שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

מכבי חיפה צריכה להנמיך ציפיות

הדרישה של ראשי המועדון להיאבק על כל התארים היא לגיטימית אולי לעשור הקודם, לא לקבוצה הנוכחית. היא גורמת ללחץ מיותר ולרמת ציפיות שלא תואמת את המציאות. מכבי חיפה חייבת להתמקד בקידום ובמכירה של שחקנים

שאלות רבות נשאלות סביב מצבה של מכבי חיפה וכיצד היא נופלת כבר שנה שביעית לאותו "בור". מועדון מסודר ברמה גבוהה, תנאים מעולים, קהל מדהים ונאמן (אך גם חסר סבלנות ומלחיץ) ובכל זאת כלום לא הולך ואחרי שבעה מחזורים האוהדים כבר רוכשים מינויים לחוף דדו. מבחינה מקצועית כבר ניסו כמעט הכל. מאמן זר, מנהל מקצועי, החלפת שחקנים, קידום שחקני בית, ניפוי המוני ועוד ועוד. כלום לא עובד ושום דבר טוב לא קורה.

 

הבעיה של מכבי חיפה מתחילה בראש (על יעקב שחר נדבר בהמשך). היא מתחילה במסרים שמועברים מהנהלת המועדון לשחקנים. מסרים ש"משחקים" להם בראש, מבלבלים אותם ולא מאפשרים להם להצליח. ההנהלה משדרת קוצר רוח, דרישה (והדגש על דרישה) לתוצאות קצרות טווח, חוסר סבלנות למאמן ולשחקנים ובעיקר חוסר עיקבי וברור לגבי מטרות המועדון ביחס למצבו.

 

 (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
(צילום: זהר שחר)
 

 

הדרישה החד משמעית של ראשי המועדון היא להיאבק על כל התארים. דרישה לגיטימית למכבי חיפה של העשור הקודם אך לא לזו הנוכחית. דרישה זו גורמת ל"רגליים כבדות" של השחקנים, גורמת לחוסר סבלנות אצל הנהלת המועדון והאוהדים, וזה כמו כדור שלג ההולך ונערם על ראשיהם של כל המעורבים, אשר לא מאפשר להם להביט מהצד ולהבין שהכל בראש. מדוע צריכה הנהלת המועדון להכריז על מטרות כל כך שאפתניות כשבפועל המועדון רחוק מכך כבר שבע שנים? כי זאת מכבי חיפה! יאמרו כולם. והנה לכם קבוצה ששבויה בתוך עצמה, מייצרת מטרות בלתי אפשריות ונכנסת לסחרור שאינה יכולה לצאת ממנו.

 

מעל כל זה הראש הראשי: יעקב שחר. איש יקר, מסור, שעושה מעל ומעבר למען המועדון. מגיע לו להצליח. מגיע לו נחת מההשקעה האדירה (והכסף זה החלק הקטן) שלו בקבוצה. כדי שזה יקרה עליו לקחת צעד אחורה, להתרחק מהיום יום. בוודאי שלא להגיע למועדון ולנזוף בשחקנים – אין בכך כל תועלת. אפילו שמעון מזרחי הבין שעליו להתרחק מהספסל, להוריד לחץ ולתת לאנשי המקצוע להביא תוצאות. למכבי חיפה יש שתי דרכים לצאת מהמצב שבו היא נמצאת. כל דרך טובה בפני עצמה וניתן גם לשלב ביניהן:

 

1. הקטנת רמת הציפיות – להוריד באופן מיידי את רמת הציפיות והלחץ. מקום בפלייאוף העליון זו המטרה (נשמע מביך? אז מה). לא כל תוצאה היא אסון לאומי וניתן להגדיל מטרות במידה שהקבוצה אכן תשתחרר ותשיג תוצאות טובות יותר.

 

2. להפוך לאיאקס – להכריז שמטרת המועדון היא קידום ומכירה של שחקני בית צעירים ומוכשרים. אם על הדרך גם תגיע אליפות מה טוב. אם לא? נמשיך להעלות שחקנים מהנוער ולמכור למועדונים אחרים. איינשטיין כבר אמר: "רק טיפש עושה כל פעם את אותו דבר ומצפה לתוצאות שונות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים