שתף קטע נבחר

ארווין זכה בזהב והבטיח: "מכין הפתעה"

המכביה ה-20: השחיין המהיר בעולם סיים ראשון ב-100 מ' חופשי עם זמן חלש של 49.83 שניות: "עד עכשיו ממש נהדר כאן". שיאי מכביה חדשים ב-200 חזה וב-200 גב

 

 

התרגשות גדולה נרשמה הערב (א') בבריכת השחייה בווינגייט. הסיבה: השחיין המהיר בעולם, אנתוני ארווין האמריקני, קפץ למים פה בארץ במסגרת המכביה ה-20.

 

ארווין, האלוף האולימפי מסידני 2000 וריו 2016 שאף החזיק בשיא העולם במשחה ל-50 מטרים חופשי, קטף כצפוי את מדליית הזהב ב"אולימפיאדת היהודים" במשחה הכפול. למרות זינוק גרוע שלו, הוא פתח מבערים לקראת הסוף ונגע ראשון בקיר בזמן של 49.76 שניות. דוד גמבורג, שהוביל בחלק נכבד מהמשחה, סיים שני עם תוצאה של 49.83 שניות וזכה ללחיצת יד מארווין על הפייט שנתן לו.

 

 

התרגשות בווינגייט. ארווין (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
התרגשות בווינגייט. ארווין(צילום: אורן אהרוני)

 

ארווין על הפודיום (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ארווין על הפודיום(צילום: אורן אהרוני)

 

"עד עכשיו ממש נהדר כאן", סיפר ארווין. "כל הכבוד לדוד על הלחימה שלו, אני רוצה להודות לקבוצה הגדולה של האמריקאים שבאו היום לעודד אותי. אני מקווה להכין לכם הפתעה להמשך השבוע ב-50 מטר חופשי".

 

תוצאה חלשה, אבל מה זה משנה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
תוצאה חלשה, אבל מה זה משנה(צילום: אורן אהרוני)

 

במשחה המקביל לנשים, ניצחה אנדראה (אנדי) מורז עם תוצאה של 55.15 שניות, מה שהיווה לה הכנה לקראת אליפות העולם בעוד שבועיים בבודפשט.

 

והיו גם שיאים. ב-200 מטר חזה נרשם שיא מכביה חדש. אצל הנשים, עשתה זאת מאיה רוזס האמריקאית עם זמן של 2:31.65 דקות. בגברים, היה זה בי.ג'יי ג'ונסון האמריקאי שקבע תוצאה של 2:11.60 דקות וזכה בזהב.

 

מורז חוגגת עוד זהב לאוסף (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מורז חוגגת עוד זהב לאוסף(צילום: אורן אהרוני)

 

גם במשחה ל-200 מטר גב נקבע שיא תחרות חדש. יעקב טומרקין שיפר את השיא שקבע בבוקר, כאשר הפעם הוא סיים עם תוצאה של 2:00.17 דקות. במשחה המקביל לנשים, טשיה קארוסס האמריקאית זכתה בזהב עם 2:10.88 דקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אנתוני ארווין
צילום: אורן אהרוני
מומלצים