שתף קטע נבחר

טור: פרום הגדיל את הפער, פורט התרסק

הבריטי המשיך ללבוש את החולצה הצהובה, אחד מיריבו הגדולים נפגע בראשו ופרש מהמרוץ. הקולומביאני ריגוברטו אוראן ניצח בקטע התשיעי

הקטע התשיעי בטור דה פראנס שנערך הערב (א'), 181.5 ק"מ מנאנטואה לשאמברי, היה המטורף מכולם מסיבות רבות. ייתכן שהוא גם הקטע שסיים את הסיפור לשנה הנוכחית, מוקדם מהצפוי. כי בשורה התחתונה, כריס פרום הגדיל בצורה ניכרת את הפער מכל מתחריו העיקריים, ואחד מהם גם נפצע ויצא מהתמונה.

 

ריצ'י פורט היה היחיד מבין היריבים הגדולים של פרום שנשאר איכשהו קרוב אליו בשבוע הראשון. לקטע התשיעי הוא הגיע בפיגור 39 שניות בלבד ממנצח השנתיים האחרונות ולובש החולצה הצהובה. אבל באחד הירידות החלקות, באמצע הקטע, הוא עף מאופניו ונפגע בראשו. הצוות הרפואי מיהר אליו, הניח סד על צווארו ופינה אותו באמבולנס לבית החולים. בכך נגמר המרוץ של האוסטרלי, והאוהדים עדיין מחכים לשמוע עד כמה קשה פציעתו.

 

פרום והחולצה הצהובה (צילום: AP) (צילום: AP)
פרום והחולצה הצהובה(צילום: AP)

 

במהלך הנפילה הוא הפיל מאופניו את מי שהיה רביעי ערב הקטע, האירי דן מרטין, שהצליח להתאושש וסיים עם הדבוקה השנייה - אבל איבד זמן רב. כי בדבוקה הראשית, שכללה שישה רוכבים, היה פרום, שסיים במקום השלישי והגדיל ב-1:15 דקות את הפער מרוב מתחריו הבולטים. נאירו קינטאנה הקולומביאני, למשל, כבר מרוחק 2:13 דקות ממנו. מי שלבש את החולצה הצהובה למשך מספר ימים בתחילת הטור ודורג שני בתחילת היום, גראינט תומאס הוולשי, שבר את עצם הבריח בנפילה אחרת וגמר גם הוא את המרוץ.

 

אבל היה קולומביאני אחר, שחגג בגדול. פרום היה שלישי, אבל שני הראשונים סיימו בפוטו פיניש מטורף. הצרפתי וורן בארגיל היה בטוח שניצח, וגם התחיל להזיל דמעות כאשר קיבל את ההכרזה שהגיע ראשון. אבל אחרי מספר דקות המצלמות הראו שהמנצח האמיתי היה הקולומביאני ריגוברטו אוראן, עם 5:07.22 שעות. בדירוג הכללי, פרום מוביל ב-18 שניות על פאביו ארו, וב-51 שניות על רומן בארדה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים