שתף קטע נבחר

ישראל הוזמנה לגביע העולם בסנוקר

הנבחרת שתורכב מעדן שרב, מקצוען שעבר לאחרונה לייצג את ישראל, ומשחר רוברג תשתתף ביולי עם עוד 23 נבחרות נוספות בטורניר היוקרתי בסין, המהווה מעין אליפות עולם לנבחרות. בין הכוכבים שיגיעו: ג'אד טראמפ, ג'ון היגינס ודינג ג'ונווי

נבחרת הסנוקר של ישראל תערוך בעוד פחות מחודש הופעת בכורה בטורניר גביע העולם, מעין אליפות עולם לנבחרות, שייפתח ב-3 ביולי בוושי שבסין. הנבחרת הישראלית המורכבת מהשחקן המקצועני, עדן שרב (25), שעבר לאחרונה לייצג את ישראל ומאלוף ישראל שחר רוברג (22) היא אחת מ-24 נבחרות שהוזמנו לאליפות ביניהן גם הנבחרות החזקות של אנגליה, סקוטלנד וסין וגם הנבחרות של איראן, פקיסטן ומלזיה שמדינותיהן אינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

 

שרב נולד במושב משמר איילון לאבא ישראלי ואמא סקוטית. כשהיה בן שלוש עבר עם אמו לסקוטלנד שם פצח בקריירת סנוקר והתקבל לסבב המקצועני. מזו תקופה שרב מביע רצון לעבור ולייצג את ישראל בסבב ולאחרונה הבקשה שהגיש בעניין אושרה. רוברג שישתף עם שרב פעולה באליפות הוא הדמות הבולטת בסנוקר הישראלי בשנים האחרונות. הוא זכה שלוש פעמים באליפות ישראל, היה חלק מהנבחרת הישראלית שהעפילה ב-2012 לגמר אליפות אירופה לנבחרות והעפיל בעצמו לרבע גמר אליפות אירופה האישית ב-2015.

 

יגיע לגביע העולם. טראמפ (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
יגיע לגביע העולם. טראמפ(צילום: גטי אימג'ס)

 

בין השמות הבולטים שיגיעו לגביע העולם נמנים כמה מהכוכבים הגדולים של הענף ביניהם: ג'אד טראמפ (אנגליה), דינג ג'ונווי (סין), ניל רוברטסון (אוסטרליה), ג'ון היגינס (סקוטלנד), מארק וויליאמס (וויילס) ורבים וטובים אחרים.

 

יפגוש בקרוב את נבחרת ישראל? היגינס (צילום: AFP) (צילום: AFP)
יפגוש בקרוב את נבחרת ישראל? היגינס(צילום: AFP)

 

24 הנבחרות יוגרלו בהמשך לארבעה בתים של שש נבחרות כשמכל בית יעלו שתי נבחרות לרבע הגמר. במשחקים עצמם השחקנים בנבחרת יתחלפו מדי משחקון ואף יערכו במהלך ההתמודדות משחקון זוגות. סך הפרסים לאליפות הנוכחית יעמוד על 700 אלף דולר, וינוע בין 7,500 דולר לנבחרות שיסיימו במקום האחרון בבית שלהם ל-200 אלף דולר למנצחת.

 

כל הנבחרות המשתתפות: סין, אנגליה, אוסטרליה, הונג קונג, סקוטלנד, ווילס, אירלנד, נורבגיה, צפון אירלנד, סין ב', תאילנד, בלגיה, הודו, ברזיל, מלטה, איראן, מלזיה, פקיסטן, קפריסין, שווייץ, מצרים, ישראל ופינלנד.

 

טורניר גביע העולם נערך בפעם הראשונה ב-1979 אז זכתה בו נבחרת ווילס. מאז עבר הטורניר גלגולים רבים ואחרי היעדרות ארוכה מהסבב הוא חזר ב-2011 כשנבחרת סין סיימה ראשונה. האליפות האחרונה שנערכה ב-2015 הסתיימה בהפתעה ענקית כשנבחרת סין ב' שהורכבה מיאן בינגטאו וז'ואו יואולונג שהיו אז בני 15 ו-17 בהתאמה, הדהימה את הענף והניפה את הגביע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים