שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

המהפך הדרמטי של דריס מרטנס

עד לפני שנה הבלגי לא מצא את מקומו בנאפולי וכבר היה בדרך לעזוב, ואפילו הסיוע שקיבל מדייגו מראדונה לא עזר. רק העזיבה של היגוואין והפציעה ארקדיוש מיליק החזירו אותו להרכב – ומאז הוא הפך לאחד החלוצים הלוהטים באירופה

אחת הקבוצות המלהיבות באירופה כיום היא מוליכת הליגה האיטלקית נאפולי. הסיבה העיקרית היא חוליית ההתקפה הנהדרת הכוללת בין היתר את חוסה קאייחון, מארק המשיק, לורנצו אינסיינה ודריס מרטנס, בו נתמקד.

 

רק לפני שנה היה מרטנס מתוסכל מאוד ממעמדו בנאפולי. מאמנו מאוריציו סארי התייחס אליו כאל שחקן ספסל בלבד, ודיווחים רבים מילאו את העיתונות האיטלקית על כוונתו של הבלגי לעזוב. מרטנס הכחיש אותם והדגיש שהוא מאושר בעיר, אך לא הסתיר את אכזבתו. עם שש הופעות בלבד בהרכב בעונת 2015/16, אפשר היה להבין אותו, והגיל לא שיחק לטובתו. אמנם גם בעידן רפא בניטס הוא היה שחקן רוטציה, אבל אז לפחות היה מעמדו איתן יחסית. ואילו אצל הבוס הנוכחי נדמה היה כי דבר לא יעזור. אפילו שלושער שכבש לרשתה של בולוניה לא החזיר אותו לתמונה.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

 

בדומה למאמנים רבים, גם מאוריציו סארי אוהב יציבות. עם גונסאלו היגוואין בחוד היה מקום לשני קיצוניים במערך 3-3-4. קאייחון ולורנצו אינסינייה איישו את התפקידים בהצטיינות. ואם הם מספקים את הסחורה, אין סיבה להחליף אותם. קאייחון הוא סוס עבודה נאמן עם חושים מפותחים לכיבוש שערים קריטיים, אחד השחקנים הכי משפיעים בעולם. אינסינייה הוא נער מקומי, אוהד שרוף ואליל האוהדים. ונשאלה השאלה: איך אפשר לוותר עליהם?

 

אפילו בקשתו הנרגשת של דייגו מראדונה לתת דקות רבות יותר למרטנס לא הייתה רלוונטית. ואז הגיע רגע המפנה. היגוואין ברח ליובנטוס, ובאוקטובר שעבר האיש שנרכש להחליפו, ארקדיוש מיליק, קרע את הרצועות במהלך מוקדמות המונדיאל במדי פולין. לפתע נותר סארי ללא חלוץ מרכזי ונדרש לבצע חשיבה מחודשת. בעוד התקשורת דנה בסיכויי החתמה של חלוצים חופשיים, כולל החזרתו של מירוסלאב קלוזה מפרישה, בחר המאמן לשנות את השיטה ולתת למרטנס לשחק בעמדת "חלוץ מדומה". כלומר, קשר התקפי המתופקד כחלוץ חוד קלאסי.

 

שנה חלפה ומרטנס הוא אחד החלוצים המרכזיים הפוריים באירופה. קצב הכיבושים שלו מופלא, והוא פיספס בשער אחד בלבד את תואר מלך השערים באיטליה בעונה שעברה. כלומר: הבקיע 28 שערים לעומת 29 של אדין דז'קו, אבל הקשר הבלגי הקדים בין-היתר את היגוואין בכבודו ובעצמו, וגם את מאורו איקרדי, אנדראה בלוטי וצ'ירו אימובילה במרוץ הכובשים המרתק ביותר שידעה ארץ המגף אי פעם. אין ספק שמדובר במהפך עוצר נשימה עבור שחקן שכבר חגג השנה את יום הולדתו ה-30. נראה היה שגם עבור מרטנס זו הייתה הפתעה נעימה.

 

למרטנס יש העונה כבר 7 שערים ב-9 משחקים, כולל ביצוע מדהים מול לאציו שהזכיר לרבים בעיר את מראדונה. מרטנס קיבל כדור ליד קו הרוחב אחרי טעות של השוער תומאס סטראקושה, והקשית מיד לרשת בנגיעה אחת מזווית קשה. הייתה בכך חוצפה של שחקן אשר ביטחונו העצמי לא יודע גבול. באמת, בנאפולי מתחילים להאמין שיש להם מסי משלהם. הגובה שלהם זהה, ומרטנס מבוגר בחודש וחצי בלבד מהפרעוש. כיום, אחרי השינוי הקיצוני בחייו של הבלגי, הם מפגינים סגנון דומה, ובתקשורת מתחילים לדבר שוב על מעבר אפשרי. לפני שנה היה זה בגלל היעדר הזדמנויות, אבל הפעם מדווחים על עניין רב מצד מנצ'סטר יונייטד באחד השחקנים הפוריים באירופה. גם עכשיו, כמו אז, למרטנס לא אכפת. הוא אוהב את דרום איטליה, גר בטירה מפוארת מהמאה ה-15 על שפת הים, ומאושר עד הגג.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים