שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הליגה האנגלית האמיתית לא מאכזבת

לעומת לגיון הזרים של הפרמייר-ליג, הצ'מפיונשיפ היא הליגה של העם, ומספקת אקשן בלתי פוסק עם מאבק עלייה המוני

אם בליגה האנגלית הבכירה יש יותר שחקנים זרים מאנגלים, הצ'מפיונשיפ, הליגה השישית בעושרה באירופה (אחרי הפרמייר-ליג, לה-ליגה, סרייה A, הבונדסליגה והליג 1), היא הליגה של העם. 24 קבוצות ו-46 משחקים הופכים את הצ'מפיונשיפ לליגה הקשה והאינטנסיבית בעולם, בה 20 קבוצות עובדות ברצינות כדי לעלות ליגה.

 

אסטון וילה, שלפני שנתיים ירדה ליגה לראשונה מ-88, מציגה סגל עמוק ואיכותי שמטרתו להיות מספיק ראוי לליגה הבכירה. השם הבולט הוא כמובן ג'ון טרי, שהמציא פתרון לשחקני נשמה ותיקים. טרי לא רצה לעזוב את הממלכה, אבל גם לא לשחק נגד צ'לסי ומעריציו לשעבר, אז הוא ירד לליגה השנייה ומשמש בתור העוגן של וילה. לצידו ריצ'י דה לאט, המגן ההולנדי הזריז, רוברט סנודגארס וג'ק גריליש המעולים וכמובן המפציץ ג'ונתן קודג'יה. בהדרכתו של סטיב ברוס המחושב, תקבלו קבוצה מנצחת שלא תעצור כל הדרך לפרמייר ליג.

 

טרי במדי אסטון וילה (צילום מסך) (צילום מסך)
טרי במדי אסטון וילה(צילום מסך)

 

גם מידלסברו מוכנה לעונה אחרי הירידה הדרמטית אשתקד. בורו נאלצה להיפרד מרוב כוכביה ונבנתה על שחקנים צעירים לצד מספר מנוסים. זה אף פעם לא הימור בטוח, גם אם יש לך בקבוצה את אסנסיו ואמבאפה, אבל במשחקים שלה עד כה אי אפשר היה שלא להתלהב  להתלהב מאדאמה טראורה, סטיוארט דאונינג ורודי גסטדה. לכל השחקנים של בורו צפוי עתיד מבטיח, אבל לטעמי עדיין חסרים מנהיגים דומיננטיים, ועם מאמן צעיר כמו גארי מונק, אני לא בטוח אם בורו תחזור בסוף העונה לפרמייר-ליג.

 

המוליכה הגאה קרדיף לא מציגה סגל כל כך מרשים חוץ מארון גונארסון ודני וורד, ואולי קשה להבין איך היא במקום הראשון, אבל כשאני צופה בהם אני מתפעל מכך שקבוצה בלי שמות זוהרים משחקת ברמה טקטית כל כך גבוהה. הסגירות בהגנה, המחויבות וגם אצטדיון המילניום המפלצתי הופכים את החבורה של ניל וורנוק למועמדת רצינית לעלייה.

 

וגם את פולהאם ואקס מכבי תל אביב סלבישה יוקאנוביץ' אסור לשכוח. אולי תופתעו, אבל כוכב הקבוצה הוא ריאן ססניון. לא רק שהוא מגן, הוא רק נער בן 17. אם אתם חושבים שמרסלו ודני אלבס התקפיים, כדאי שתראו את ססניון. הוא לא מפסיק לעשות תנועה, רץ, עובד, בעל טכניקה מדהימה ופשוט תענוג לצפות בנער שמטריף את כל אירופה. 

 

מועמדות נוספות לעלייה הן סנדרלנד,האל, הקנריות של נוריץ' וקווינס פארק ריינג'רס, וצדן משחקות קבוצות שמזכירות את העבר, כמו לידס, וולבס, בלקבורן, שפילד וונסדיי,דרבי קאונטי, בולטון ורדינג. אני באופן אישי חובב צ'מפיונשיפ לא קטן, הרי כולנו רוצים להיות הראשונים שיראו את המסע של לסטר הבאה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים