שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

בדם, יזע ודמעות

ונגר השתיק את אוהדי ארסנל עם גביע, מוריניו השכיח את העונה האיומה עם זכייה בליגה האירופית, ובני־יהודה, לפחות ליום אחד, חזרה להיות השכונה של המדינה. וגם: הקאמבק של אוחנה והקסמים של שיבק

מהשבוע שעבר בספורט העולמי והמקומי למדנו שעבודה קשה וצניעות משתלמות בסופו של דבר. הדוגמה הראשונה: זכייתה של בני יהודה בגביע המדינה לאחר 36 שנים עקרות הוכיחה שגם בעידן המודרני שמבוסס על תקציבי ענק, עדיין יש מקום לקבוצות קטנות שבאות מהשכונה ומביאות נשמה ומסורת.

 

ליום אחד שכונת התקווה חזרה להיות כמו פעם, בשנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת, השכונה של המדינה – מקום אליו מתאספים אנשים מכל קצוות העם. הזכייה שימחה את כל מי שלא אוהד מכבי ת"א והחזירה אותנו לימים היפים של אלון מזרחי, חיים רביבו ואהוד בן טובים, וכדורגל שמבוסס על רגש ואותנטיות.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

דוגמה נוספת להתמדה ונחישות היא ארסנל, שחוותה עונה קשה מאוד כאשר סיימה במקום החמישי בליגה ולא תשחק בעונה הבאה בליגת האלופות. בסוף הגיע הפיצוי בדמות זכייה בגביע האנגלי לאחר ניצחון בגמר על האלופה צ'לסי 1:2. המאמן ארסן ונגר ספג העונה ביקורות קשות מצד האוהדים שקראו לפטרו אחרי 20 שנה בתפקיד. טענו שהוא מבוגר, שבע ואיבד את הקסם, אבל ונגר לא ויתר, ובדרכו הצנועה והשקטה סיים את העונה כמנצח עם רצף ניצחונות בליגה וזכייה בגביע השביעי של התותחנים בעידן שלו.

 

זה היה גם השבוע של ז'וזה מוריניו, המאמן המושמץ של מנצ'סטר יונייטד, שלא היוותה פקטור במאבק האליפות וסיימה במקום השישי המאכזב. יונייטד סבלה העונה מחוסר מזל, פציעות של שחקנים חשובים, בייחוד של זלאטן איברהימוביץ' ומיכולת ירודה של שחקני הרכש. למרות זאת, מוריניו הצליח בכל זאת להביא את השדים האדומות לליגת האלופות דרך הזכייה בליגה האירופית. בלי יכולת גבוהה, אבל עם הגנה חזקה ונחישות. מוריניו ניצח 12 מתוך 14 גמרים בהם השתתף והוכיח שהוא נותר ווינר גדול. למרות השנה הקשה, בהחלט יש מה לצפות ממנצ'סטר יונייטד בעונה הבאה.

 

השבוע נפרדנו מפרנצ'סקו טוטי, אגדת כדורגל ברומא, שהוכיח נאמנות ואהבה אינסופית למועדון שבו גדל. הטקס היה מרגש והעלה את השאלה האם נזכה לראות עוד שחקנים מהזן הנדיר הזה.

 

בכדורסל הישראלי, מכבי ת"א חוזרת להיראות כמו קבוצה מאיימת וחזקה עם המאמן הוותיק והמנוסה, אריק שיבק, שבצניעות ובעבודה קשה הצליח לעשות את מה שארבעת קודמיו לא הצליחו העונה. הביא שקט ורוגע למועדון ועכשיו אליפות היא כבר לא מילה גסה. במקרה כזה, אין ספק שהוא חייב לקבל חוזה לעונה הבאה. בכלל, הליגה בכדורסל מוכיחה העונה שעם עבודה קשה וניהול נכון אפשר להצליח, כשאין כמעט הבדל בין הקבוצות וכל אחת מסוגלת לזכות באליפות.

 

השבוע חזר הביתה הסמל הגדול ביותר של בית"ר ירושלים, אלי אוחנה, שישמש כנציג הבעלים אלי טביב בחמש השנים הקרובות. אוחנה, מהמותגים הבולטים של בית"ר, יביא ספונסרים ומשקיעים וינסה להחתים שחקנים בולטים. המטרה: להחזיר עטרה ליושנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
החגיגות של בני יהודה
צילום: אורן אהרוני
מומלצים