאוד, ואני מודה שאף הזלתי דמעה בסוף אותו משחק, כמובן שאני מדבר על דמעות אושר, לפני שהפלת עלינו את הפצצה הכי כבדה שיכולה להיות, המעבר ליריבה הכי שנואה של מכבי חיפה, מכבי תל אביב.

 

ידוע לי שעברה עלייך שנה לא קלה בכלל ביחסייך עם כמות אוהדים מסוימת שפשוט לא ראויים להיות אוהדי כדורגל בכלל ומכבי חיפה בפרט. אני לא יודע במאה אחוז מה עבר עלייך בתקופה זו, אבל רק יכול לתאר כמה שזה לא היה קל, ומבין אותך מאוד. נפגעת מאותם אנשים שחשבת שיתמכו בך, לא משנה מה, ובנקודה זו תרשה לי להתנצל בפנייך בשם כל אוהדי חיפה על אותם אנשים חסרי כבוד.

 

אמנם ראינו שלא היה לך קל וניסית להילחם בהם כמה שאפשר (אולי פה התחילה הטעות שלך), וגם חלק גדול מהקהל היה מאחורייך, אבל בתור אוהד שגדל עליך כשחקן ועל הערכים שייצגת, איכזבת אותי מאוד. קשה ככל שזה יהיה, ספורטאים אמיתיים יודעים בסופו של דבר להתעלם מאנשים כאלה שבכלל לא שווים את היחס שלך. הקדשת להם יותר מדי תשומת לב, וכאילו לא ראית בכלל את הקהל שעמד מאחוריך.

 

כבר לקראת סוף העונה היה ברור שתעזוב, ויודע משהו? אני לא מאשים אותך. ובכל זאת, ברגע שהודעת שאתה מצטרף למכבי תל אביב מאוד נפגעתי, הרגיש לי כאילו אתה עושה לנו "דווקא" ושאתה מנסה לפגוע באוהדי חיפה כמו שפגעו בך, ואני מבטיח לך שאם היית עובר לכל קבוצה אחרת אף אחד לא היה שומר טינה, ואם כן, זה היה עובר אחרי זמן קצר. בנוסף לכך, החלטת להמשיך בעונה האחרונה במלחמה הטיפשית הזאת עם אותם אוהדי חיפה וקראת להם בוגדים. ברגע הזה, קראת לי ולכל שאר אוהדי חיפה בוגדים, ופה עברת את הקו האדום מבחינתי. את אותו רגע בו הגדרת אותנו כבוגדים לא אשכח, ומאז רק רציתי לראות אותך נכשל (במובן הספורטיבי כמובן).

 

אז באותו הרגע בו החמצת את הפנדל שהיה יכול להעניק למכבי תל אביב את הגביע הייתי מאושר, הכי מאושר שיש, כאילו הגורל רצה להראות לך שטעית בדרכך. ולמרות כל מה שקרה ושעברת בשנתיים האחרונות מאז חזרת ארצה, בחיים לא אקרא לך בוגד, ותמיד תהיה הכדורגלן שגדלתי עליו ולא אפסיק להעריץ אותך. רק היה לי חשוב להעביר לך כמה פגעת ואיכזבת את אותם אוהדים שכן עמדו מאחוריך, ומאוד מאוד אוהבים אותך, בדיוק כמוני.

 

אז כן אאחל לך הצלחה בהמשך הדרך, ומקווה לראות אותך חוזר בעתיד לחיפה כדי לסגור מעגל בשביל שני הצדדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
יוסי בניון
צילום: אורן אהרוני
מומלצים