שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הנבחרת צריכה למנות עוזר מאמן ערבי

בישראל יש כישרונות רבים מהמגזר, ולצערי הרב או שהם מוזנחים בגלל שהם משחקים בליגות הנמוכות, או בגלל שהם מאבדים תקווה מהכדורגל ופונים לתחום אחר. לדעתי, איל ברקוביץ' ועוזר ערבי יוכלו להתמקד באותם שחקנים ולטפח אותם

אני חושב שהמאמן הטוב ביותר והמתאים ביותר לנבחרת ישראל כעת הוא איל ברקוביץ'. הוא היה שחקן וצבר ניסיון בינלאומי, ואני חושב שהוא יכול להוביל את הנבחרת ללכת בדרך ההצלחה, כולל הצלחה בינלאומית. אבל העוזר שלו חייב להיות מאמן מהחברה הערבית, או סאלח חסארמה או איימן חלאיילה. ברקוביץ' מכיר את השחקנים בארץ ואת היכולות שלהם, כולל השחקנים הערבים שיכולים לתרום תרומה גדולה להצלחת הנבחרת; מואנס דאבור, דיא סבע, חאתם אל-חמיד, מהראן ראדי, לואי טהא ומוחמד גדיר הם רק חלק קטן מהשמות. השילוב הזה יוביל להצלחה גדולה.

 

בישראל יש כישרונות רבים מהמגזר הערבי, ולצערי הרב או שהם מוזנחים בגלל שהם משחקים בליגות הנמוכות (בעיקר בקבוצות מהמגזר), או בגלל שהם מאבדים תקווה מהכדורגל ופונים לתחום אחר. לדעתי, ברקוביץ' ועוזר ערבי יכולים להתמקד באותם שחקנים ולטפח אותם. יש הרבה צעירים בעלי מיומנויות וכישרונות בחברה הערבית, ומעל הכל אהבה גדולה מאוד לכדורגל, כיוון שהוא התחום היחידי שבו הם עוסקים למרות מחסור רב בתשתיות.

 

ראדי ואל-חמיד. עוזר מאמן ערבי יעזור לקדם שחקנים מהמגזר (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ראדי ואל-חמיד. עוזר מאמן ערבי יעזור לקדם שחקנים מהמגזר(צילום: אורן אהרוני)

 

פעם אפילו חשבתי שאם החברה הערבית בישראל תבנה נבחרת כדורגל משלה, היא תוכל להתמודד נגד נבחרת ישראל בכבוד. אבל כאן מדובר בשילוב שחקנים ערבים משכבות גיל שונות בנבחרות, אשר יכולים לתרום את חלקם בנבחרת.

 

ברקוביץ' יכול להוביל את הפעולה הזו, מאחר שהכדורגל נמדד אך ורק על פי הישגים ולא על פי מדדים אתניים. שילוב נכון של שחקנים מליגות נמוכות שלא הייתה להם במה עד עכשיו יוביל לכך שהנבחרת תזכה בשחקנים טובים מאוד בעתיד הקרוב. זה ייקח הרבה זמן, אבל הנבחרת וקבוצות ליגת העל ירוויחו מכך. מותר לציין שרוב השחקנים שהצליחו בעולם הכדורגל צמחו משכבות אלה, ורוב הנבחרות שעלו מדרגה בסולם ההצלחות הבינלאומי נדרשו לזמן רב כדי לעשות זאת,

כמו למשל וויילס ויפן. בנוסף, הדבר יעזור לחזק חיים משותפים ולמגר את תופעת הגזענות ממגרשי הכדורגל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אפי שריר
סאלח חסארמה
צילום: אפי שריר
מומלצים