שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

איפה ההחתמות של ליברפול?

מוחמד סאלח זו התחלה טובה, אבל כדי להצליח בליגה ובצ'מפיונס יורגן קלופ חייב להביא עוד שמות, בעיקר חיזוק לחוליה האחורית

אפשר להשתמש במילים רבות כדי להגדיר את העונה האחרונה של ליברפול. כישלון היא לא אחת מהן. המרסיסיידרס הצליחו להשתחל לשלבים המוקדמים של ליגת האלופות והמינוי של קלופ באוקטובר 2015 ממשיך להיראות כמו ההחלטה החשובה ביותר של המועדון במאה הנוכחית. מאז, מאנה-קוטיניו-פירמינו הספיקו להפוך לאחת השלישיות המרגשות והמעניינות ביותר באנגליה.

 

אבל בזמן שיריבותיה לפסגת הפרמייר-ליג מתחזקות ומשתפרות, נראה כאילו ליברפול נחה על זרי הדפנה של החתמת סאלח. אוהדי מכבי יזכרו אותו מהתקופה שלו בבאזל, אז עורר פרובוקציות רבות (אבל בואו לא ניכנס לפוליטיקה). מאז סאלח הספיק לעבור בצ'לסי ולהיות ברומא, שם ביסס את עצמו כאחד השחקנים החשובים בקבוצה עם 15 שערים ו-11 בישולים. החתמתו חשובה מאוד למועדון (יחד עם שלישיית ההתקפה שכבר קיימת סאלח הוא תוספת מהירה ואימתנית), אך לא היחידה שעליו לעשות.

 

מוחמד סאלח. ומה עכשיו? (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מוחמד סאלח. ומה עכשיו?(צילום: AFP)

 

ליברפול ישבה רוב העונה בראש טבלת הכובשות, כאשר רק לקראת סוף העונה עקפו אותה צ'לסי, טוטנהאם וסיטי. לכן בכתבה זו לא אגע בהתקפה של הסקאוסרס שהוכיחה את עצמה העונה. אבל חניכיו של קלופ גם ספגו 42 שערים בליגה. אחת ההגנות הרכות ביותר בצמרת של אנגליה, כאשר 32 שערים מתוך ה-42 נספגו מול הקבוצות החלשות של הליגה. וכאן קלופ צריך לרכז את הכסף.

 

רבים טענו שהרוטציה בין שוערי הקבוצה במהלך העונה לא הייתה יותר ממקרה של הרע במיעוטו. גם קאריוס וגם מיניולה לא מספיק טובים למפעל כמו ליגת האלופות, וחיזוק בעמדה זו הכרחי אם יש למועדון רצון כלשהו לעמוד טוב במפעל. חיפוש מהיר בבונדסליגה ימצא לא מעט אפשרויות עדיפות, ועם המוניטין של קלופ והצעה מספיק טובה יהיה קשה לסרב לליברפול. גרמניה ידועה בייצוא השוערים שלה בשנים האחרונות. שמות כמו טר שטגן, לנו וכמובן נוייר הם בין המוכרים. כמובן שלא מצופה מליברפול להנחית שם כזה, אבל ראלף פארמן או רנה אדלר הם ממש לא מילים גסות.

 

החלק השני שדורש שיפור במערך של קלופ הוא כמובן ההגנה. לליברפול הייתה אחת ההגנות החלשות ביותר בצמרת הליגה, והיא ונתמכה בהתקפה שלה על מנת לבסס את מקומה בליגת האלופות. היחידים שראויים לציון בהגנה של ליברפול הם לוברן ומאטיפ, כאשר רוב הקרדיט שלהם מגיע להם על משחק הראש ההתקפי שלהם בקרנות וכדורים חופשיים. סאקו ומורנו כבר בדרכם החוצה, והתרומה של קליין בקו לא מספיק גדולה בשביל להצדיק אותו כמגן ימני ראשון. העובדה שמילנר הוא המגן השמאלי של הקבוצה, כאשר זו ממש לא העמדה הטבעית שלו, מסכמת את הקביעה שליברפול צריכה להתעורר.

 

גם כאן המוניטין של קלופ בגרמניה יכול לעזור, אבל גם סקירה של הליגה הספרדית יכולה למצוא מגנים קשוחים שיתאימו למנטליות של הליגה האנגלית, קל וחומר בליגה בה לרוב ארבעת המקומות הראשונים תפוסים מרגע תחילת העונה. שחקן שירצה להתקדם לליגה תחרותית יותר ישמח לעבור לקבוצה כמו ליברפול במחיר הנכון. ראוי לציין את עניין וירחיל ואן דייק שהיה יכול להיות רכישה מצוינת, וכולי תקווה שליברפול עדיין נמצאת במירוץ להחתמתו למרות ה"פרשייה". רכישתו תשדרג את ההגנה האדומה פי כמה מונים, ובין כה וכה הוא יעבור לקבוצה גדולה, אחרי שיכולתו על המגרש תפסה את עיניהם של הרבה מאריות הפרמייר-ליג.

 

סאלח הוא החתמה ראויה, אך לא די בחלוץ המצרי בשביל לקרוא לעונה הקרובה הצלחה. כולי תקווה שעד שתקראו את הכתבה הזו קלופ כבר עשה עסקה או שתיים, כי אם התוכנית היא להמשיך עם ההגנה הקיימת, חלום ליגת האלופות של המייטי רדס יהיה קצר מהצפוי, והליגה? טוב, האוהדים מחכים כבר 27 שנים, מה זאת עוד עונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים