שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

בארסה וריאל לא ייקחו אליפות בקלות

לא משנה איך הליגה הספרדית תסתיים השנה, ברצלונה וריאל מדריד לא יטיילו כמו בשנים עברו. הרמה של הליגה הופכת לתחרותית

הליגה הספרדית תמיד הייתה ידועה כליגה של שתי קבוצות – ברצלונה וריאל מדריד. עד שהגיעה תפנית מיוחדת במינה, דייגו סימאונה שהחליט לקחת את הקבוצה השנייה ממדריד והפך אותה לקבוצה שיורקת דם על המגרש עם תפיסת העולם שלו. אתלטיקו מדריד הפכה להיות קוראת התיגר על בארסה וריאל, ואכן זכתה באליפות ספרד 2013-2014 ובגביע המלך ב-2012-2013, והיא הגיעה פעמיים לגמר ליגת האלופות, שם הפסידה לריאל בשני המקרים. 

 

כנראה שבעונה הזאת קבוצות קטנות למדו מאתלטיקו והחליטו לתת פייט לבארסה וריאל. הרמה של הליגה הופכת לתחרותית, כאשר קבוצות קטנות לומדות את בארסה וריאל ולא נשארות אדישות לשליטה שלהן. לראיה: העולה החדשה לבאנטה שעושה תוצאות מופלאות, כולל 1-1 סנסציוני בסנטיאגו ברנבאו מול ריאל מדריד (אומנם ללא רונאלדו, אך מול הסגל הטוב בעולם). גם בטיס הצליחה להדהים את ריאל בברנבאו, עם הגנה נסוגה שלא לוחצת אך מאוד מתואמת. גם אתלטיקו הופתעה על ידי ג'ירונה כבר במחזור ה-1, אחרי שהעולה החדשה לא נתנה לה הנחות  והצליחה להוציא תיקו ביתי בבכורה שלה  בלה ליגה.

 

ואם זה לא מספיק, תמיד יש את ולנסיה, שהציגה כדורגל אטרקטיבי בסנטיאגו ברנבאו עם לחץ במרכז המגרש ועמידה נכונה, והצליחה לחלץ תיקו 2-2, שלא לדבר על המשחק לפנתיאון באנואטה של סוסיאדד, שם שברה בצורת של שבע שנים עם 3-2 אדיר בהשראת סימונה זאזה. ואם לומר את האמת, לאור תחילת העונה האדירה של ולנסיה, עושה רושם שהכדורגל שלה לא נופל מעונת האליפות שלה ב2003-2004. גם סביליה לא תיתן לריאל ובארסה לברוח לה, ואחרי פתיחת עונה מגומגמת ופיטורי המאמן, ויאריאל תינסה להיצמד לצמרת ולהציק במעט.

 

הדבר הכי מפליא בעיניי הוא שאומרים שהליגה הספרדית לא תחרותית כמו הליגה האנגלית, שבעיני רבים היא הטובה בעולם והראיה המרכזית לכך היא הזכייה ההיסטורית של לסטר. הפערים בין בארסה וריאל אז לשאר הקבוצות כה עצומים? ממש לא! הקבוצות הקטנות מאיימות על השלטון של הגדולות, ובעיקר אתלטיקו, ולנסיה וסביליה שכבר לא נחותות מריאל ובארסה. אז האם תגיע לסטר חדשה בליגה הספרדית ותזכה באליפות היסטורית? ימים יגידו. לא משנה איך הליגה הספרדית תסתיים השנה, ברצלונה וריאל מדריד לא יטיילו בכזאת קלות כמו בשנים עברו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים