שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

יעקב בוזגלו: "יש לי זכות לדאוג לבן שלי בניגוד לרצונו"

בראיון מיוחד לאתר האוהדים קיק, האבא של משפחת הכדורגלנים פותח את הפה: "קשה לשנות משהו כשרואים בך מישהו הזוי. הכדורגל הישראלי בנוי בצורה כזאת שכולם, כל הנוגעים בדבר, רוצים אך ורק בטובת המועדון, ואני לא מכיר אף אחד שבעד השחקן עצמו"

כשמדברים בעולם הכדורגל הישראלי על משפחת בוזגלו, סיכוי גדול שהדבר הראשון שתחשבו עליו הוא שחקן הפועל ב"ש, "הילד הענק" מאור בוזגלו. ואם אתם חובבי כדורגל אדוקים, אז סביר להניח שתיזכרו גם באחים אסי ואלמוג, שגם הם שחקנים מובילים בקבוצותיהם. העונה האחרונה עברה בצורה נפלאה אצל משפחת בוזגלו, ומאחורי כל השמות עומד איש כדורגל מבטן ומלידה, האבא יעקב בוזגלו, שבמקרה משמש גם כסוכן של בניו.

 

יעקב בוזגלו החל את הקריירה המקצוענית שלו כשחקן בהפועל ירושלים, המשיך להפועל ת"א ולבית"ר ירושלים וזכה באליפות עם כל אחת מהקבוצות בשנות ה-80. יעקב (60), איש כדורגל בעל ניסיון רב ועתיר ידע, הוא אב לארבעה בנים – אוהד, אסי, מאור ואלמוג, כשהראשון לקח את הכדורגל לכיוון אחר ומשמש כמאמן. כלי התקשורת בישראל טוענים שיעקב "הורס את מאור", והעובדה שהוא הסוכן של ילדיו מהווה מחסום גדול להתפתחות הקריירות שלהם, אך למרות כל זאת ניתן לראות שכל אחד מבניו מצליח בתחומו ובקבוצתו ואין עוררין לגבי יכולתו, השפעתו החיובית והבנתו הבלתי רגילה של יעקב כאבא וכסוכן בעולם הכדורגל.

 

יעקב בוזגלו (צילום: אילן ספירא) (צילום: אילן ספירא)
יעקב בוזגלו(צילום: אילן ספירא)

 

איך באה לידי ביטוי ההפרדה בבית בין החיים המקצועיים לחיים האישיים?

"תראה, גם אצלנו בבית יש לכל אחד מאיתנו יש את המקצוע שלו, ולשמחתי כולם ללא יוצא מן הכלל הלכו בעקבותיי. כמובן שמעבר לכדורגל עושים אצלנו עוד הרבה דברים במשפחה, ובימים אלו גם עושים עלינו תוכנית טלוויזיה, אז אנשים יוכלו לדעת ולהכיר הרבה יותר לעומק את המשפחה".

 

מאור הגיע להפועל ב"ש כסוג של אליל, ובעונה האחרונה הייתה תפנית.

"לפני הגעתם של מאור ואליניב ברדה הקבוצה נראתה אחרת לגמרי, ואין ספק שהיא עשתה דבר ענק. אני מקווה בשבילם שגם לאחר התקופה הזו הקבוצה תמשיך להתפתח. באופן טבעי יש דברים שלא כולם רואים אותם בעין דומה, וכמו שהאינטרס של ב"ש הוא טובת המועדון, האינטרס של משפחת בוזגלו הוא לראות את מאור משחק ומצליח כמה שיותר, ומטבע הדברים נוצרים קונפליקטים. אפשר להבין את הקהל, שהוא כמו ההורים של המועדון".

 

"לצערי, הכדורגל הישראלי בנוי בצורה כזאת שכולם, כל הנוגעים בדבר, רוצים אך ורק בטובת המועדון, ואני לא מכיר אף אחד שבעד השחקן עצמו. היום אני מסתכל לרוחב ואני רואה שהקהל, הבעלים, בתי הדין, ההתאחדות, המינהלת והסוכנים – כולם בעד המועדון שהוא בעצם מוקף ושמור, וכל הורה, במקרה זה אני, שנותן את דעתו, מיד מקבל תגובות של 'זה לא יפה, זה לא יאה'. אני קורא לכל ההורים בארץ להתאגד ולשמור על האינטרסים של השחקנים, כי גם החוקים שבאים לשמור על הכדורגל הישראלי לא מיושמים פה, ועושים הכל כדי להקשות על הכדורגלן המקומי. זו הסיבה שאנחנו מקבלים כדורגלנים ממורמרים".

 

אתה מרגיש שיש לך חלק בערעור מעמדו של מאור בחלק האחרון של העונה?

"לצערי, אני מבין הבודדים שמבינים את החומר. אני יודע שהבן שלי ראוי לדבר מסוים, וזה לא הפעם הראשונה שאני אומר את זה, ולא מדובר פה בכסף אלא בעיקר ביחס, הערכה ועוד הרבה דברים שאני מעדיף לשמור אותם לעצמי. אלה הדברים שהציבור ברובו לא מודע אליהם, ומטבע הדברים זה גורם לחוסר הבנה וידע של הקהל והאזרחים במדינה, ואלה כאילו מוציאים אותי לא בסדר. הרי כבר טענו וטוענים שאני 'אבא הורס', אך לצערי וגם לשמחתי הייתי אומר שאני האבא היחיד בישראל שיש לו שלושה ילדים שמשחקים בליגת העל, וב"ה גם מצליחים למרות הכל".

 

מאור בוזגלו (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מאור בוזגלו(צילום: אורן אהרוני)

 

מאור עצמו אמר לגביך בראיון בפייסבוק: "כמה פעמים אמרתי לו שיפסיק? ושיעשה ככה או אחרת? עדיין אני קם בבוקר והוא עושה מה שהוא רוצה".

"לגיטימי שהוא לא יסכים עם הדרך שלי, אך נחתם עליו להיות הבן שלי והוא לא בחר מי יהיה אבא שלו. אבל בקטע המקצועי, עם כל הכבוד לכל אדם באשר הוא, לי יש את הזכות לדאוג לבן שלי גם בניגוד לרצונו".

 

לפני מספר חודשים אמרת "כל המדינה עקומה ורק אני ישר", למה התכוונת?

"אם תיקח היום את כל העיתונאים בארץ ותשאל אותם בצורה רגועה, כולם יגידו לך בצורה חד משמעית שאין כדורגל בארץ, שאין התנהלות פה, שאין לנו שחקנים, והרבה יגידו 'כדורגל פח'. ברגע שאומרים 'אין לנו ואין לנו', אני עוצר ואומר רבותיי! בואו ננסה משהו אחר. אני בעצמי בניתי מספר תוכניות שעוסקות באיך צריכות להיראות מחלקות נוער, אך הבעיה בארץ היא שההסתכלות היא לטווח המיידי ולא לטווח הבינוני והארוך, שבו אתה נותן במה אמיתית עם ארגז כלים טוב לנוער שיילך וישרוד.

 

"ומה בפועל קורה בישראל? הרי הוכחנו, ויותר מפעם אחת, שאנחנו מסוגלים לנצח קבוצות באירופה, משמע דבר מאוד פשוט – לשחקן הישראלי יש את היכולות והפוטנציאל. לדעתי השחקן הישראלי לא נופל מהשחקן האירופי, ולפעמים הוא אפילו טוב יותר. הבעיה היא בתנאים, במחלקות הנוער בהן מביאים ילדים בלי מושג שיאמנו, וככה אנחנו לא יכולים לצפות שיהיה פעם כדורגל בישראל. אני זוכר את עצמי חוזר ואומר את הדברים האלו מעל 40 שנה – רבותיי, אין לנו כדורגל בישראל, בואו נשנה את זה! מאוד קשה לשנות משהו, כשבעצם רוב האנשים רואים בך מישהו הזוי. היום אני עם קבלות, ואתם יכולים לגשת לבדוק. לא בכדי משפחת בוזגלו מחזיקה כיום בכל התארים של עונת 16/17. זו תוצאה של תהליך ארוך ומייגע, שבא ע"י עבודה של שנים עם ידע, הבנה נכונה והתמודדות אינסופית".

 

יעקב עם אוהד, אלמוג ואסי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יעקב עם אוהד, אלמוג ואסי(צילום: אורן אהרוני)

 

בשנים האחרונות תפקיד המנהל המקצועי קיבל תנופה מעניינת בישראל. האם יש סיכוי שנראה אותך ממלא אותו?

"לא הייתי אומר שהתפקיד הזה קיבל תנופה בכלל, כי בהרבה מקומות לא הצליחו עם השיטה הזו, למעט מכבי ת"א, וגם במקרה הזה לא לאורך זמן. מה שכן, אני חושב שעצם החשיבה לכיוון המקצוענות נטו, שלא אדם אחד 'בר סמכא' יכול בגלל שחקן כזה או אחר שלא מוצא חן בעיניו לקבל החלטות שיכולות להרוס לו את הקריירה. טוב שיהיו כמה שיותר אנשי מקצוע במקום אחד, אבל שיהיו אמיתיים, עם יושר מקצועי, שיקבלו את ההחלטה בצוותא לאחר שהיו מספר עיניים בוחנות. לדעתי זה יכול רק לעזור ולקדם".

 

מה ניתן לאחל לך לקראת העונה הבאה?

"בראש ובראשונה בריאות, ולא רק לי, כי אני בטוח שלא לעולם חוסן, ומי כמוני יודע שבכדורגל פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה, ואני רק מקווה שאמשיך לעשות את הדברים בצורה נכונה כדי לשמור על מה שדיברנו, כי החוכמה הגדולה היא ה-מ-ש-כ-י-ו-ת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
יעקב בוזגלו
צילום: אורן אהרוני
מומלצים