שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

חמשת הפלופים הגדולים של ג'ורדי קרויף

לצד החתמות מוצלחות כמו זהבי, פריצה וקיארטנסון, ההולנדי עשה לא מעט עסקאות כושלות, בלשון המעטה. להלן הנפילות הבולטות שגולדהאר ממש לא שמח לשלם עליהן

במבחן התוצאה של שש שנים במכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף הצליח. זאת עובדה, שלוש אליפויות, כולל טרבל אחד, גביע, ליגת אלופות, שלוש הופעות בשלב הבתים של הליגה האירופית ומאמנים שהתקדמו לקבוצות בכירות. יחד עם זאת, ההולנדי הובא למכבי לא מעט בשל שם משפחתו והרצון למשוך מאמנים ושחקנים בכירים.

 

עם סגירת חלון ההעברות, נראה כי מה שעבד בשנים קודמות לפחות מבחינת שמות, לא עבד הפעם. מכבי לא הצליחה להנחית שחקנים משמעותיים והסתפקה בזרים בינוניים על הנייר בכסף קטן. אם נסתכל אחורה נראה כי טביעת העין של ג'ורדי בשחקני רכש לא מהמשובחות, ואולי זה הספיק למיץ'. ולראיה, פרסנו כאן את חמשת הפלופים הגדולים של ג'ורדי בשנים האחרונות:

 

 (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
(צילום: ראובן שוורץ)
 

 

מקום 5 – שגיב יחזקאל

אמנם לא זר, אך עדיין רכש של ג'ורדי. 800 אלף דולר שילמה מכבי תל אביב על הקשר. יחזקאל שיחק מעט מאוד מאז הגעתו והשבוע הושאל לקריית שמונה. סתם לצורך השוואה, הפועל באר שבע שילמה על מחצית מכרטיסו של מיכאל אוחנה בכמיליון יורו, אך הוא השתלב בקבוצה טובה יותר מזו של מכבי ת"א והפך לשחקן מוביל.

 

מקום 4 - גילי ורמוט

נשארים עדיין בארץ. הצהובים שילמו להפועל ת"א 700 אלף דולר על גילי ורמוט במסגרת עסקה סיבובית. ג'ורדי לא הבין מה המשמעות של סמל אדום שעובר לצהוב, ובלי קשר לכסף המעבר הזה נועד לכישלון. ורמוט, שאמור היה להנהיג ולייצר מספרים, שוחרר בסופו של דבר למכבי חיפה. בחינם.

 

מקום 3 - מאנה

מגן שמאלי ספרדי בן 31 ששיחק בחטאפה עם עבר באתלטיקו מדריד הגיע כרכש המוביל של ג'ורדי בתקופת פאולו סוזה. אמנם הוחתם כהעברה חופשית, אך התקשורת מיהרה להכיר אותו כ"גניבת העונה". שחקן שהיה שווה 12 מיליון דולר בשיאו לא החזיק יותר מחצי עונה בקריית שלום.

 

מקום 2 - אורלנדו סה

800 אלף יורו דמי מעבר ועוד חוזה לשלוש שנים וחצי בשכר של חצי מיליון דולר לעונה – זה מה שעלה למכבי ת"א להנחית את כאן את החלוץ. זה נגמר עם שני שערים בלבד בעונה הראשונה והאחרונה בצהוב. גם הוא, מיותר לציין, שוחרר ללא תמורה ועבר לליאז', שם הוא קורע היום רשתות.

 

מקום 1 – מרסלו

עסקת הרכש הגרועה ביותר מבית מדרשו של ג'ורדי. הבלם הברזילאי שנקנה ב־1.7 מיליון דולר שיחק דקות בודדות ועכשיו יושאל ללא תמורה לבני יהודה. ואם לא די בכך, מכבי תממן כ 65% משכרו. צריך להיות סקאוט/איש עסקים ממש רע כדי להביא שחקן כזה ובמחיר כזה!

 

אני לא יודע כמה זמן ג'ורדי יישאר כדי לנסות לשפר את הרושם וצריך להודות שהוא גם אחראי על רכישות מוצלחות כגון זהבי, פריצה, קיארטנסון וראיקוביץ', אבל כאן מנינו רק את חמשת הפלופים הגדולים. יש עוד הרבה שלא ציינו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים