שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

להיפטר מחבורת העסקנים ולזמן רק צעירים

מאמן הנבחרת הבא, אחרי שיתמודד מול העסקונה, צריך לעשות מהפכה תפישתית. למשל: להזמין שחקנים צעירים בלבד ומהליגה השנייה בעיקר. שחקן שיש לו לאן לשאוף, ייתן הרבה יותר

שוב עולה שמו של אייל ברקוביץ', בעיקר מצד אוהדים, כמאמן האולטימטיבי לנבחרת ישראל בכדורגל. כבר שנים שכולם יודעים שרק ברקו יכול. ברקוביץ' הוא דמות שערורייתית מחוץ למגרש אבל גאון כדורגל על המגרש. לפני שנים גם אני חשבתי כך אבל עם כל קמפיין חדש הלך והתחוור דבר מאוד ברור: כל מאמן מצוין שמגיע לאמן את הנבחרת נכשל. והסיבה היא לא המאמנים.

 

סביב הנבחרת יש חבורה של עסקנים, מנהלים בהתאחדות, בעלי קבוצות ופונקציונרים אחרים. הם אמנם לא מנהלים בפועל את הנבחרת, אבל על פיהם יישק דבר. אין מאמן שהצליח להתעלם מהקו שהם מתווים. למשל ההתעקשות על יוסי בניון בנבחרת. עם כל הכבוד, ויש כבוד, יוסי גמר את הסוס בנבחרת לפני 15 שנה. המאמן הלאומי התורן מבין בשלב כלשהו שאין לו ברירה אלא ליישר קו. דרור קשטן, אלי גוטמן וגם אלישע לוי הגיעו עם אש בעיניים ומהר מאוד הבינו שיש כללים ברורים.

 

נבחרת ישראל (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
נבחרת ישראל(צילום: ראובן שוורץ)

 

ידוע ששחקן שמוזמן לנבחרת מעמדו שונה במו"מ. הנבחרת משמשת את העסקנים הללו ככלי לקידום השחקנים שלהם לחו"ל. מאמנים מתחלפים אבל החבורה המקולקלת נשארת דבוקה לנבחרת. ברקו הוא באמת היחיד שלא אמור להתרגש מהם וללכת עם הלב שלו. הוא אמיץ מספיק לעמוד מול חבורת העסקנים הזו ולתת להם בראש. הבעיה היא שהם אלו שקובעים מי יהיה המאמן הבא.

 

מאמן הנבחרת הבא, אחרי שיתמודד מול העסקונה, צריך לעשות מהפכה תפישתית. למשל: להזמין שחקנים צעירים בלבד ומהליגה השנייה בעיקר. שחקן שיש לו לאן לשאוף, ייתן הרבה יותר. כל שחקן שחושב שמגיע לו להיות בנבחרת, לא הייתי מזמין. עצם המחשבה שמגיע אז לא מגיע. שחקן שמגיע לנבחרת צריך לבוא עם רעל בעיניים ורצון להוכיח. רק ככה מנצחים משחקים. בהצלחה בקמפיין הבא!

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
ביברס נאתכו
צילום: אורן אהרוני
מומלצים