שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הוויקינגים של קלינגר

הפועל חיפה הוכיחה שהיא לא טרנד חולף או אורחת לרגע. מדובר בקבוצה מאומנת ובנויה היטב, שיודעת מה היא רוצה מעצמה וכאן כדי להישאר. מי יודע, אולי העונה הקסומה הזו תיגמר באליפות

את החומה הסינית מכנים The Great Wall of China, את הפועל חיפה אני מכנה The Great Wall of klinger.

 

11 שערי חובה ב־15 משחקים, 8 משחקי ליגה ללא ספיגה, 0 שערי חובה בחלק האחרון של המשחק, ההגנה הטובה בליגה. מה תגידו על הפועל חיפה, הקבוצה המפתיעה של העונה? ניר קלינגר לקח חבורה של שחקנים והפך אותם לחבורה של ויקינגים, כאלה שלא מפסיקים לרוץ ונלחמים על כל כדור. רוסלאן ברסקי הוא המנוע של המכונה האדומה, כאשר הוא רץ בממוצע 14 קילומטרים למשחק – נתון בקנה מידה אירופי.

 

 (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
(צילום: ראובן כהן)
 

 

גבריאל תאמש הוא הבוס. כבר שנים רבות לא ראינו כאן בלם ברמה הזו. מלבד משחק ההגנה המשובח שלו הוא מנווט את כל הקבוצה מאחור ומוציא אותה מהר קדימה, כאשר הוא מספק כדורים על 40 מטר לשחקני ההתקפה.

 

 

רסמוס סיוסטט הוא הגרזן. התגלית השוודית של קלינגר, שהגיע ללא רזומה מרשים, התחיל בכלל כבלם, אך מהר מאוד הוסט לעמדת הקשר האחורי ונחשב למטאטא מאחורה – אחד שמתמחה בעיקר בעבודה השחורה ועושה אותה נפלא.

 

הגדולה של קלינגר העונה היא שהוא לא ויתר על משחק ההתקפה כדי לשפר את משחק ההגנה כפי שעושים לא מעט מאמנים בליגה. הפועל חיפה מאיימת המון על השער ומבצעת באופן כמעט מושלם את משחק המעבר, כאשר היא מרוויחה כדור ויוצאת מהר קדימה. שלישיית החוד הישראלית, הכוללת את חנן ממן, עדן בן בסט ואלון תורג׳מן, עובדת כמו מכונה משומנת. כל אחד מהשחקנים האלה מרגיש שיש לו המון מה להוכיח ומראה את זה כל שבוע מחדש על המגרש.

 

 

עד לאן העונה הזו של הפועל חיפה יכולה להגיע? עוד מוקדם לדעת, מה שבטוח הוא שלא מדובר בטרנד חולף או באורחת לרגע. זה בהחלט לא מזל, הרבה מעבר. הפועל חיפה היא קבוצה מאומנת שיודעת מה היא רוצה מעצמה ופה כדי להישאר. ומי יודע, אולי בסוף הדרך הוויקינגים של קלינגר גם יקחו את כל הקופה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
ניר קלינגר
צילום: גיל נחושתן
מומלצים