שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

קאיו: ערן לוי הברזילאי

מדהים עד כמה שני השחקנים דומים, אבל ההבדל היחיד הוא שנתניה עובדת בשביל שלוי יהיה אפקטיבי, וקאיו הוא רק עוד שחקן בסגל

האם קאיו הוא הגירסה הברזילאית של ערן לוי? אם לשפוט ע"פ משחקי גביע הטוטו והמחזור הראשון, הרי שמדובר באותו שחקן בדיוק. שחקן הרכש החדש של מכבי חיפה מתהדר בשמאלית מעולה, שניצוצות ראשונים ממנה זכינו לראות עם שער הבכורה שלו בירוק בגביע הטוטו. על השמאלית של ערן לוי לא באמת צריך להרחיב את הדיבור. קאיו הוא שחקן שרואה את המגרש ויכול להשאיר שחקן לבד מול השוער בפס על 40 מטר, הנתון הזה קיים גם בארסנל של ערן. קאיו הוא איש של מספרים, ובשווייץ כבש מספרים דו-ספרתיים בכל עונה. ערן לוי ומספרים הם בערך שמות נרדפים, והקשר הישראלי מסיים כל עונה עם כמות שערים ובישולים נהדרתו בין אם הוא משחק בליגה הלאומית או בליגה הבכירה.

 

גם בצד הפחות מחמיא שני השחקנים חולקים את אותם נתונים, קאיו הוא לא שחקן נייד, ומנסה לנצל את הניסיון שלו על מנת להתמקם נכון בחלק הקדמי. במשחק פתיחת העונה קאיו רץ כ-2 ק"מ בלבד, נתון כמעט זהה לנתון שסיפק ערן בשבת בטרנר. גם קאיו סובל מעודף משקל קל ומבנה גוף רחב אשר מקשה עליו בכל מה שקשור לזריזות ומהירות.

 

זה קאיו (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
זה קאיו(צילום: ראובן כהן)
וזה ערן לוי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
וזה ערן לוי(צילום: אורן אהרוני)

 

ההבדל המהותי ביניהם טמון בקבוצות בהן הם משחקים ובמעמד שלהם, בעוד בנתניה ערן לוי הוא הקפטן והמנהיג הבלתי מעורער, בחיפה קאיו הוא שחקן סגל ולא מעבר לזה. הדבר משמעותי ביחס לרמת ההשפעה שלהם. נתניה עובדת בשביל ערן לוי, חבורת הצעירים סביבו רצה ללא הפסקה ומחפה על כל מטר שהוא לא רץ. בשיטה הזו ערן יכול להביא את היכולות שלו לידי ביטוי ע"י שליחת כדורים מדויקים והתמקמות ברחבה בכדי לקבל את הכדור למצב של בעיטה לשער. מכבי חיפה לעולם לא תעבוד בשביל קאיו, הוא בורג במכונה שם ולא הרכיב המרכזי, אף אחד לא ירוץ בשבילו ולא יעשה בשבילו את העבודה השחורה, קאיו יהיה חייב לעבוד הרבה יותר קשה במכבי חיפה מאשר ערן לוי בנתניה. שחקנים כמותם יצליחו רק בדרך הזו, רק אם הם יהיו הבורג המרכזי של המכונה.

 

מכבי חיפה לא מצרפת את ערן לסגל בטענות שונות ואולי מוצדקות. היא לא יכולה להיות קבוצה של שחקן אחד ולא בנויה מסגל צעיר ומהיר. אבל אם הגיעו למסקנה שערן לא מתאים, מדוע הגרסה הברזילאית שלו כן מתאימה?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי
קאיו ויעקב שחר
צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי
מומלצים