שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הטעויות שקלופ עושה בליברפול

המערך המוגדר של יורגן קלופ בליברפול הוא 4-3-3. על פניו מערך קלאסי למאמן ששואף לכדורגל התקפי. והנה הסיבות לכך שהמערך הזה הוא הכל חוץ מהתקפי

המערך המוגדר של יורגן קלופ בליברפול הוא 4-3-3. על פניו מערך קלאסי למאמן ששואף לכדורגל התקפי. והנה הסיבות לכך שהמערך הזה הוא הכל חוץ מהתקפי.

 

ליברפול נוטה להחזיק המון בכדור ולהחזיר כדורים להגנה, מה שגורם להגנה לעלות כל הזמן יותר גבוה, עד שבסופו של דבר ג'ורדן הנדרסון, בגלל הנטייה ההגנתית שלו, הופך בלי לשים לב לבלם שלישי. בהפיכת הנדרסון לבלם נשארים 2 הקשרים הנותרים במרכז וככה אין לליברפול קשרים באגפים, ו-2 חלוצים (מול האדרספילד היו אלה סאלח וסטרידג') מוכרחים לברוח לצדדים כדי לשחק את משחק האגפים יחד עם גומז ומורנו. בסיטואציה הזאת, כל עוד ליברפול מחזיקה בכדור המערך הוא 5-4-1 לכל דבר, כאשר אין קשר באמצע (מרכזי רגיל או התקפי) לתמוך בחלוצים. בשיטה הנוכחית, עם הנטייה להחזיק כדור ולהתמסר לרוחב או לאחור, אין מה לדבר על התקפות קטלניות שקלופ הפך לסימן ההיכר בסגנון ההבי-מטאל שלו.

 

יורגן קלופ (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
יורגן קלופ(צילום: רויטרס)

 

במחצית השניה מול האדרספילד היה ברור מה ההוראות שקיבלו שחקני ליברפול בהפסקה: לדחוף את הכדור קדימה בכל מחיר, ובפעם הראשונה שזה קרה עם קצת לחץ הגיעה גם המתנה שסטרידג' הפך לגול הראשון מתוך 3. גם הקרן ממנה הבקיע פירמינו הגיעה מכדור ארוך לתוך הרחבה, כדור שהפך למסירת רוחב שהורחקה לקרן, רק כדי לחזור פנימה ומשם אל השער.

 

את בעיית התיאום בין הבלמים שהרסה לליברפול כ"כ הרבה משחקים אפשר לפתור בצורה פשוטה ביותר: להוציא בלם אחד. נגד האדרספילד ז'ואל מאטיפ היה בעל הבית במרכז ההגנה ועם יותר ריכוז וחדות היה גם בקלות מסיים עם צמד בזכות העליונות האווירית שהפגין בקרנות. כך גם יהיה אפשר להוריד עומס מלוברן שקורס תחת הפציעה הטורדנית והביקורת שלא עוזבת אותו. וליברפול לא תצטרך לתלות תקוות בראגנר קלאבן ההפכפך. 3 מגנים עם בלם יחיד, 4 קשרים כשהנדרסון תומך בבלם היחיד ו-ווינאלדום מלפניו, צ'אן/ללאנה מימין (צ'אן משחק מגן ימני בנבחרת גרמניה), מילנר/ללאנה בשמאל ביחד עם שאר סוללת שחקני ההתקפה המרשימה של ליברפול, והאדומים יוכלו לנצל את העומק שיש להם בסגל לטובת רוטציה ושאר הפתעות.

 

עוד מילה לגבי ההרכב. נורמת ההרכבים השונים לליגה ולליגת האלופות היא לא תמיד הדבר הנכון. נגד טוטנהאם לא הייתה סיבה שטרנט אלכסנדר-ארנולד שהבקיע נגד מאריבור יישב על הספסל, כנ"ל לגבי לוריס קריוס שבינתיים מציג משחקים סולידיים להפליא. עם כל הרצון לרוטציה ולניצול העומק בסגל צריך לדעת לתת לשחקנים לרכב על גלי המומנטום שיצרו ולתת לקבוצה את הביטחון והיכולת לרוץ, והרוטציה תתבצע מעצמה בצורה שוטפת בליגה כמו במפעלים האירופים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים