שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

אל תגעו בג'ורדי קרויף

בואו נטפח אותו, נעניק לו תמיכה ועידוד, ובהזדמנות קרובה נעניק לו כבוד כפי שמגיע לו. הגיע אלינו אדם מעולם אחר, אציל נפש, מקצוען, חרוץ ומוכשר

היה לנו מזל, הגיע אלינו אדם מעולם אחר, אציל נפש, מקצוען, חרוץ ומוכשר – ג'ורדי קרויף. הוא העלה את מכבי תל-אביב מבור תחתיות לפסגת הליגה, לאליפויות ולליגה האירופית. מאז הגיע לא ירדה מכבי מתחת למקום השני. השפעתו אינה רק על הקבוצה "שלו" אלא על כל קבוצות הצמרת. הוא הכניס מקצוענות למקום שהחובבנות שלטה בו. אימוני כושר מעודכנים, מעקבים מודרניים, טיפוח שחקנים צעירים, ובמיוחד תרבות של שקט תעשייתי, של כביסת הלכלוך בבית פנימה.

 

קרויף ניסה לטפח יציבות, נימוסים (כן נימוסים, בעולם שאינו מכיר את המילה הזו), שיח מקצועי במקום השמצות קולניות חסרות בסיס. אנו חיים בסביבת כדורגל בה רוב הבעלים אינם מבינים דבר אך מתיימרים להחליט החלטות מקצועיות שערורייתיות, להחליף כמה מאמנים בכל עונה, ולקנות שחקנים בלי להתייעץ עם מקצוענים.

 

ג'ורדי קרויף (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ג'ורדי קרויף(צילום: עוז מועלם)

 

לו היינו מתנהלים כך בתעשיית ההיי-טק, הייתה ישראל נמצאת מזמן בעולם השלישי - עולם בו נמצא עדיין הכדורגל הישראלי. אני יודע כי אספוג התקפות מרושעות כאשר אצביע על כך שנקודת החולשה, אולי הריקבון של הכדורגל בישראל, היא תרבות כדורגל קלוקלת, ויותר מכך הרסנית.

 

אני מציע לנו לחשוב אחרת על ג'ורדי: קרויף הוא "אתרוג" שתרם ותורם לכדורגל הישראלי כמעט יותר מכל אחד אחר. אם נעזיב אותו כפי שעשינו למאמנים מעולים בעבר הרחוק, יהיה זה יום עצוב לכדורגל הישראלי. בואו נטפח אותו, נעניק לו תמיכה ועידוד, ובהזדמנות קרובה נעניק לו כבוד כפי שמגיע לו.

 

הכותב הוא אל"מ (מיל) בחיל-האוויר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
ג'ורדי קרויף
צילום: עוז מועלם
מומלצים