שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

החתמת ראיקוביץ' התבררה ככישלון ענק

מאז שהילד הגיע מכבי ת"א ללא תארים, והכישלון הסופר מהדהד בליגה האירופית, בבית ממנו מכבי הייתה חייבת לעלות, זה השיא

בישראל המציאו שיטה: במקום להתחזק אז נחלשים. ולכך אתן מספר דוגמאות. לפני כשלוש שנים מכבי תל אביב ביצעה מהלך והביאה שוער צעיר ולא מנוסה במקום שוער ספרדי ומנוסה שהיה עוגן של ההגנה. המהלך מתברר היום ככישלון ענק.

 

מכבי ת"א זה לא איזה מועדון קטן שיכול להרשות לעצמו להביא שוער צעיר, מוכשר ככל שיהיה (ואני לא מזהה בראיקוביץ' כישרון יוצא דופן). אם בני יהודה והפועל חיפה הצליחו להביא שוערים זרים ברמה יותר גבוהה ממכבי ת"א, אז היהירות של קרויף עלתה למועדון בכמות גדולה של תארים. מאז שהילד הגיע מכבי ת"א ללא תארים, והכישלון הסופר מהדהד בליגה האירופית, בבית ממנו מכבי הייתה חייבת לעלות, זה השיא. קרויף, בתקציב עתק לכל הדעות, הביא למכבי זרים בינוניים ומטה. באטוקיו וייני זה קישור חלש מאוד. הצמד בהגנה, טל בן חיים וטיבי, לא מספק את הסחורה. עם טיבי מכבי הביאו אליפויות ותארים, לכן אני מזהה את בן חיים כחוליה החלשה בצמד יחד עם השוער.

 

פרדראג ראיקוביץ' (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
פרדראג ראיקוביץ'(צילום: ראובן שוורץ)

 

כשדיברתי על השיטה שהמציאו בישראל, לא התכוונתי רק למכבי ת"א. גם בנבחרת ישראל הדבר קרה. אלי גוטמן, מאמן מצליח עם תארים, לא סיפק תוצאות טובות, ולא הייתי בעד העובדה שנתן את המפתחות לדודו אוואט בשער, אבל עדיין פורטוגל של רונאלדו השוותה נגדנו בדקה ה-90 וראינו דרך ושיטה. אלישע לוי מונה לאחר קדנציה די כושלת בבאר שבע, עם 6-2 מהדהד בגמר הגביע. הוא מאמן בינוני מאוד שלא יודע להכין קבוצה למשחק אחד חשוב ומכריע. הוא הפסיד בכל גמר גביע אליו הגיע, וברק בכר, עם אותו תקציב בדיוק, הציג אחריו באר שבע אחרת לגמרי. והופ - הנה לוי קיבל את המשרה הנחשקת בנבחרת. לוי הציג נבחרת נרפית, חלשה, חסרת כריזמה ושיטה. איבדנו את הקפטן הכוכב ערן זהבי שיכול להוביל אותנו הכי רחוק שאפשר.

 

לסיכום, מכבי ת"א בתקציב עתק חייבת להביא זרים הרבה יותר איכותיים, שוער הרבה יותר בוגר, חזק ומנוסה שייתן גב חזק להגנה שאיתה הוא יוצא לקרב. עכשיו אפשר להגיד סופית שקרויף נכשל. בספורט תמיד צריך להתקדם, להשתדרג ולא ללכת אחורה.

פורסם לראשונה 04/11/2017 17:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
פרדראג ראיקוביץ'
צילום: עוז מועלם
מומלצים