שתף קטע נבחר

אריה מליניאק

אי אפשר לרמות את כולם כל הזמן / מליניאק

אוי לכדורסל אם אחרי עונה מבישה והחלפה של ארבעה מאמנים, מכבי ת"א הייתה לוקחת אליפות. היא הייתה ונשארה אחת הקבוצות הגרועות בליגה

 

לעופר רחימי לקח זמן לבנות קבוצה עם ביצים, שלא נותנת כבוד לאף אחד. היום (ב') היא פירקה את מכבי ת"א, ונתנה לירושלים חומר למחשבה לקראת הגמר. לפגר בעשר נקודות זה לא סוף העולם, אבל לפגר בעשר נקודות נגד קבוצה ששומרת כמו חיפה, זו בעיה גדולה. לדיברתולומאו, גרגורי וארגס או עמית שמחון אין בעיה לעשות חילוף ולשמור על שחקן שגבוה מהם בראש. פתאום שחקנים שטיווחו חופשי נגד הרצליה, כמו קווינסי מילר, לא מגיעים בכלל לזריקה. מישהו עדיין חושב שלא הייתה טעות לשחרר את דיימון סימפסון?

 

 

תענוג לראות את חיפה. קבוצה שנחנקה העונה כמה פעמים כשהובילה בביטחון לא לקחה סיכון. רחימי החזיק במגרש שני מובילי כדור בכל רגע נתון, אבל לא היה מי שיאתגר אותם. ווילי וורקמן שלא יכול להיות מנופף מגבות במכבי ת"א, לוקח ריבאונד משחקנים שגבוהים ממנו. כל השחקנים הרימו את הרמה שלהם בפלייאוף, ומה שהיה מקרי זה לא הניצחון על חולון, אלא המקום השמיני.

 

רחימי. תענוג לראות את מכבי חיפה (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
רחימי. תענוג לראות את מכבי חיפה(צילום: ראובן שוורץ)

וארגס וגאודלוק (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
וארגס וגאודלוק(צילום: עוז מועלם)

 

אי אפשר לרמות את כולם כל הזמן. אוי לכדורסל אם אחרי עונה מבישה והחלפה של ארבעה מאמנים, מכבי ת"א הייתה לוקחת אליפות. למרות שקיבלה במתנה את אירוח הפיינל פור בהיכל, מכבי ת"א הייתה ונשארה אחת הקבוצות הגרועות בליגה. נמר לא יאכל חסה, שמעון מזרחי ממשיך להסתובב מאחורי המאמן, ומכבי ת"א מפסידה תואר אליפות שישי בעשר השנים האחרונות. אם ויקטור ראד ואנדרו גאודלוק מעיפים כל כדור לסל, אז מה נשתנה? פיינל פור, זו הבעיה שלהם?

 

לקינזי יש את כל החבילה

למשחקים על כל הקופה צריך לבוא מוכנים, אבל גם לקחת מה שההגנה נותנת. לשחק לפי תוכנית, אבל לא ללכת עם הראש בקיר. השליטה נקבעת במאבקים על כדורים אבודים, לא בשלשות מקריות. כל קבוצה ששיחקה העונה פיזית, פוררה את ירושלים. הערב ירושלים הגיעה מוכנה, לא חששה ממגע, וסימונה פיאניג'אני, לא ייאמן, אפילו הוריד את קרטיס ג'רלס לספסל, ונקט מהלך יצירתי: הציב על מובילי הכדור של ראשל"צ את השומר הכי טוב בליגה - טרנס קינזי.

 

לקינזי יש את החבילה כולה, הגנה והתקפה. הצירוף של ריצ'רד האוול פתח אופציה למסירה פנימה וריבאונד התקפה. כשהכדור טס, ג'רום דייסון תורם נקודות קלות. כשאבי בן שימול ועודד ברנדוויין נוטרלו, הגוף של ראשל"צ נותק מהמוח. רישארד, דוסון וכדיר (5 איבודים) לקחו את ההחלטות, וסוף סיפור. הקבוצה של שמוליק ברנר נשארה מרוקנת מאנרגיה ורעיונות אחרי שהשאירה הכל בסדרה נגד אילת, אבל סיימה בטעם טוב.

  

והערה למינהלת: ג'רלס, דיברתולומאו וגאודלוק נבחרו לחמישיית העונה. גאודלוק הוא אחד מאבות הכישלון של מכבי ת"א, היה פצוע חצי עונה. דיברתולומאו התעלה בפלייאוף, אבל במהלך העונה היה בינוני. ג'רלס לא שמע על הגנה ואחראי לרוב ההפסדים שהכניסו את אוהדי ירושלים לדיכאון. "ויצמן-יער", לטיפולכם.

 

טרנס קינזי. יש לו את כל החבילה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
טרנס קינזי. יש לו את כל החבילה(צילום: אורן אהרוני)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
גיא פניני
צילום: עוז מועלם
מומלצים