שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

קלינגר צריך להביא את עמיר תורג'מן

עוד מחזור חלף לו בליגת העל הצנועה שלנו, וכבר קיבלנו כמה תובנות ורמזים לקראת המשך העונה. ואולי גם לגבי מי תניף את הצלחת בסוף מאי

מכבי חיפה חייבת לגבש לעצמה שיטה. אחרי הניצחון על הפועל באר שבע הירוקים קיוו להמשך במגמה נגד עכו, שסומנה לפני העונה כיורדת בטוחה, אבל גיא לוזון היה חלש מאוד בניהול המשחק שלו ועדיין לא מצא צורה והגדרה לקבוצה. שני השחקנים הדומיננטיים של חיפה הם ארנסט מאבוקה וגל אלברמן, אבל כששלומי דורה הציב על שניהם שמירה אישית חיפה לא הצליחה לשחק כדורגל טוב, וגאורגי קוסטדינוב שהצטיין בנבחרת בולגריה בשבוע שעבר לא הצליח להפעיל את קלאוס ודמארי. לוזון עדיין לא יודע איך להשתמש בקאיו ובגילי ורמוט, ולכן הירוקים נראים כך. אם חיפה לא תוציא שלוש נקודות לפחות משני המשחקים נגד מכבי ת"א ורעננה, סיכויי האליפות שלה ייגמרו.

 

בזמן שהירוקים של חיפה לא נראים טוב, דווקא הפועל חיפה נראית מעולה עם תשע מתשע. לדעתי הפועל חיפה עוד תאבד נקודות כשתפגוש קבוצות איכותיות יותר, אבל המקדמה הטובה שלה יכולה לסדר ליואב כץ לפחות פלייאוף עליון. במועדון בנו קבוצה שמתבססת על שחקנים מוכחים אך רעבים, וכאלה שרוצים להוכיח כמו אלון תורג'מן, חנן ממן ועדן בן בסט. לדעתי, הפועל חיפה צריכה למנות את עמיר תורג'מן לעוזרו של קלינגר, או למאמן יחד איתו כדי שיוציא מהצעירים כגון פלקושצ'נקו את המיטב.

 

כהן, טביב ואוחנה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
כהן, טביב ואוחנה(צילום: אורן אהרוני)

 

הבירה צהלה ושמחה - עד סיפור אלי כהן. גם לבית"ר ירושלים מאזן מושלם, רק שהיא ניצחה קבוצות יותר מרשימות מאשר הפועל חיפה. בית"ר מציגה כדורגל תוסס ושמח שמשלב בתוכו רק כישרונות. מצד אחד ישנו עידן ורד שלא מפסיק לעבוד באגף, ומהצד השני חן עזרא עושה הרבה צרות. איתי שכטר הוא החלוץ בכושר הטוב בליגה. הקישור של בית"ר מורכב משני ברזילאים, ז'אורז'יניו וקלאודמיר פריירה, וריק סאבו מביא ערך מוסף כאשר אינו מוסט לעמדת המגן הימני. ההגנה נשארה בעייתית, אבל קונט שחקן כל כך איכותי ובזכותו ההגנה הבית"רית נשארת יציבה. גם על הספסל יש סופר סאבים כגון וארן, בניון ואקוקו, אבל היה ברור שמשהו לא יסתדר עם משולש האלים, כהן, אוחנה וטביב.

 

הפועל באר שבע התקשתה מול הפועל אשקלון בטרנר. במחצית הראשונה בכר ניסה לשמור כוחות לקראת לוגאנו והעלה הרכב משני יותר עם הגנה לא כל כך מחוברת, מה שהוביל למשחק שקול, ואז הכניס את התותחים הכבדים ובאר שבע התחילה להכתיב את הקצב בזמן שאשקלון ביזבזה זמן. באר שבע הייתה טובה, אבל בינתיים היא תלויה בווקאמה. כשמלמד, שהר וכמובן ויטור יחזרו, הקבוצה תיראה אחרת.

 

ואחרונה היא מכבי תל אביב. בקיץ היא עשתה מהפכה רצינית בסגל והביאה לא מעט כוכבים, בראשם אצילי ועטר, שצריכים לעשות את ההבדל. הרכש מגרנדה עדיין לא מצליח להביא את הברק, ועם סושיץ' וייני, הקשרים שלא יוצאים קדימה, מכבי נראית משעממת. למזלה, וידאר קיארטנסון מציל אותה בכל פעם מחדש, אבל ג'ורדי ומקלארן חייבים להשתמש בקבוצה שלהם יותר ביעילות כדי לא להיות תלויים בשחקן איסלנדי אחד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים