שתף קטע נבחר

טור דה פראנס: קבנדיש התרסק, סאגאן הושעה

דרמה ענקית: הבריטי נזרק מאופניו ושבר את הכתף. הצילומים הראו בבירור שהוא ספג מרפק מהסלובקי, שנפסל ונשלח הביתה. דמאר ניצח בקטע הרביעי

דרמה בקטע הרביעי בטור דה פראנס. הוא היה אמור להית רגוע למדי, 207.5 ק"מ ממונדורף לה באן שבלוקסמבורג לוויטל, עם צפי ברור לספרינט אדיר בפיניש. במקום זאת, קיבלנו פציעה של אחד הרוכבים הגדולים בעולם, והשעייתו של רוכב ענק אחר.

 

100 מטרים לסיום הקטע, כאשר כל הספרינטרים נכנסו כבר למוד של ניצחון, הבריטי הנפלא מארק קבנדיש נזרק מאופניו ונפגע. ההערכה היא כי מדובר בשבר בכתף שימנע ממנו את המשך ההשתתפות בטור השנה, מכה קשה עבור המדורג שני בכל הזמנים בזכיות בקטעים בטור (30, רק ארבעה פחות מאדי מרקס).

 

קבנדיש, רגע אחרי ההתרסקות (צילום: EPA) (צילום: EPA)
קבנדיש, רגע אחרי ההתרסקות(צילום: EPA)

 

דמאר חוגג ניצחון צרפתי ראשון השנה בטור (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דמאר חוגג ניצחון צרפתי ראשון השנה בטור(צילום: AFP)

 

אבל הוא לא נפל סתם. הצילומים הראו בבירור שהוא ספג מרפק מפטר סאגאן, המנצח בקטע אתמול. קבנדיש סירב להאשים את הסלובקי, אבל סביב הטור עלו קולות הטוענים כי הוא עלול לספוג השעיה בגלל המהלך המלוכלך ואכן בערב זה קרה. סאגאן נשלח הביתה. מדהים. 

 

הקהל המקומי היה מאושר עם זכייה ראשונה השנה בקטע של צרפתי, ארנו דמאר, ב-4:53.54 שעות. סאגאן סיים שני, והנורווגי אלכסנדר קריסטוף שלישי. גראינט תומאס עדיין עם החולצה הצהובה. כריס פרון שני במרחק 12 שניות (כמו השלישי, האוסטרלי מייקל מת'יוס), אבל ייתכן שהיום נראה שינויים משמעותיים מאחר ש-160.5 הק"מ מוויטל ללה פלאנש דה בל פי הרריים יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים