שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

לברון הוכיח שהוא מלך אמיתי

הוא כנראה כבר לא יעבור את מייקל ואולי לא יזכה יותר באליפויות, אבל בפלייאוף הזה הצליח קינג ג'יימס, עם הכנות והאנושיות, לגעת גם במתנגדיו הגדולים. וכשרואים אותו משחק פוחדים שזה עוד מעט ייגמר

סדרת גמר ה־NBA הולכת בכיוון חד סיטרי לטובת גולדן סטייט, ואין איש מקצוע שלא מהלל את דוראנט וקרי על יכולת מופלאה, את סטיב קר על גאונות טקטית, ובכלל, את הלוחמים מהמפרץ על היותם קבוצת ההתקפה אולי הטובה אי פעם.

 

ובכן, מסדרת הגמר הזו אני אזכור רגע אחד לא בולט במיוחד, לא משמעותי במבט ראשון, אבל כזה שאולי יירשם כשינוי התפיסה כלפי האיש שרבים אוהבים לשנוא – לברון ג'יימס. לאחר משחק מספר 3 ישב לו לברון במסיבת העיתונאים השגרתית עם כובע שחור שמסתיר את האכזבה העמוקה על פניו, כשהוא מנסה להסביר מה לא הלך לקאבס באותו לילה. ג'יימס הצליח לגעת עם הכנות והאנושיות גם במתנגדיו הגדולים.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

 

כן, דווקא האיש הכי מושלם במונחי הכדורסל, האיש שעבר לא מכבר את הגדול ביותר (מייקל ג'ורדן) בנקודות פלייאוף, האיש שהשווה את כמות הטריפל־דאבלים בסדרות גמר (8), אותו האיש שרושם גמר שביעי רצוף ושמיני ב־14 שנות קריירה, אולי סופסוף יזכה להערכה הראויה לו לזכות. לברון כבר לא יגיע כנראה לשש הטבעות של מייקל, אבל יימדד בעקביות הלא מתפשרת שהוא מביא איתו, אותה עקביות שמניעה את הגוף הזה שסוחב על כתפיו כל כך הרבה.

 

אמנם סדרת הגמר של 2017 תיזכר כפצע כואב ומהיר בקריירה של המלך, אבל מספיק להחטיף מבט לטור הסטטיסטי של לברון, שמשחק 42 דקות בממוצע למשחק, כדי להבין את הנחיצות שלו על הפרקט. לברון שומר במרבית הדקות על דוראנט, שרבים מחשיבים כמכונת ההתקפה הכי מפלצתית שראתה ה־NBA שנים רבות. ובכל זאת מצליח קינג ג'יימס להעמיד ממוצע טריפל דאבל בסדרה. לברון התבגר. אם מול דאלאס עוד אמרו שהוא נחנק (סיים עם 17 נק' בממוצע בסדרה) אז מול גולדן סטייט הוא משאיר הכל על המגרש ולא מרים ידיים עם 32 נקודות למשחק.

 

גולדן סטייט כנראה תשלוט בליגה בזמן הקרוב, ואולי קינג ג'יימס לא ייקח עוד אליפויות, אז בואו נפתח טלוויזיה ונהנה משחקן של אחד בדור, כי בעוד כמה שנים נתגעגע לייצר התחרותי חסר הפשרות של מי שראוי להיקרא המלך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים