שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

האיש שיזניק את מנצ'סטר יונייטד להישגים

ייתכן שגם רומלו לוקאקו יצליח להפוך לכוכב על בהדרכת שועל הקרבות המנוסה מוריניו – ויצעיד את יונייטד לדרך חדשה

רומלו לוקאקו הבלגי צפוי להזניק את מנ'צסטר יונייטד להישגים, בזירה המקומית באנגליה ובליגת האלופות. לוקאקו, בן 24 כבר, נמצא בליגה האנגלית מגיל 18. אחרי סיום דרכו באנדרלכט, הוא שימש כקישוט במשך 3 שנים לא רצופות בצ'לסי. הוא זכה איתה בליגת האלופות (2012), אבל שימש כשחקן ספסל. הוא בקושי שיחק וכלל לא הבקיע, בשום מסגרת. בווסט ברומיץ', אליה הושאל, החל להראות ניצוצות. הקפיצה הגדולה התרחשה ב-2013/14, אז עבר לאברטון. מאותה שנה, לוקאקו הפך לשחקן חשוב במערך קבוצתו והבקיע בממוצע 23 שערים לעונה.

 

החלוץ המצוין משחק משנת 2010 גם בנבחרת הבוגרת של בלגיה. הוא היה שחקן מרכזי במערך של מארק וילמוטס במונדיאל 2014 וביורו 2016. אביו, רוג'ר, היה ראש שושלת הכדורגלנים במשפחה, כשייצג את זאיר, קונגו של היום. גם אחיו הצעיר של רומלו, ג'ורדן, משחק במועדון יוקרתי (לאציו האיטלקית), ומייצג בכבוד את הנבחרת הבלגית הבוגרת. ההבדל הוא שבניגוד לאחיו הבוגר ולאביו, מדובר בשחקן הגנה ולא בחלוץ.

 

חיזוק מצוין. רומלו לוקאקו (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
חיזוק מצוין. רומלו לוקאקו(צילום: גטי אימג'ס)

 

לוקאקו צפוי להשתלב מהר מאוד ביונייטד, לפחות חברתית. מדובר באדם נוח לבריות ובעל מזג טוב. מבחינה מקצועית, לוקאקו עונה על צורך של יונייטד, שמנסה לחזור לגדולתה לאחר כמה שנות נסיגה: הוא כובש בצרורות. אחרי הליכתו הצפויה של רוני לאברטון והעזבתו של זלאטן, הוא וחלוץ נוסף (כנראה שגארת' בייל, אם כי זה יכול להשתנות), יפתרו את הבעיה ויכולים לתת לקבוצה ממנצ'סטר שקט תעשייתי בגזרה זאת.

  

לבסוף, על לוקאקו יהיה להסתדר עם דרישות המאמן. מוריניו ידוע כאדם לא קל, בלשון המעטה. עם זאת, דרוגבה (אותו לוקאקו העריץ בילדותו) ועוד רבים אחרים אומנו על ידי מוריניו ומרביתם חולקים לו כבוד. ייתכן שגם לוקאקו יצליח להפוך לכוכב על בהדרכת שועל הקרבות המנוסה – ויצעיד את יונייטד לדרך חדשה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
רומלו לוקאקו
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים