שתף קטע נבחר

סנוקר: אמיר נרדיה הדיח את אלוף העולם לנוער

שחקן הסנוקר הישראלי בן ה-17 ניצח 3:4 את ג'קסון פייג' הוולשי, אחד הכישרונות הגדולים של הענף, והעפיל לחצי גמר אליפות העולם לנוער, מרחק שני ניצחונות מהתואר: "נרגש להגיע למעמד"

שחקן הסנוקר הישראלי הצעיר, אמיר נרדיה (17), רשם היום (ב') את הניצחון הגדול ביותר עד כה בקריירה שלו כשגבר 3:4 על אלוף העולם ואלוף אירופה לנוער, ג'קסון פייג' הוולשי והעפיל לחצי גמר אליפות העולם לנוער (עד גיל 18).

 

אחרי שצלח את שלב הבתים ללא הפסד, נרדיה, סגן אלוף אירופה לנוער, פתח את שלב הנוקאאוט עם ניצחון 3:4 במשחק צמוד מול זה וו הסיני. ברבע הגמר הגמר כאמור פגש נרדיה את פייג' בן ה-15 שנחשב לאחד הכישרונות הבולטים בענף. נרדיה עלה ל-1:2, פייג' השווה במשחקון צמוד ל-2:2, אבל ברייק נאה במשחקון הבא העלה את נרדיה ל-2:3 מרחק משחקון מחצי הגמר. המשחקון השישי היה צמוד והפכפך אבל בסופו ברייק 22 נקודות של פייג' העניק לו 40:72 ואת המשחקון, 3:3.

 

הישג מרשים. נרדיה (צילום: יהודה נרדיה) (צילום: יהודה נרדיה)
הישג מרשים. נרדיה(צילום: יהודה נרדיה)

 

במשחקון המכריע נרדיה רץ לברייק של 24 נקודות לפני שאיבד פוזיציה ונאלץ לתת מכה הגנתית. אחרי קרב הגנתי ממושך, נרדיה הצליח להשתחרר ורץ לברייק של 31 נקודות שהעלה אותו ל-24:64. בנקודה זו אולי הלחץ השפיע מעט כשנרדיה לא הצליח לפגוע באדום והעניק ליריבו ארבע נקודות שהחזירו אותו לתמונת המשחק. פייג' צימק ל-64:41 אך עדיין היה זקוק לסנוקר כדי להפוך את התוצאה. פייג' השיג את הסנוקר הנחוץ כשנרדיה החמיץ כדור כחול, וכעת היה ברור כי מי שיצליח להכניס את שלושת הכדורים שנותרו על השולחן ינצח במשחק.

 

נרדיה בקור רוח מרשים הטביע כדור כחול לא פשוט ועלה ל-50:69, פייג' שוב היה חייב סנוקר ובהינתן העובדה שנותרו רק שני כדורים על השולחן סיכוייו להשיג אותו היו נמוכים. אחרי קרב הגנתי, מכת הגנה רעה של פייג' אפשרה לנרדיה הזדמנות נוחה להטביע את הוורוד והוא ניצל אותה כדי להכריע את המשחק ולהבטיח את מקומו בחצי הגמר.

 

ישתתף גם באליפות העולם עד גיל 21. נרדיה (צילום: יהודה נרדיה) (צילום: יהודה נרדיה)
ישתתף גם באליפות העולם עד גיל 21. נרדיה(צילום: יהודה נרדיה)

 

בחצי הגמר שייערך לפנות בוקר (5:00 שעון ישראל) בבייג'ינג יפגוש נרדיה את מוחמד נאסים אחטאר הפקיסטני בן ה-16. בנוסף, נרדיה מוביל בנוסף בטבלת הברייקים של האליפות עם שישה ברייקים של 50 נקודות ומעלה והברייק הגבוה ביותר באליפות עד כה, 119 נקודות.

 

בסיום אמר נרדיה: "אני שמח מאוד ונרגש להגיע למעמד הזה. עכשיו אנוח קצת ואתכונן למחר". בכל מקרה, נרדיה מתוכנן להשתתף לאחר האליפות הנוכחית גם באליפות העולם עד גיל 21 שתיערך באותו המקום ובה יוענק למנצח כרטיס לשנתיים לסבב הסנוקר המקצועני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים