שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

צ'ילה וגרמניה רודפות אחרי הגביע

שתי הנבחרות טובות מאוד, אבל רק אחת מהן, לראשונה בתולדותיה, תזכה בגביע הקונפדרציות. ננתח אותן לפי מספר פרמטרים

הערב ב-21:00 צ'ילה תופיע בגמר גביע הקונפדרציות נגד גרמניה. שתי הנבחרות טובות מאוד, אבל רק אחת מהן, לראשונה בתולדותיה, תיקח את התואר. ננתח אותן לפי מספר פרמטרים:

 

1. מאזן נקודות ושערים - גרמניה סיימה במקום הראשון בבית ב', עם 7 נק' ומאזן שערים 4:7; צ'ילה עם 5 נק', במאזן של 2:4. השתיים נפגשו ביניהן בשלב המוקדם וסיימו בתיקו 1:1.

 

גורצ'ה מול אלכסיס בשלב הבתים (צילום: גטי אימגס) (צילום: גטי אימגס)
גורצ'ה מול אלכסיס בשלב הבתים(צילום: גטי אימגס)

 

2. שיטת משחק - לרוב שתי הקבוצות במערך 3:3:4. כלומר, במערך התקפי. עם זאת, הגמר הוא סרט מסוג שונה. שתי הנבחרות ינסו למנוע מעצמן הפסד וכתוצאה, ייתכן ונראה פחות שחקנים מקדימה, בתחילת המשחק או כשינוי טקטי במהלכו.

 

3. הכובשים - טימו ורנר ולאון גורצקה מובילים אצל גרמניה עם 3 שערים לאיש ובסה"כ 7 שחקנים לוקחים חלק במלאכת הכיבוש; בצ'ילה כל שחקן כבש גול אחד (בין הכובשים - וידאל ואלכסיס סאנצ'ס).

 

4. פציעות - השוער קלאודיו בראבו שיחק לראשונה עבור הצ'יליאנים רק במשחק האחרון של שלב הבתים. גם בעצירת הפנדלים (השלומיאליים למדי, אם להודות) של פורטוגל בחצי הגמר, הוא עדיין סבל מכאבים. אצל הגרמנים, הם הגיעו בסגל חסר, כמובן ללא הכוכבים הגדולים. בנוסף, דייגו דמה ולירוי סאנה, שנפצעו לפני פתיחת הטורניר, כלל לא הוחלפו ע"י שחקנים אחרים. לפיכך, יכולתה של גרמניה, שמגיעה בסגל חלקי, מרשימה עוד יותר משל יריבתה.

 

5. על הקווים - יואכים לב מאמן את גרמניה משנת 2006, כאשר קודם לכן שימש כעוזרו של קלינסמן. הוא הוביל את הגרמנים להישגים נאים, כשבראשם זכייה במונדיאל 2014. הוא ישמח לקחת את גביע הקונפדרציות, אך בעיניו שיא השיאים יהיה לזכות במונדיאל שני ברציפות, ברוסיה בעוד כשנה. בצ'ילה, חואן אנטוניו פיצי זכה רק לפני שנה בקופה אמריקה, פעם שנייה ברציפות עבור הנבחרת (בקודמת אימן אותה סמפאולי). זכייה בגביע תחזק את מניות המאמן, שינסה להכין את הנבחרת להישג משמעותי, לאחר שלאחרונה עברה את שמינית הגמר במונדיאל 1962, אותו אירחה וסיימה שלישית.

 

אם נסכם, שתי הנבחרות טובות ומציגות כדורגל ברמה גבוהה. נחכה ונראה מי מהן תזכה מחר בתואר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
אלכסיס סאנצ'ס
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים