שתף קטע נבחר

השייט שנדרס ורגליו רוסקו זכה באליפות העולם

לפני שנתיים נדרס מאור בן הרוש על ידי אחיו של נער עימו התווכח במסיבה ונפצע בצורה קשה. היום (ו') הוא ויואב כהן הוכתרו כאלופי העולם לנוער בתחרות שנערכה בסין: "הייתי בשוק כשחציתי את קו הסיום, לא האמנתי"

לפני שנתיים רוסקו רגליו של השייט מאור בן הרוש בתאונה קשה והיה חשש גדול שהוא סיים את הקרייירה, כעת הוא מחזיק בתואר אלוף העולם. שייט הלייזר רדיאל מנהריה והגולש יואב כהן משדות ים הוכתרו הבוקר (ו') כאלופי העולם לנוער מטעם ISAF בתחרות היוקרתית שנערכה בסנייה סין.

 

בן הרוש פתח חלש את התחרות, אבל יכולת מעולה שהציג בהמשך איפשרה לו לסגור את הפער. בשיוט התשיעי והאחרון הוא סיים במקום הראשון, עלה למקום הראשון בדירוג הכללי וזכה במדליית זהב.

  

"הייתי בשמיים". בן הרוש  (צילום באדיבות איגוד השיט) (צילום באדיבות איגוד השיט)
"הייתי בשמיים". בן הרוש (צילום באדיבות איגוד השיט)

 

לזכייה של בן הרוש קדמה דרמה לא קטנה. הוא התחיל את השיוט האחרון מהמקום השני בדירוג כללי, פתח בינוני ובהמשך ספג עונש מפתיע מהשופטים.  הישראלי המשיך את הקפת העונש וחזר למסלול עד שחצה ראשון את קו הסיום והבטיח את הזכייה בתואר העולמי.

  

לפני שנתיים היה חשש גדול שהקריירה של בן הרוש עלולה להגיע לסיומה. אלוף ישראל לנוער התווכח עם נער אחר במסיבה ולאחר מכן נדרס על ידי אחיו של אותו נער כאשר רכב על אופניים. הרופאים טענו תחילה שתקופת השיקום שלו תימשך שנים, אבל הוא חזר להתחרות כעבור שלושה חודשים. הדורס נתפס ובאפריל השנה נידון לארבע שנות מאסר.

 

הקדים גולש מסין. יואב כהן (צילום באדיבות איגוד השייט) (צילום באדיבות איגוד השייט)
הקדים גולש מסין. יואב כהן(צילום באדיבות איגוד השייט)

 

בן הרוש הגיב לאחר הזכייה: "ההתחלה היתה קצת פחות טובה, אבל ככל שעברו הימים והבנתי את התנאים היה יותר טוב. במהלך השיוט האחרון הייתי באזור המקום ה-7 והשופטים סובבו אותי

ונתנו לי עונש. לא הבנתי על מה ולמה. הסתובבתי וביצעתי את העונש. מכאן התחלתי לחזור ולעבוד כמו שצריך ועד סוף חזרתי למקום שהייתי בו. כשחציתי את קו סיום הייתי בשוק, לא האמנתי. ספרתי עד המיקומים של המתחרים. הייתי בשמיים".

 

יואב כהן, שהוביל לאורך כל התחרות בדגם הגלשנים האולימפי ה-RSX, סיים את השיוט ה-13 והאחרון במקום החמישי ודורג במקום הראשון בכללי עם 26 נקודות שליליות, כשהוא מקדים בנקודה אחת גולש מסין.

 

צמד השייטים עידו ביליק ונועם חומרי, המתחרה במפרשיות 420, זכה במדליית ארד באליפות העולם לנוער מטעם ISAF. השניים סיימו את השיוט התשיעי והאחרון במקום ה-9 וצברו 46 נקודות שליליות. ביליק וחומרי (מאגודות חיפה ושדות ים) זכו במקום השלישי אחרי שהקדימו בנקודה צוות מצרפת.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום באדיבות איגוד השייט
מאור בן הרוש
צילום באדיבות איגוד השייט
מומלצים