שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

העונה של הקטנות? תשכחו מזה

כשהפועל חיפה במקום הראשון, מכבי נתניה בשלישי והאלופה וסגניתה לא במקום שמבטיח את אירופה, ניתן לפנטז על עונה שבה קבוצה קטנה תזכה באליפות ותסיים את חמש השנים הרצופות בהן זכו רק שתי קבוצות. אבל צר לי לבאס אתכם – זה לא יקרה

כשהפועל חיפה במקום הראשון, מכבי נתניה בשלישי והאלופה וסגניתה לא במקום שמבטיח את אירופה, ניתן לפנטז על עונה שבה קבוצה קטנה תזכה באליפות ותסיים את חמש השנים הרצופות בהן זכו רק שתי קבוצות. אבל צר לי לבאס אתכם – זה לא יקרה.

 

המילניום הנוכחי נפתח עם זכייה של הפועל תל אביב, כשאחריה מגיעות שתיים של מכבי חיפה. עוד אליפות תל אביבית, הפעם של הצד הצהוב, ואז עוד שלוש של חיפה. שתיים של בית"ר – עוד אחת של חיפה, אחת של הפועל, עוד אחת של חיפה ואז הגיעה עירוני קריית שמונה, והייתה לקבוצה הקטנה הראשונה זה 13 שנה שזוכה באליפות מאז הפועל חיפה של 1998/99. ואחר כך הגיעו קרויף, גולדהאר וזהבי שזכו באליפות שלוש פעמים ברצף, וכשזהבי עזב לסין באר שבע לקחה לה את התואר, ושמרה עליו בעונה שלאחר מכן.

 

הפועל חיפה. לא תמשיך באותו הקצב (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
הפועל חיפה. לא תמשיך באותו הקצב(צילום: גיל נחושתן)

 

אך בעונה הנוכחית הפועל חיפה, קבוצת פלייאוף תחתון, ומכבי נתיה שעלתה מהליגה הלאומית, נראות בדרך להחזיר לקבוצות הקטנות את האליפות. גם בית"ר יכולה להיחשב כקבוצה קטנה יחסית היות ועבר עשור מאז האליפות האחרונה שלהם, מספר האליפויות שלה נמוך יחסית לשאר הגדולות (מלבד ב"ש) ואין לה מסורת אירופית כמו שיש למכבי, חיפה ובאר שבע. פתיחת עונה רעה יחסית של באר שבע, מכבי ת"א ומכבי חיפה (למרות שהיא סובלת מפתיחות רעות כבר כמה שנים) אמנם מעודדת את הקטנות, אולם הניצחון של באר שבע על מכבי החזיר את כוח ההרתעה ועושה רושם כי באר שבע חוזרת לשלושת המקומות הראשונים. גם מכבי פתח תקווה פתחה את העונה הקודמת עם ארבעה נצחונות בארבעת המחזורים הראשונים, וסיימה במקום הרביעי שלא הוביל לאירופה. אני יודע, יש הבדל בין ארבעה מחזורים לתשעה, אבל זה היה נראה כאילו הכחולים בדרך לאליפות או לכל הפחות אירופה.

 

גם אם עידן ורד, דיא סבע ואלון תורג'מן הם השחקנים הכי חמים כרגע בליגה, תורג'מן הוא היחיד מבין שלושתם שיש לו עוד חברים מצוינים בקבוצה, דוגמת עדן בן בסט. גם קייטה טוב בנתניה, אבל סבע כבש עשרה מתוך תשעה עשר שערי הזכות של היהלומים. וחוץ מזה, לליגה נותר עוד יותר מסיבוב ויש הרבה זמן להרבה קבוצות להתעורר. רמתו של עידן ורד נמוכה מאלה של קשרי באר שבע, עם כל הכבוד לדיא סבע, וידאר קיארטנסון הוא חלוץ יותר מוכשר וההתקפה של הפועל חיפה לא קטלנית כמו התקפה של ווקאמה, מליקסון, אוחנה ובן שהר, גם אם הם לא משחקים באותו הזמן. גם הסגל העמוק של הירוקים מהכרמל יותר רחב מאלה של נתניה, נתניה והיריבה העירונית. גם סכנין, פ"ת וק"ש הן קבוצות טובות שיכולות לנצח את שלוש המובילות.

 

כדי לשכנע אותי שהן ילכו עד הסוף, הן צריכות להמשיך בסיבוב השני בכושר הנהדר, כשאני צופה כי באזור המחזור ה-15 או ה-16 באר שבע תוליך את הליגה, כשבית"ר שנייה, הפועל חיפה שלישית, מכבי תל אביב רביעית, נתניה חמישית ומכבי חיפה שישית. תמונת הטבלה לא תשתנה בהרבה בסוף העונה, ואם כן – אז לרעת הקטנות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
הפועל חיפה
צילום: גיל נחושתן
מומלצים