שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

השתיים שייאבקו על האליפות באנגליה

צ'לסי היא האלופה המכהנת, אבל דווקא מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם נראות כמו השתיים שיילחמו על התואר היוקרתי

הליגה האנגלית, ליגה שבה הכל קורה, כל הקסם צף, מעניינת כל הזמן, סוחפת, אבל יותר מהכל, הכל פתוח ותמיד מפתיע. אז למה טוטנהאם ומנצ'סטר סיטי הן המועמדות הכי חזקות לאליפות?

 

הקבוצה של פפ גווארדיולה הפכה בשנים האחרונות למפלצת שלובשת בגדי תכלת, הקיץ רק התחיל והסיטיזנס התחילו לעבוד. התכולים החתימו את ברנרדו סילבה שהציג יכולת נפלאה בעונה החולפת והיה השחקן המרכזי של אלופת צרפת, מונאקו. גם השוער אדרסון הגיע לקבוצה מבנפיקה עבור 35 מיליון ליש"ט. אדרסון צפוי לקבל את חולצת השוער הראשון, עקב שחרורו של ווילי קבאז'רו ובעיקר בגלל שקלאודיו בראבו לא הצליח להרשים את המאמן הספרדי. לסיטי יש סגל צעיר, רענן וכישרוני שרעב להצלחות. עם סטרלינג, ברנרדו סילבה, דה בריינה, סאנה, גבריאל ז'סוס וג'ון סטונס הצעירים, וכמובן גם החבר'ה הבוגרים המובילים, סרחיו אגוארו, דויד סילבה, טורה וקומפאני, זו קבוצה שיכולה ללכת עד הסוף.

 

סרחיו אגוארו. סיטי נראית מבטיחה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
סרחיו אגוארו. סיטי נראית מבטיחה(צילום: רויטרס)

 

כמובן שזה לא הסוף, הקיץ עוד ארוך. דני אלבס, שכבר שיחק תחת פפ גווארדיולה, צפוי לחתום בימים הקרובים, והברזילאי כבר נפרד מאוהדי ושחקני יובנטוס. אם דני אלבס יבחר בקבוצה אחרת, הסיטיזנס צפויים לרכוש את קייל ווקר של טוטנהאם תמורת 45 מיליון ליש"ט. אחרי הבושות שההגנה עשתה לקבוצה של פפ, גם מאטס הומלס צפוי לחתום בקרוב במנצ'סטר סיטי.

 

אם כבר דיברנו על סגל צעיר, רענן וכישרוני, טוטנהאם כנראה במקום הראשונים בהחזקת סגלים כאלו. כבר שנתיים שטוטנהאם מתמזמזת עם תואר האליפות אך לא משיגה אותו, העונה, הדבר הזה יכול לקרות והסיכוי לכך גבוה ביותר. מלך השערים של הליגה האנגלית בשתי העונות הקודמות, הארי קיין, רק בן 23, כבר אחד מהחלוצים הטובים בעולם, מבוקש אצל אריות אירופה והוא נכס גדול עבור טוטנהאם. לקיין יש עוזר אנגלי נפלא, הוא בן 21, וגם הוא בין השחקנים הטובים בעולם לתפקידו. זהו כמובן דלה עלי שפרץ לפני שנתיים. דלה עלי הוא קשר התקפי קלאסי. הוא פיזי, מהיר, בעל יכולות מסירה נפלאות, ובעיטות חזקות ומדויקות.

להתקפה הזו מצטרפים יונג-מין סון, הדרום קוריאני יכול לשחק גם כשחקן כנף וגם כחלוץ מרכזי, שבעונה הקודמת עשה את העבודה שלו בצורה פנטסטית, וכריסטיאן אריקסן הדני בן ה-25, שהציג יכולת מעולה בעונה החולפת.

 

ויקטור ווניאמה, הקשר האחורי הקנייתי בן ה-26, הגיע בקיץ שעבר מסאות'המפטון והוא חלק מההגנה הטובה ביותר בליגה האנגלית, שספגה רק 26 שערים ב-38 משחקי ליגה, הרבה בזכות צמד הבלמים הבלגים, יאןוורטונגן וטובי אלדרווירלד, וכמובן גם דני רוז, ווקר והוגו לוריס המצוינים. טוטנהאם לא צריכה הרבה, יש לה קבוצה מצוינת, אבל מה שהיא כן צריכה זה לשמור על הנכסים שלה, ולתכנן עם השחקנים עתיד רחוק, העתיד הזה נראה ורוד. 

 

גם צ'לסי, שזכתה בתואר העונה, יכולה להגן עליו, אבל כולם יודעים כמה זה קשה בליגה הכל כך קשה ומטורפת הזאת. גם מנצ'סטר יונייטד מועמדת חזקה, אך היא מוכיחה בשנים האחרונות שהיא לא מסוגלת ללכת רחוק. לדעתי ליברפול צריכה להמשיך את הפרויקט הנפלא של יורגן קלופ עוד שתי עונות ואז היא תוכל לרוץ לאליפות. על ארסנל אין מה לדבר, ואני חושב שהשנה היא יכולה לוותר מראש אפילו על המקום הרביעי.

 

אז מה שאני מניח שנראה זה את הסיטיזנס נגד התרנגולים, פפ מול פוצ'טינו, תכלת נגד לבן. אבל כל אלו הן השערות. יש משהו אחד בטוח, זו תהיה עוד עונה מעניינת, ויש מה לחכות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים