שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

תנו כבוד גם לקבוצות הקטנות

ברור שלגדולות יש יותר אוהדים והן יוצרות יותר עניין, אבל למה הכותרות הן "בית"ר הפסידה לסכנין" ולא "סכנין ניצחה את בית"ר"?

מי מאיתנו, חובבי ליגת העל שלנו, לא נכנס לאתרי הספורט השונים בכל מוצ"ש וראשון כדי להתעדכן בתוצאות המחזור, לקרוא את הסיפורים, הרכבים, שערים, לראות את הכותרות. אז בואו נתעכב על הכותרות. גם מי שעינו אינה חדה יכול להבחין בדפוס של הכותרות לפני, במהלך ואחרי המשחקים. ליגת העל מחולקת לשני חלקים – הקבוצות הגדולות והקבוצות הקטנות. בהנחה וכולכם מכירים את החלוקה – נתחיל.

 

מה לדעתכם תהיה הכותרת בשישי בצהריים, יום לפני המשחק? הפועל רעננה מארחת את באר שבע או באר שבע יוצאת לרעננה? (במקרה הזה באר שבע יוצאת לנתניה אבל תזרמו). בית"ר תתארח במושבה או מכבי פתח תקווה תארח את בית"ר? מבחינת התקשורת התשובה ברורה. הקבוצה הגדולה היא המעניינת והסיפור כולו סביבה. תנצח? תפסיד? היא העיקר. היריבה שלה היא רק תפאורה בסיפור, היא לא באמת מעניינת אף אחד. רק במקרה נקלעה למשחק הזה.

 

קנדיל מול בית"ר (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
קנדיל מול בית"ר(צילום: עוז מועלם)

 

ומה קורה במהלך המשחק? הדיווחים החיים יציגו את הקבוצות ואת התוצאה הנוכחית. אבל אם נסתכל על תת הכותרת היא תמיד תתייחס לקבוצה הגדולה – "פתיחה מהוססת של הירוקים מחיפה שלא מצליחים לסכן את השער". אבל מה עם אשדוד? הם גם משחקים? ואז נגמר המשחק. מה קורה עכשיו? רק תיקו למכבי תל אביב באשקלון או תיקו בין הפועל אשקלון למכבי תל אביב? מה קרה כשמכבי חיפה המשתייכת לקבוצות הגדולות מפסידה במחזור השלישי להפועל עכו מהקבוצות הקטנות? הכותרות לא דיברו על הניצחון של עכו, אלא על ההפסד של מכבי חיפה. ומה קורה שבני סכנין ניצחה את בית"ר ירושלים? הכותרת הייתה – "בית"ר הפסידה לסכנין". למה לא סכנין ניצחה את בית"ר?

 

לצערנו, זה מה שעובד, ואשקלון היא שחקן המשנה במשחק. אז לקבוצות הגדולות יש יותר אוהדים, זה ברור. אם אוהד של מכבי חיפה כבר נכנס לקרוא על הקבוצה שלו והכותרת של המשחק תהיה אובייקטיבית ותשקף את התוצאה ולא את הקבוצה, זה ישנה לאותו אוהד? הגיע הזמן לתת את הבמה במידה שווה לקבוצות הקטנות בכל הנוגע לסיקור המשחק שלהן.  את ההצגות, השערים, המוצהבים, המורחקים, הפספוסים, המאמנים המפוטרים, המהפכים, הפנדלים, הסלאלומים, הסיפורים – את כל זה אנחנו מקבלים מכל הקבוצות. מזל שהקבוצות הקטנות משחקות גם ביניהן מדי פעם ויכולות לזכות ב-15 דקות תהילה.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
סכנין מול בית"ר
צילום: עוז מועלם
מומלצים