שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

שהאדומים ילמדו אותנו להיות אוהדים? הצחקתם אותי

ליאור כוכבי משיב לטור של אורי צירלין: אתם לעד תסתפקו במועט כפי שאתה מעיד, כי "הרגעים המאושרים בחיי היו אחרי הפסדים". לעולם אוהד מכבי לא יגיד משפט כזה. מרגע זה לא יהיה מכביסט יותר. הוא יהפוך להיות סתם עוד אוהד הפועל שכועס על כל העולם בגלל שלקחו לו את שנת הצהריים של יום שישי

אוהדי הפועל ת"א - ביום שאתם תלמדו אותנו מה זה להיות אוהדים יהיה אפשר לסגור את הכדורגל. אורי צירלין, אוהד אדום שאיבד את האפשרות לשנת צהריים בימי שישי וקנאתו מובנת, טוען בטור שפרסם כי אוהדי מכבי תל אביב הם אוהדי הצלחות. הוא שוטח במרמור האופייני לאוהדי הפועל כי "המכביזם" הצהוב שובר שיאים מפוקפקים בכך שארגון האוהדים הבהיר לשחקנים אחרי שני משחקים גרועים: "אם אתם לא תתעוררו אנחנו נעיר אתכם".

 

 

מר צירלין רוצה שנלמד ממנו מה זה להיות אוהד. הוא מתאר מסכת עינויים של ירידת ליגה, נסיעות למקומות כמו נשר והפסדים לקבוצות שמגרדות את ה-8 וה-9 בליין של הווינר. למרות ההפסדים והמצב הרע של הקבוצה כותב צירלין: "מתי שמעתם את אוהדי הפועל תל אביב מוחים ומציבים אולטימטומים לקבוצה? יותר מזה, מתי בפעם האחרונה שמעתם את אוהדי הפועל תל אביב שורקים בוז לקבוצה שלהם?" צודק. לא שרקתם בוז ולא הצבתם אולטימטום. פשוט הלכתם והרבצתם לשחקנים שלכם בזמן אימון בשבוע הכי גורלי ב-20 השנים האחרונות של המועדון. אוהדים למופת.

 

הקהל של מכבי ת"א (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הקהל של מכבי ת"א(צילום: ראובן שוורץ)

 

אז רגע לפני שתהפכו לאורים והתומים של עולם הכדורגל, כדאי שתלמדו משהו מהאוהדים הצהובים. העשור הקודם שלנו היה רווי במחנאות ושסע בין אוהדי הקבוצה. החולצות השחורות, נימני/קלינגר, בעלים שיוצאים עם אבטחה, אוטובוסים מוקפים בשיירת של ניידות, "חכו חכו בקריית שלום", קללות ומכות ביציעים. כל אלה יצרו שריטה ביציעים של בלומפילד ורמת גן. לעומתכם, אחרי עשור שחון ויבש, השכלנו ללמוד מהטעויות ולהביע את מחאתנו בצורה הלגיטימית והמכובדת ביותר ברגעי משבר. שלט באימון ושקט ביציעים. מעניין שהשלט הזה הוציא ממך כתב אשמה כנגד הקבוצה הבכירה בעיר בעוד שלטים מזעזעים כמו "מכבי למשרפות" ועוד עוברים לידך כאילו היו שלטי פרסומת על איילון.

 

חשוב שתבין. המכביזם לא פועל על פי סייסמוגרף של הפסדים וניצחונות אלא על פי דרך משחק, כבוד לסמל ומלחמה על כל כדור. המחאה שלנו כלפי הקבוצה היא לא בגלל ההפסד אלא בגלל הדרך. לא בגלל כישלון אלא בגלל זלזול הקבוצה היריבה. לא בגלל שלא שמים גול אלא בגלל שמתבטלים מול קבוצה נחותה מאיתנו. מכביזם זה שאיפה להישגים, הרצון הבלתי נגמר להגיע כמה שיותר גבוה, כמה שיותר רחוק, כמה שיותר טוב. מכביזם זה לעשות בדק בית אחרי הפסדים ולא לשרוף את המועדון.

 

והנה במשפט אחד סימנת את כל ההבדל בין אוהדי מכבי לאוהדי הפועל. בעוד אנחנו, אחרי שני משחקים, מעלים את המודעות אצל השחקנים ומבקשים מהם להתעורר ומהר, אתם לעד תסתפקו במועט כפי שאתה מעיד, כי "הרגעים המאושרים בחיי היו אחרי הפסדים". לעולם אוהד מכבי לא יגיד משפט כזה. מרגע זה לא יהיה מכביסט יותר. הוא יהפוך להיות סתם עוד אוהד הפועל שכועס על כל העולם בגלל שלקחו לו את שנת הצהריים של יום שישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
הקהל הצהוב
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים