שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

איך מנצחים במוסקבה? לאט ובסבלנות

כדי לגבור על חימקי, מכבי ת"א תהיה חייבת לשחק התקפות ארוכות, לדחוף את הכדור פנימה כמה שיותר, להפעיל את הגבוהים ולנצל את העובדה שההגנה של הרוסים היא לא מהמוצלחות שיש

אחרי הניצחון המרשים על ריאל כתבתי שקצת צניעות לא תזיק, אז הנה הגיעה לכאן אנאדולו אפס הצנועה ולימדה את מכבי ת"א שיעור או שניים בצניעות. הצהובים חשבו כנראה שהמשחק הזה יהיה לא יותר מטיול קליל בהיכל, לא הגיעו מוכנים מקצועית ומנטלית, ואת הסטירה המצלצלת שחטפו מהטורקים היה אפשר לשמוע עד מוסקבה. עזבו רגע את המטווח הנדיר של מקולום וחבריו מעבר לקשת (14 שלשות ב-56%), זה לא יקרה בכל ערב. אנאדולו ניצחה בעיקר הודות לשליטה מוחלטת בריבאונד (30-43), אותו הנשק שבאמצעותו מכבי היממה את ריאל.

 

להזכירכם, בשבוע שעבר מכבי לקחה 53 כדורים חוזרים (22 מהם בהתקפה) לעומת 33 בלבד של הספרדים, מה שעזר לה להשיג סלים קלים מהזדמנות שנייה ושלישית. מכבי לא יכולה להרשות לעצמה להסתמך על פעולות אישיות של הגארדים פה ושם, ולראיה, גם הדקות המצויינות של פייר ג'קסון בתחילת הרבע השלישי לא הצליחו להחזיר אותה לחיים. אין אפס, מכבי צריכה להתייחס לריבאונד כמקצוע ולא כתחביב בלבד.

 

בולדן ולידו. שיעור בצניעות (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
בולדן ולידו. שיעור בצניעות(צילום: ראובן שוורץ)

 

כעת הצהובים החבולים (3-4) כבר ממהרים לרוסיה, שם ממתין להם מבחן אופי רציני ביותר מול חימקי מוסקבה (2-5), בידיעה שמפלה נוספת עלולה להכניס את המערכת לסחרור. הרוסים מצידם חטפו נוקאאוט לא פשוט ביוון כשהובסו ב-28 הפרש ע"י פנאתינאיקוס, וגם הם מוכרחים להשיג את הניצחון הזה כמו אוויר לנשימה. צירוף מקרים או לא, אבל בדומה למכבי גם חימקי נתקלה הפעם ביריבה שתפסה ערב משוגע מהשלוש (17 שלשות ב-63%), קלעה למעלה מ-90 נקודות ושלטה ללא עוררין בכדורים החוזרים (29-39). אז מי תצליח להתאושש ולקום ראשונה מהקרשים? המארחים שומרים עד כה על מאזן מושלם בבית (0-4), כך שמן הסתם הם נחשבים פייבוריטים, אבל זה בטח לא אומר שמכבי אמורה להיכנע ללא קרב ולהניף דגל לבן עוד בטרם נשמעה שריקת הפתיחה. היא צריכה לבוא במטרה לנצח, יש לה את הכלים ולדעתי היא כן מסוגלת לעשות לחימקי חיים קשים.

 

חימקי שבה ליורוליג אחרי שבעונה שעברה הגיעה לרבע גמר היורוקאפ, מפעל בו זכתה פעמיים בעבר. היא מעולם לא עברה את השלב הראשון והעונה היא מנסה לעשות זאת בהדרכתו של יורגוס ברצוקאס היווני, שכבר הוביל בעבר את אולימפיאקוס לזכייה בתואר, אבל נכשל בגדול בעונה שעברה עם ברצלונה כשלא הצליח להעפיל לפלייאוף וסיים רק במקום השישי בספרד. פרצוף מוכר שמכבי תפגוש במוסקבה הוא הסנטר מלקולם תומאס, ששיחק בעונה שעברה בסין ולפני חמש שנים לבש את המדים הצהובים מבלי להותיר חותם, אך לא תזכה לפגוש את טיילר האניקאט, שאותו ניסתה להחתים בעצמה בקיץ האחרון. הפורוורד ששיחק בעבר בנס ציונה ואשתקד באנטדולו אפס סובל מפציעה מסתורית מתחילת העונה ולא ממש ברור מה קורה איתו.

 

חוץ מהם, חימקי צירפה גם את הגארד הסרבי סטפן מרקוביץ', מלך האסיסטים של כל הזמנים ביורוקאפ, את הגארדים צ'ארלס ג'נקינס מהכוכב האדום וג'יימס אנדרסון בעל עבר ב-NBA, ואת הפורוורדים הגדולים אנתוני גיל (שיחמיץ את המשחק) ואנדריי זובקוב. הכוכב והמנהיג של הקבוצה הוא הגארד הבינלאומי בן ה-29 אלכסיי שבד (1.98), שבעברו שלוש עונות ב-NBA והממוצעים שלו העונה עומדים על 19 נק', 3 ריב' ו-5 אס', כשבאף משחק לא ירד מ-16 נק'.

 

שבד שומר על לוג'סקי מפנא (צילום: EPA) (צילום: EPA)
שבד שומר על לוג'סקי מפנא(צילום: EPA)

 

לדעתי, כדי שתוכל לחזור עם משהו ממוסקבה, מכבי תצטרך לשחק לאט ובסבלנות, התקפות ארוכות, לדחוף את הכדור פנימה כמה שיותר, להפעיל את הגבוהים ולנצל את העובדה שההגנה של חימקי היא לא מהמוצלחות שיש. ספאחיה חייב לנצל את חסרונו של הריבאונדר המצטיין גיל על מנת לשלוט בכדורים החוזרים. לשם כך, הדומיננטיות המוכרת של אלכס טיוס בצבע היא חיונית, כי רק זה יאפשר למכבי לחזור ולהשיג סלים קלים בהתקפה וימנע מחימקי לרוץ כמו שהיא אוהבת.

 

לא יזיק גם לנסות להוציא את הכדור מהידיים של שבד ולא לתת לו ולחבריו יותר מדי זריקות פנויות מעבר לקשת, כי הם בהחלט יודעים להעניש משם. סקור נמוך אמור לשרת את הצהובים יותר מאשר את המארחים ועשוי להביא להתפתחות של משחק צמוד שיוכרע אולי רק בסיומו. אם תצליח לעמוד במפתחות שלה, יהיה למכבי סיכוי לגנוב ניצחון חשוב ויוקרתי שישווה את המאזן בין הקבוצות וישיב לה את הביטחון. ואם זה לא יקרה אתם שואלים? תמיד אפשר לתקן בשבוע הבא, ברצלונה כבר מחכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
צ'ארלס ג'נקינס, חימקי
צילום: EPA
מומלצים