שתף קטע נבחר

אליפות אירופה בשחייה לנוער מגיעה לישראל

השמות הבולטים, הציפיות מהישראלים והבריכה ששודרגה: כל מה שצריך לדעת לקראת התחרות היוקרתית, שתצא לדרך ברביעי (16:45) במכון וינגייט

אליפות אירופה לנוער בשחייה תיפתח מחר (ד') בבריכת השחייה החדשה במכון וינגייט, בהשתתפות כ-600 שחיינים מיותר מ-40 מדינות. ישראל זכתה לקיים את האירוע בפעם הראשונה, בעקבות האירוח המוצלח של האליפות לבוגרים לפני כשנה. טקס הפתיחה ייערך בשעה 16:45.

 

האליפות תיערך עד ליום ראשון ה-2 ביולי, בעלות של שבעה מיליוני שקלים. הצפי הוא לעשרת אלפים צופים בכל ימי התחרות. הבריכה עברה בימים האחרונים מתיחת פנים לקראת האירוע עם הוספת טריבונות, תוצאות, דגלים ועוד.

 

הבריכה בכון וינגייט כבר מוכנה (צילום: איגוד השחייה האירופי) (צילום: איגוד השחייה האירופי)
הבריכה בכון וינגייט כבר מוכנה(צילום: איגוד השחייה האירופי)

 

מבחינת הנבחרת הישראלית התקווה הכי גדולה למדליה תהיה במשחה השליחים ל-4*200 גברים. באליפות אשתקד זכתה הנבחרת (המורכבת מדניס לוקטב, תומר פרנקל, אלון שמי ואיתי כרמי) במדליית ארד במקצה הזה, והציפייה היא לפחות לשחזור ההישג. עד היום השיגה ישראל 17 מדליות באליפות אירופה לנוער בשחייה, שתיים מתוכן מזהב (איתן אורבך ב-1994 ב-2015).

 

ביחידים גם דניס לוקטב, תומר פרנקל, תומר גולדפדן, לאה פולונסקי ואביב ברזילי מסוגים להעפיל לאחד הגמרים. מאמן נבחרת הנוער, אסף מימון, לא מוריד ציפיות: "המטרה שלנו היא להגיע לארבעה או חמישה גמרים, וכמובן להביא מדליה בשליחים. אם זה יקרה זו תהיה הצלחה גדולה". יו"ר איגוד השחייה, סימון דוידסון: "מדובר באירוע ענק אליו הגיעו מיטב השחיינים מכל אירופה. תהיה כאן תצוגת שחייה ברמה הגבוהה ביותר ואני בטוח שכל מי שיגיע ייהנה מכל רגע".

 

מנכ"ל איגוד השחייה, אמיר נפתלי: "מדובר באחת התחרויות החשובות באירופה, שיש בה גם אפשרות להשיג קריטריון לאליפות העולם. התחרות תשודר בשידור ישיר לכל אירופה ויש הרבה ציפיות לקראת פתיחת המשחים. המטרה שלנו היא לא רק שהשחיינים שלנו יתקדמו ויגיעו להישגים מקצועיים אלא גם לחשוף את כל אירופה לרמת הארגון של איגוד השחייה ומדינת ישראל".

 

ו

מי ישחזר את ההישג שלו? זיו קלונטרוב (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
מי ישחזר את ההישג שלו? זיו קלונטרוב(צילום: gettyimages)

 

גם האורחים צפויים להביא לכאן כמה שמות מסקרנים. אחד מהם הוא האיטלקי ניקולו מארטיננגי, ששבר השבוע ברומא את שיא העולם לנוער במשחה ל-100 מטר חזה עם זמן של 59.31 שניות. מארטיננגי, בנו של האלוף האולימפי במשחי החזה ממשחקי סידני 2000 פיוראבנטי, שבר את השיא אותו הוא בעצמו החזיק מאפריל 2016 - 59.46 שניות. הוא ייקח חלק בשלושה משחים באליפות בנתניה – 50, 100 ו-200 מטר חזה.

 

שמות נוספים שיהיה מעניין לעקוב אחריהם הם הרוסי קלמנט קלסניקוב בן ה-17 (המדורג במקום השלישי בעולם ב-200 מטר גב עם זמן מדהים לגילו - 1:55.49 דקות), ההונגרייה אניה קסלי ב-15000 חופשי, הרוסייה פולינה אגורובה שתתחרה ב-100 גב ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
מכון וינגייט
צילום: אורן אהרוני
מומלצים