שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

בכר, ברקוביץ', ג'ורדי: מי מתאים לנבחרת?

שלושה מכותבי אתר האוהדים קיק שלחו לנו את דעתם בנוגע למאמן הבא של הנבחרת. אבינועם גריידי בטוח שהמאמן הכי מצליח בליגה צריך לקבל את התפקיד, שלמה צדוק רוצה לראות את שחקן העבר על הקווים, ורן סקר חוזר לאופציה הזרה ומסמן את ההולנדי שמכיר אותנו היטב. עם מי אתם מסכימים?

 

אבינועם גריידי / ברק בכר

נבחרת ישראל היא ללא ספק נבחרת נחותה ולא מוכשרת כבר יותר מעשור. עם כל הכבוד למספרים של ערן זהבי או לדריבלים של טב"ח, אין באמת משהו יוצא דופן מאז ברקוביץ', רביבו ובניון... זהבי כדורגלן מצוין לתקופה הזו בה אין באמת כישרונות (ויסלחו לי אצילי, רפאלוב, בוזגלו וביטון). מאז מכבי חיפה של 94-95-96-97 ומאז שלמה שרף לא קרה כלום בכדורגל שלנו, מלבד גרנט (ובניון).

 

מה לעשות? לטעמי, בסוף העונה צריך לשבת עם ברק בכר, המאמן הכי מודרני והכי מוכשר (בבקשה, רק לא רוני לוי), למנות את אבוקסיס כעוזר מאמן – ושבאחריותם יהיו כל הנבחרות, מהילדים ועד הבוגרים, עם הנחלת השיטה בכולן.

 

בעניין זהבי – אני אוהב את מה שהוא עשה ומבין אותו. אפשר לחשוב, זרק את סרט הקפטן, מי ישמע מה קרה. זה כדורגל, מלא אמוציות ועצבים. זהבי נותן ת'תחת בכל משחק ולא משנה איפה. בנבחרת הכל רקוב וככה זה נראה. בשורה תחתונה - אלישע הביתה, עיני הביתה. קחו את גלזר ותטפחו אותו לצד בן ביטון, אוחנה ונטע לביא, ותבנו סביבם את הנבחרת. 

 

נ.ב. מאז אדורם קייסי אין לנו מגן שמאלי נורמלי.

 

שלמה צדוק / איל ברקוביץ'

לפחות משהו אחד טוב יצא מהפרשה המביכה של ערן זהבי – ההכרה וההבנה שרק איל ברקוביץ' צריך להחליף את אלישע לוי!! ואין בילתו!! צריך רק טיפה אומץ לעסקנים המצחיקים של הסתדרות הכדורגל, עוד טיפה של נשיכת שפתיים כואבת מצד מכבסי המילים ופרשני הבדיעבד המקצועיים בתקשורת, עוד טיפה השלמה מצד מאמני התסכול שברקוביץ ידלג עליהם ועוד דחיפה קלה ולחץ פיזי מתון מצד העם. ומדוע רק ברקוביץ' הוא הבשורה של הנבחרת? להלן ההיגיון.

 

על ערן זהבי יש עליהום מכוער. התחושה שלי היא שהעסקנים וזקופי הקומה הפטריוטים נטפלים אליו כדי לכפר על הכישלון הגדול בבחירת אלישע לנבחרת. אחרי הכל, אפשר לחשוב במה זהבי חטא. סך הכל זרק סרט? מה קרה? הוא דרך על הדגל? הוא הבקיע גולים עצמיים במזיד? הוא החמיץ פנדלים בשביל להרגיז? הוא נטש והשאיר אותנו בעשרה שחקנים? יצא באדום? ירק על היריב? ( זוכרים את החוכמולוגים מהעבר?!). הוא התנהג כטיפש אבל לא חתר נגד המדינה. העניןי הוא שעופר עיני תופס טרמפ ומגדיל את הלהבות נגד זהבי רק כדי להסיט את האש מהכישלונות שלו עצמו.

 

 (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
(צילום: אביהו שפירא)
 

 

לטעמי, ואני מבין שאני מעלה עליי עכשיו אש וגופרית מצד המבינים הגדולים, מאמן נבחרת חייב לאמן קבוצה במקביל לאימון הנבחרת!! לא בליגת העל אלא בליגה השלישית!! אלישע לוי וקודמיו גאוני הכדורגל השתכרו מאות אלפי דולרים לעונה רק כדי להדריך את הנבחרת בשלושה משחקים בשנה. אין לזאת הצדקה כלכלית/חברתית ועסקית!! אבל הנקודה החשובה יותר היא שמאמן שאינו עסוק באימון כל השנה פשוט מקבל התאבנות של השכל. הוא מפסיק להיות מקורי ויצירתי כיוון שהוא לא דורך על הדשא במהלך השנה. הוא אינו לומד שיטות משחק חדשות. אינו מתרגל להטוטים. ועוד חמור מכך? הוא אינו מבין ראש ונפש של שחקנים. והרי כל הדיוט מבין שכדורגלן משחק גם עם נפש ורגש ולא רק נוגח עם הראש. נכון, בעולם מקובל שמאמן נבחרת אינו מאמן קבוצה, אז מה?! לצערנו, אצל הגויים זה עובד ואצלנו לא!! לכן צריך להעז ולשנות.

 

ומדוע ברקוביץ'?-איל הוא קוסם לא רק כקלישאה. כן, הוא יוציא שפנים. הוא יעז וייתן דרור ליצירתיות על המגרש. הוא איש לא נעים  חצוף וברוטאלי, אבל זה מודל טוב לנבחרת שיש בה בעלי אגו מנופח וחסר תוכן. הוא ישליט מרות על המגרש. הוא יהלך אימים על השחקנים. ירעדו ממנו. אצלו זהבי לא היה מעז לזרוק סרט. התנאים שצריך להציב לברקוביץ'? הראשון – ברקוביץ' חייב לאמן קבוצה בליגה השלישית ומטה!! השני - הוא חייב להצהיר שהוא מסכים לקבל שכר סמלי ביותר בין המשחקים הגורליים ולקבל שכר נורמלי והגון במהלך חודש אחד לפני משחקים קריטיים.

 

רן סקר / ג'ורדי קרויף

אחרי המשחק מול מקדוניה הבנתי למה הכדורגל לא יגיע לשום מקום, בעוד הכדורסל כן. הכל נעוץ במה שהתנהל אחרי המשחק. בעוד המשחק היה משעמם ומעצבן, "ההופעות" אחריו דמו לסרט אימה, או בעצם קומדיה... בואו ונראה מה היה. הפרשנים היו קפטן נבחרת בעבר (שאם אני לא מתבלבל, גם הוא עבר בזמנו עבירת משמעת לפני משחק חשוב), שוער שבעיקר אהב לעשות פוזות ולזנק לכדורי חוץ, מאמן נבחרת שמקושר נכון, מאמן הנבחרת הקודם שאחוזי ההצלחה שלו לא היו גבוהים במיוחד וחברו היקר שמאז שאימן בנבחרת קריירת האימון שלו רק דעכה.

 

קשה להבין אנשים כמו מר שרף שלמה היקר, שבזמנו קרו עבירות משמעת הרבה יותר חמורות (מי אמר נערות ליווי? מי אמר הפסד מחפיר לקפריסין?). בעוד שכאן מאמן הנבחרת נשאר שקול בסוף המשחק, זכורה לנו היטב הודעת הפיטורים שהוציא שרף לרפי כהן השוער. לא מבין איך מעז האדם הנכבד לבוא ולבקר אנשים אחרים אחרי כישלונו האישי באימון הנבחרת עם שחקנים ברמה גבוהה יותר. אם בדור הנפילים של רביבו, ברקוביץ', נימני ובנין לא עלינו, אז בוודאי שעכשיו אין סיכוי שנעלה. ומה שהכי מעניין זאת השמחה לאיד. נכון שמשנה לשנה הכישלון מחמיר ואנחנו יורדים בדרג ובאיכות, אבל הכישלון החל מזמן. ובינתיים בכדורסל, הפרשנים שהיו בעבר מאמנים מעבירים ביוקרת בצורה תרבותית ויפה ושומרים על כבודו של ארז אדלשטיין.

 

 מחפשים כרגע מאמן חדש לנבחרת. מזכירים את אוחנה (שמה שזוכרים לו מהנבחרת זו תנועת היד במשחק נגד ניו זילנד), גיא לוזון (בגלל הקשר המשפחתי?), יוסי אבוקסיס (לא היה שותף בכישלון עם גוטמן?) וברק בכר (מאמן ליגה טוב, אבל...). אף אחד מהם לא מתאים, אף אחד לא מעל חברו ולאף אחד מהם אין הצלחות גדולות לאורך זמן, ולכן לא נראה שיפור במצב.

 

אם עיני היה נותן לי היום להחליט את מי לקחת (לצערי אני לא חבר הסתדרות), הייתי הולך על מאמן זר שנמצא פחות בקליקה, שלא מדבר ומבין עברית (אבל יודע בדיוק מה הולך כאן), שמכיר את הכדורגל הישראלי ואת הליגה שלנו, אחד עם ביצים שלא דופק חשבון לתקשורת, שיודע לבצע שינויים. שהוא גם ג'נטלמן וגם ערס, גם קשוח וגם נחמד, שהיה בתור שחקן ברמות הגבוהות באירופה, וגם פנוי בשנה הבאה. אחד שכבר היה פה ולא מגיע רק לתפוס צבע באוגוסט או לעבור חורף חם במזרח התיכון.

 

רק ג'ורדי קרויף מסוגל לבצע שינוי. זה זמן ג'ורדי! בהצלחה לספורט הישראלי!

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים