שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

העונה האירופית של מכבי ת"א קריטית

בשנה הבאה יורדו הנקודות של הקבוצה מהקמפיין האיכותי ויוחלפו בנקודות אשר תצבור הקבוצה בקמפיין הנוכחי, מה שהופך את הקמפיין הזה לחשוב במיוחד

לאחר שתי עונות בהן הפסידה מכבי ת"א את האליפות, נשמעים רבים המדברים על חשיבות "החזרת הכתר" הישראלי, גם על חשבון העונה האירופית. אז זהו... מבט קטן והסבר קצר מבהירים כי העונה האירופית הנוכחית היא החשובה ביותר בחמש השנים האחרונות עבור הקבוצה.

 

מכבי תל אביב "נהנית" מהגרלות קלות יותר מעצם היותה מדורגת ובעלת ניקוד גבוה, החל בסיבוב הראשון ועד שלב הפלייאוף, ובעצם מקלה על עצמה את הדרך לשלב בתים אירופי בכל שנה. הקבוצה מדורגת (נכון לכתיבת שורות אלה) במקום ה-74 באירופה כשלזכותה 23.475 נקודות. הניקוד הינו ניקוד מצטבר במשך חמש שנים, ובעזרת קמפיין טוב אחד וסבירים אחרים (לרבות העפלה לליגת האלופות – בו צברה הקבוצה 4.45 נקודות), מכבי תל אביב מוצאת את עצמה מגלגלת את עצמה כל שנה לשלב בתים אירופי ומעשירה את קופת הנקודות של המועדון בעוד מספר נקודות דירוג.

 

הצהובים חוגגים באינסברוק (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הצהובים חוגגים באינסברוק(צילום: רויטרס)

 

מבט על הטבלה המצורפת מגלה שמסך 23.475 הנקודות של הקבוצה, 10.15 מהן נצברו לפני כחמש עונות, משמע בקמפיין של פאולו סוזה בו העפילה הקבוצה לשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית לאחר שסיימה שנייה בבית שכלל את פרנקפורט, בורדו ואפואל ניקוסיה. כך זה נראה (הניקוד של העונה זמני):

 

17/18   16/17   15/16   14/15    13/14

0.750   6.350   4.450   1.775   10.150

 

בשנה הבאה יורדו הנקודות של הקבוצה מהקמפיין האיכותי ויוחלפו בנקודות אשר תצבור הקבוצה בקמפיין הנוכחי, מה שהופך את הקמפיין הזה לקריטי. קמפיין רע של מכבי השנה, והיא תחווה ירידה של 50 מקומות בקירוב, ומשם הדרך לבתים תהיה קשה יותר, ותחייב מפגש (לפחות אחד) עם קבוצה בכירה יותר ומדורגת.

 

השנה, לאור תוצאות שליליות של קבוצות המדורגות גבוה ממכבי, יכול להתרחש מצב בו תדורג הקבוצה בקבוצת הדירוג השנייה בשלב הבתים של הליגה האירופית (בהנחה שתגיע אליו) .העפלה לשלב בתים בליגה האירופית שווה 2 נקודות, כל ניצחון שווה שתי נקודות ותיקו שווה נקודה אחת. העפלה לשלב 32 הגדולות שווה נקודה נוספת. המתמטיקה פשוטה..והשנה, לאור האמור ויותר מתמיד, יש סיכוי טוב לקמפיין איכותי ומעבר לכך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
וידאר קיארטנסון
צילום: רויטרס
מומלצים