שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

נבחרת העונה בכדורגל העולמי

כל השחקנים הטובים ביותר שהאוהדים התענגו עליהם השנה. מישהו חסר לכם כאן? טקבקו!

שוער: ג'אנלואיג'י בופון

מדינה: איטליה

קבוצה: יובנטוס

מספר השערים שספג: 34

דעה אישית: בן 39.5, גיל בו הרבה שחקנים פורשים, הוא השוער הטוב בעולם. אמנם לאחרונה היו תקופות בהן מנואל נוייר, תיבו קורטואה, קיילור נאבאס ועוד הרבה שוערים עקפו אותו, אבל מאז הוא עקף אותם בחזרה. יש לו כל תואר אפשרי, מלבד תואר אחד – ליגת האלופות. השנה הוא הגיע לגמר נגד ריאל מדריד, אבל שוב הפסיד ולא בטוח שיחזור למעמד הזה.

 

 (צילום: Getty Images) (צילום: Getty Images)
(צילום: Getty Images)

 

בלם: סרחיו ראמוס

מדינה: ספרד

קבוצה: ריאל מדריד

מספר השערים שספג: 59

דעה אישית: בלם נבחרת ספרד וריאל מדריד. זכה בהרבה תארים, והיה שותף לדור הספרדי שזכה פעמיים ביורו ופעם אחת במונדיאל ברצף. הוא כובש יותר ויותר שערים, והשנה הרשית שבע פעמים בליגה ופעם אחת בליגת האלופות. הוא עדיין צריך להתגבר על הגועל הכרוך במשחק שלו. בגמר ליגת האלופות חואן קוואדראדו ניגש להוציא כדור חוץ. בדרך היה ראמוס, אז קוואדראדו טפח על שכמו. זו הייתה טפיחה חלשה מאוד, שלא בטוח שכולם היו אפילו חשים בה. ראמוס, למרות שהמשחק היה כבר גמור, נפל לדשא בהצגה ברורה, ובכך ספג הקולומביאני של יובנטוס צהוב שני. אבל ראמוס הוא ראמוס – שחקן מצוין, עם תכונות אופי פחות מצוינות.

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

בלם: ג'ורג'יו קייליני

מדינה: איטליה

קבוצה: יובנטוס

מספר השערים שספג: 34

דעה אישית: מבין שלושת חברי ה-BBC ההגנתי, הוא משחק ביובה הכי הרבה. אי אפשר להרכיב נבחרת עונה ללא אחד מהשלישייה הזו. ההגנה של יובנטוס ספגה את הכמות הקטנה ביותר של שערים (צ'לסי ספגה שער אחד פחות, אבל היא שיחקה רק בליגה, אז ליובה היו 13 משחקים עודפים) מבין כל הקבוצות בחמש הליגות הגדולות. היא זכתה באליפות שישית ברציפות, דאבל שלישי ברציפות, ורצתה להגיע לטרבל בליגת האלופות. אבל כמו לפני שנתיים – רק כמעט. ההצלחה של יובה מורכבת משניים – ההגנה האיתנה שלה, וההתקפה הטובה יחסית שלה. ההגנה שלה כמעט בלתי חדירה, עם שלושה מבין ארבעת או חמשת הבלמים הטובים בעולם, והשוער הטוב בעולם.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

מגן ימני: דני אלבס

מדינה: ברזיל

קבוצה: יובנטוס

מספר השערים שבישל: 7

דעה אישית: זו לא השנה הראשונה שהוא המגן הימני הטוב בעולם. גם בתקופתו בברצלונה הוא כיכב והיה בטופ העולמי. הוא יודע להגביה כדורים בצורה טובה מאוד לרחבה, והפך במהרה לחלק בלתי נפרד מהגברת הזקנה, כמו שהיה חלק בלתי נפרד מבארסה. הוא גם כבש ארבעה שערים העונה, כך שמבחינת התקפה הוא משחק מצוין. הוא הטוב בתפקידו בגלל שגם הגנתית הוא נהדר. אין הרבה מה לכתוב על הפנומן הזה, וכל מה שיש כבר נכתב. נותר רק לשאול אם הוא ימשיך ביכולת הזו לאורך זמן, הרי הוא כבר בין 34, ולא בטוח שהוא ימשיך לשחק גם עוד חמש שנים.

 

 (צילום: getty images) (צילום: getty images)
(צילום: getty images)

 

מגן שמאלי: מרסלו

מדינה: ברזיל

קבוצה: ריאל מדריד

מספר השערים שבישל: 12

דעה אישית: מרסלו בן ה-29 רק משתפר משנה לשנה. הוא בישל תריסר שערים, שניים בליגת האלופות, וכבש עוד שניים בליגה. כשמרסלו משתתף בהתקפה, היא נראית טוב יותר. הוא חותך לאמצע, ממשיך על הקו, משחרר כדור רוחב, הגבהה, בעיטה מרחוק. גם אם הדיוק שלו לא שובר שיאים, עדיין הוא עוזר לחלוצים ולקשרים לחתוך ולעקוף הגנות. מרסלו בצד שמאל וקרבחאל בצד ימין מהווים מגנים מצוינים שתומכים ומגבים את ההתקפה. מרסלו כנראה כבר עבר מחצית מן הקריירה, אולם מבחינת השיא – הוא כנראה לפניו. דברים רבים, גדולים ומשובחים עומדים לפני הברזילאי, לו רק נשאר ליישם אותם. ואם הוא ימשיך לשחק איך שהוא משחק עכשיו – הוא בטוח יגיע אליהם.

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

קשר אחורי: קאסמירו

מדינה: ברזיל

קבוצה: ריאל מדריד

מספר השערים שכבש: 6

דעה אישית: קאסמירו, קשרה האחורי בן ה-25 של ריאל מדריד, אמנם כבש שישה שערים, שניים מתוכם בליגת האלופות – אולם בישל רק שניים (שניהם בליגת האלופות). גם שער אחד שלו בליגת האלופות, בגמר, נגד יובנטוס, ממרחק עצום, נעשה בעזרת פגיעתו של הכדור בעקבו של סמי חדירה. בהשוואה לסרחיו בוסקטס, קשרה של היריבה ברצלונה, קאסמירו הפיק עונה מצוינת. אמנם על הספרדי הוטלה כל האחריות במרכז השדה ואחורה, אולם לולא קאסמירו יכול להיות שהעונה של ריאל הייתה נראית אחרת.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

קשר: פאולו דיבאלה

מדינה: ארגנטינה

קבוצה: יובנטוס

מספר השערים שכבש: 15

דעה אישית: התלבטתי את מי לשים מבין חוליית ההתקפה של יובה – דיבאלה, היגוואין או מנדז'וקיץ'. בסופו של דבר החלטתי על דיבאלה, בעיקר בזכות המשחק המצויין שלו נגד ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות. הקשר הצעיר בן ה-23 כבש צמד תוך רבע שעה, ובמחצית השנייה נגיחה של קייליני גמרה את הסיפור. דיבאלה הוא בין חמשת השחקנים המצטיינים בעונה הזו של יובנטוס, ללא ספק. יש אף שיטענו שהוא הכי טוב מבין הבחורים במדי הזברה. ל-15 השערים שכבש דיבאלה הוסיף שבעה בישולים, אך כולם בליגה. הקריירה שלו עוד ארוכה, וייתכן שכמו מרסלו – הוא יגיע לשיא, והשיא הזה יהיה מרשים וגדול.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

קשר: אדן הזאר

מדינה: בלגיה

קבוצה: צ'לסי

מספר השערים שכבש: 16

דעה אישית: הקשר הבלגי בן ה-26 היה בין הגורמים המרכזיים לאליפות של צ'לסי. הוא כבר היה בכושר יותר טוב, היה בדור הזהב של בלגיה שהגיע למונדיאל וליורו ולדרג הראשון באירופה. אבל בעונה שעברה הזאר הפגין עונה נוראית יחסית אליו, ובכלל, צ'לסי הגיעה למקום העשירי בליגה. העונה הזאת הייתה מצוינת מבחינת צ'לסי, הזאר, קוסטה ושאר שחקני הבלוז. הייתה להם את ההגנה הכי טובה בפרמייר-ליג מלבד טוטנהאם, וגם ההתקפה שלהם הייתה הכי טובה בפרמייר ליג, שוב – מלבד טוטנהאם. הרבה חושבים שאנטוניו קונטה, מאמן הכחולים, הוא אחד הגורמים העיקריים לאליפות, אבל – כאמור – הזאר היווה חלק משמעותי בהרכב הכחול.

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו

מדינה: פורטוגל

קבוצה: ריאל מדריד

מספר השערים שכבש: 37

דעה אישית: כריסטיאנו רונאלדו, CR7 האגדי, נתן את אחת העונות הגדולות ביותר שלו. עם תריסר שערים בליגת האלופות, כולל צמד בגמר, ועשרים וחמישה שערים בלה ליגה, הוא הוביל את הבלאנקוס לזכייה שנייה ברציפות בליגת האלופות, שלישית בארבע השנים האחרונות. הוא באמת שחקן פנומנלי שכובש כמעט בכל משחק, עובר שחקנים ולפעמים אפילו מפרגן לחברים. אבל רונאלדו מדבר רק במספרים. אני לא טוען כי הוא לא עושה דריבלים, אבל הוא לא כובש שערים מדהימים וגאוניים. השער הראשון של רונאלדו בגמר הצ'מפיונס, בנגיעה קטלנית לפינה, הראה עד כמה יש לו טאץ' בכדור. השער השני סגר עניין, אולם לא הייתה בו גאונות יוצאת דופן.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

חלוץ: קיליאן אמבאפה

מדינה: צרפת

קבוצה: מונאקו

מספר השערים שכבש: 21

דעה אישית: בן 18. תגלית העונה בצרפת, ואולי אפילו באירופה כולה. זאת אחת הסיבות לכך ששמתי אותו בנבחרת. הוא הרשית שש פעמים בליגת האלופות, כולל שלושה שערים בשני המשחקים נגד בורוסיה דורטמונד ושער נגד יובנטוס, אחרי שלא ספגה 600 דקות ברציפות. שני השערים הנותרים נכבשו נגד מנצ'סטר סיטי בשמינית הגמר. גם אם היו לו תקופות פחות טובות העונה, היו לו גם תקופות נהדרות בהן הרשית ללא הרף. עוד שמות למועמדות לכניסה לנבחרת הזו יכולים לעלות מהקבוצה שבאה מהנסיכות הקטנה, אבל אמבאפה הכי בלט. האדומים-לבנים זכו העונה באליפות והגיעו לחצי גמר ליגת האלופות. יכול מאוד להיות שבעונה הבאה צמד החלוצים שהוזכרו בפסקה זו ייחלשו, ואיתם מונאקו כולה. וכמו לסטר האנגלית, שהשנה חזרה למאבקים בתחתית – מונאקו תיפרד מהצמרת.

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

 

חלוץ: לאו מסי

מדינה: ארגנטינה

קבוצה: ברצלונה

מספר השערים שכבש: 48

דעה אישית: "לאו", "הפרעוש" – או איך שלא תרצו לקרוא לו – השחקן הפעיל הטוב בעולם. אמנם הוא לא בכושר הכי טוב, ובשתי העונות האחרונות רונאלדו היה טוב יותר, אך גם בעונות רעות הוא מסוגל לעשות דברים שרוב תושבי וכדורגלני העולם, גם מהטופ – לא חולמים עליהם. הוא הרשית הכי הרבה העונה בלה ליגה – 37 שערים. במשחקים מסוימים מסי שב והוכיח את גאונותו וכישרונו המרובים, כשלדעתי השיא היה בקלאסיקו, עם צמד, כולל שער ניצחון בדקה ה-92, והגעה ל-500 שערים במדי בארסה – הוא הראה שהוא מסוגל גם בעונות רעות, להיות כוכב הערב וכוכב העולם במשחקים גדולים. לכמעט חמישים שערים מוסיף מסי "רק" 11 בישולים, כשרונאלדו מבשל כמות זהה. אז גם בעונות שנחשבות רעות והתואר היחידי הוא גביע המלך – מסי נותן עונה פנומנלית.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים