שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

כאוהד באר שבע, שמח שלא עלינו לצ'מפיונס

הקבוצה לא מספיק טובה לרמות האלה והייתה חוטפת תבוסות מדי שבוע. גורש וחיימוב לא מתאימים לליגת האלופות, ההגנה ללא ויטור חלשה, הקישור אנמי וטוני ווקאמה לא יכול להחזיק לבדו את ההתקפה. עדיפה עונה סולידית בליגה האירופית

 

אני אוהד את הפועל באר שבע, ולמרות שהרבה אוהדים אחרים לא ירצו לשמוע את זה, אני שמח שלא עלינו לליגת האלופות. נכון שהקבוצה איבדה הכנסה של כ־80 מיליון שקל וכמובן שאין דבר יותר מרגש מלשמוע את המנון הצ'מפיונס, אבל אם נסתכל על הדברים באופן ריאלי, הפועל באר שבע פשוט לא ברמה של ליגת האלופות. לא ארחיק לכת ואומר שהפועל באר שבע היא בהכרח הקבוצה הטובה בישראל, אבל כיום היא הקבוצה המאוזנת והעמוקה ביותר בארץ, והמועמדת הבכירה לאליפות. למרות זאת במשחקי פתיחת העונה היה קל לראות הרבה בעיות במשחקה, גם באירופה וגם בישראל.

 

שוערים: דוד גורש וגיא חיימוב הם שוערי ליגה טובים, אבל אף אחד מהם לא מתאים לאירופה. הם לא שוערים שמביאים נקודות כמו ראיקוביץ' במכבי תל אביב או זובאס בבני יהודה, שהוא לדעתי חייב להיות הרכש הבא של באר שבע.

 

 (צילום: שי מוגילבסקי) (צילום: שי מוגילבסקי)
(צילום: שי מוגילבסקי)

 

הגנה: מתחילת העונה, ועוד לפני הפציעה של מיגל ויטור, משחק ההגנה של באר שבע, שהיה נקודת החוזק העיקרית שלה בעונה האחרונה, הפך להיות הפקרות. התיאום ההגנתי לוקה בחסר ולעיתים הקבוצה מתקשה להרחיק כדורים מהרחבה. בן ביטון עושה לפחות טעות אחת של גול במשחק ולא מצליח להרים כדורים מדויקים בהתקפה, שיר צדק מתקשה לשחזר את היכולת הנהדרת מהעונה שעברה, לואי טהא מפתיע בינתיים ברמתו אבל עוד רחוק מלהיות מיגל ויטור, ואלחמיד עדיין לא מחובר. ההגנה לחוצה, מועדת לטעויות ומאוד לא מדויקת כאשר מנסה לעזור בהתקפה.

 

קישור: בינתיים הקישור אנמי ולא יצירתי. איינבינדר לא מעניק את הגמישות במערכים והקשיחות שהובאן הביא, ראדי ואוגו פתחו בצורה פחות טובה, ולצד דקות טובות ודומיננטיות מגיעות דקות מבולבלות מלאות באיבודי כדור, מסירות לא טובות וחוסר כיסוי הגנתי. מליקסון לעיתים קרובות נעלם מהמשחק ומתקשה לסחוף מהאגף, למרות שהוא מספק רגעים אחרים של קסם. על קואנקה אין בכלל מה לדבר. מי שהגיע כרכש העיקרי וכמי שאמור לסחוף את הקבוצה, בינתיים רואה בעיקר את חדר הטיפולים. נקודת האור היחידה בקישור היא מיכאל אוחנה, שנמצא בכושר מעולה. קשוח בהגנה ויצירתי בהתקפה, ואני חושב שכרגע הוא צריך לפתוח בכל משחק.

 

 

התקפה: אין ספק שהעונה באר שבע תלויה התקפית בווקאמה, ולרוב הוא מספק את הסחורה, אבל מאז הפציעה של בן שהר ההתקפה של באר שבע בבעיה. ברדה הרחק משיאו, פקהארט עושה רושם של חלוץ רחבה טוב, אבל עדיין לא בכושר משחק מלא, ומוחמד גדיר פשוט לא חלוץ. הוא שחקן מאוד מהיר, אבל מתקשה מאוד בסיומת ומשחק בעצבנות שגורמת לו לספוג צהובים מיותרים. למגני היריבה קל להוציא אותו מהמשחק. אולי עדיף להסיט אותו לאגף ולהרוויח את מהמהירות שלו שם.

 

פציעות: כמות לא הגיונית של פציעות בפתיחת העונה, במיוחד של שחקנים בכירים כמו מיגל ויטור, קואנקה ושהר. יכול להיות שחלק ממהפציעות נובעות ממזל רע, ולא בהכרח מעומס, עייפות או כושר לקוי, אבל הייתי מצפה מצוות רפואי ופיזיולוגי שישים את דעתו על הפציעות ושיידע למנוע חלק גדול מהן בשלבים מתקדמים יותר של העונה.

 

לסיכום: היה קל לראות במשחקים של באר שבע העונה את הבעיות שלה, ובמיוחד במשחקים באירופה שם היא מתקשה לשחק את המשחק הרגיל שלה. אם באר שבע בכושרה הנוכחי, עם כל הבעיות והפציעות הייתה מגיעה לליגת האלופות, אין ספק שהיא הייתה חוטפת תבוסות כל שבוע. כבר ראינו את ההשפעה של קמפיין כזה לפני שנתיים על מכבי תל אביב. קשה לקבוצה, אפילו חזקה מנטלית כמו באר שבע, להפסיד כל שבוע בליגת האלופות, ואז לעשות את הסוויץ' בראש לליגה שלנו. עדיף לשחק בליגה האירופית ולעשות שם קמפיין סולידי, דבר שישפיע גם על המורל בליגה, מאשר לצאת לליגת האלופות, לחטוף תבוסות כל שבוע ולהפסיד את האליפות. יאללה הפועל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי מוגילבסקי
מליקסון
צילום: שי מוגילבסקי
מומלצים