ספאחיה צריך לשלוח זר פרחים לברצוקאס
הקרואטי שוב עשה טעויות טקטיות, אבל למזלו מאמן חימקי שגה אפילו יותר. מכבי ת"א ניצחה בעיקר כי הייתה קצת פחות מבולבלת מהיריבה, שאיבדה 20 כדורים לעומת 16
את הניצחון של מכבי ת"א על חימקי מוסקבה אפשר להגדיר קומדיה של טעויות טקטיות מצד המאמנים, ובסופו של דבר זה שהיה קצת פחות גרוע יצא עם ידו על העליונה. מכבי אמנם פתחה נפלא עם משחק ריצה (סוף סוף), תרגילים לשלשות של בולדן, הגנה והקרבה של שגב בחילופים. נפלא! אבל אז ספאחיה הוציא את בולדן שקלע 7 נקודות בחמש דקות, ומיד אחר כך את ג'קסון שתרם 8 נקודות בשבע דקות. למה?! משהו מקולקל?
מכבי נותנת לקבוצות לזרוק נגדה המון שלשות, אבל מצליחה להוריד את האחוזים שלהן אל מתחת ל־30, להוציא את אנאדולו אפס, שקלעה 56% וכולם יודעים איך זה נגמר. מאמן חימקי, ברצוקאס, ידע על הנתון הזה וידע גם שקבוצתו היא השנייה בליגה בכמות הזריקות מחוץ לקשת, אותן היא קולעת ב-32 אחוזי הצלחה בלבד. למרות זאת הוא איפשר לשחקניו להפציץ אפילו יותר מהממוצע (25 לעומת 23) ולקלוע פחות מהממוצע (28).
צריך להודות, למכבי אין שחקני פנים טובים. ברצוקאס ראה שמכבי פתחה עם שגב כסנטר, אבל חיכה עם רובינסון עד הרבע השני. מהרגע שבו רובינסון נכנס הוא התעלל בטיוס, סחט משגב 5 ליטרים של זיעה, סיים עם 17 נקודות ו־13 ריבאונדים, והוציא 5 עבירות בשלושה רבעים. מאמן חימקי סחט את שני הכוכבים שלו – שבד ואנדרסון – עם 35 דקות כל אחד. הם אמנם נתנו תרומה נאה, אבל הגיעו לרבע האחרון עם הלשון בחוץ.
ספאחיה, לעומת זאת, חילק את הדקות בצורה יותר שוויונית ומכבי הפגינה רמת אנרגיה גבוהה לכל אורך המשחק. המאמן הקרואטי ניסה חמישיות שונות ומשונות לאורך המשחק. הוא הכניס את דשון-יום-עסל-יום-בסל-תומאס, שניסה לעשות נקודות מפוסטאפים. היה בסל. ברבע השלישי רול סחב על הגב את הקבוצה עם 10 נקודות מתוך ה־20, בלי אף תרגיל מסודר אחד, אלא רק ביצירת מצבים לעצמו ובנקודות הזדמנות שנייה.
עד הרבע האחרון ג'קסון וקול לא שיחקו יחד. הייתי רוצה לראות את טריו השולפים של מכבי דוהרים כמו מוסטאנגים בערבות טקסס, אבל תסמכו על ספאחיה שהוא יכניס אותם לקוראלס. בנוסף לטעויות של הגנרלים, גם החיילים הפגינו משחק מבולבל. חימקי איבדה 20 כדורים לעומת 12 בממוצע עונתי, ומכבי איבדה 16 לעומת 10 בממוצע. למזלה של מכבי, בכדורסל מישהו בסוף חייב לנצח. והרי בסופו של דבר נרשם ניצחון ומה ששוחק על הפרקט ייכנס לתהומות השכחה והמשמעות לא-כלום.
ספאחיה
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים