שתף קטע נבחר

עיבוד מחשב: מיכל וולבה

השיבה הביתה / "מר עולם"

דייגו קוסטה צריך את אתלטיקו מדריד - בדיוק כמו שהקולצ'ונרוס צריכים את הספרדי. "החיה", שלא שיחק מאז הסכסוך המתוקשר עם אנטוניו קונטה בצ'לסי, מחכה לחזור ליהנות מכדורגל ועל הדרך גם להציל לאתלטיקו את העונה

 

ביום שני זה יקרה. דייגו קוסטה יחזור ללבוש את המדים האדומים-לבנים של אתלטיקו מדריד. חצי שנה אחרי שהפסיק לשחק כדורגל ו"נעלם" מהמגרשים, החלוץ האימתני יעשה את הקאמבק שלו. זה יקרה, כמה סמלי, באצטדיון החדש של אתלטיקו, הוונדה מטרופוליטנו.

 

לטבלת הליגה הספרדית

 

ביום שני, 1 בינואר 2018, יסתיים עונש איסור הרכישות שהטילה פיפ"א על אתלטיקו בשל החתמה לא חוקית של שחקנים צעירים. זו הסיבה שרק עכשיו, באמצע העונה, קוסטה מצטרף רשמית לקולצ'ונרוס, שהרי את דרכו בצ'לסי הוא סיים כבר בקיץ אחרי שהסתכסך עם המאמן אנטוניו קונטה.

 

קוסטה. עוד מעט חוזר למגרשים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קוסטה. עוד מעט חוזר למגרשים(צילום: AFP)

 

קוסטה עזב את לונדון לפני כחצי שנה, התמקם שוב במדריד ומאז הוא נמצא במשטר אימונים קפדני, עליו מפקח מאמן הכושר של אתלטיקו, "פרופה" אורטגה. מי שזוכר את קוסטה השמנמן והאפאטי של שלהי העונה הקודמת, לא יאמין כעת למראה עיניו. הוא השיל ממשקלו קילוגרמים רבים ובסרטוני הוידאו שהעלה לרשתות החברתיות, כשהוא מפדל על אופני הכושר, הוא נראה חטוב ושרירי מאי פעם.

 

כשאתלטיקו הגיעה ללונדון בתחילת החודש למשחקה מול צ'לסי בליגת האלופות, קוסטה נשאר בספרד כדי שלא לעורר המולה תקשורתית מיותרת. אבל חברו, המגן פליפה לואיס, שבעצמו שיחק שנה אחת (מאוד לא מוצלחת) בצ'לסי ומיהר לחזור לאתלטיקו, דיבר עליו.

 

"דייגו הוא שחקן ענק. הוא תמיד הבקיע הרבה שערים, ושערים חשובים", אמר המגן של נבחרת ברזיל. "זה מתסכל לראות אותו על מגרש האימונים משחק כמו חיה, אבל לא יכול לשחק יחד איתנו. אני בטוח שהו יעזור לנו מאוד כשהוא יחזור. הוא החליט לעזוב את צ'לסי ולחזור לאתלטיקו כי זה מה שהוא הכי רצה. הוא מכיר את המועדון, הוא מכיר את שיטת המשחק שלנו. הוא לא צריך להתאקלם. אני יודע שהוא עבר תקופה קשה בצ'לסי. אבל עכשיו כולם שמחים. כולנו רוצים לראות אותו משחק ושמח".

 

סימאונה. אתלטיקו מחכה בכיליון עיניים (צילום: getty images) (צילום: getty images)
סימאונה. אתלטיקו מחכה בכיליון עיניים(צילום: getty images)

 

חוזר, אבל מאוחר מדי 

הבעיה היא שקוסטה חוזר לשחק באתלטיקו כשזה קצת מאוחר מדי. התכנית הייתה שאיתו אתלטיקו תצליח להגיע הכי רחוק שאפשר בליגת האלופות, אבל הקבוצה כשלה וסיימה אחרי רומא וצ'לסי בבית המוקדם.

 

גם בליגה הספרדית, הפער מהמוליכה ברצלונה הוא תשע נקודות וקשה להאמין שאתלטיקו תצליח לאיים על האליפות הכמעט בטוחה של בארסה. ובכל זאת, דייגו קוסטה אמור לעשות שינוי מהותי בקבוצה, שבסך הכל מאכזבת את אוהדיה מאז המעבר מהוויסנטה קלדרון לוונדה מטרופוליטנו.

 

האכזבה היא לא רק בשל הכישלון בצ'מפיונס ליג, למרות שההגרלה זימנה לאתלטיקו בית קשה - כי בסופו של דבר הנפילה הייתה לא מול רומא וצ'לסי, אלא מול קרבאך. שתי תוצאות התיקו מול הקבוצה מאזרבייג'ן חרצו את גורלם של הקולצ'ונרוס. אכזבה לא פחות גדולה היא מהיכולת של הקבוצה, ובעיקר של ההתקפה, שכבשה רק 25 שערים ב-17 המחזורים הראשונים. רק כדי לקבל פרופורציות, בטיס שבמקום ה-14 כבשה כמות כזו של שערים. ברצלונה הבקיעה כמעט כפול, 45.

 

גריזמן. זקוק לעזרה בחלק הקדמי של אתלטיקו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
גריזמן. זקוק לעזרה בחלק הקדמי של אתלטיקו(צילום: רויטרס)

 

אנטואן גריזמן, הכוכב הגדול של אתלטיקו, הבקיע עד עתה חמישה שערים בלבד. הכוכב של נבחרת צרפת נמצא בתקופה רעה, אולי גם בשל העיסוק הבלתי פוסק במעבר הצפוי שלו לברצלונה בסיום העונה. גם יתר החלוצים של הקבוצה מאכזבים. אנחל קוראה עם ארבעה שערים, קווין גאמיירו עם שלושה ופרננדו טורס הוותיק עם שער בודד. לכן אפשר להבין מדוע מבחינת דייגו סימאונה ההצטרפות של דייגו קוסטה היא כמו אוויר לנשימה.

 

קוסטה, נזכיר, הבקיע בשתי העונות הגדולות שלו באתלטיקו, בין 2012 ל-2014, לא פחות מ-56 שערים. הוא היה הכוכב הגדול של הקבוצה שזכתה באליפות ההיסטורית ב-2014 והעפילה לגמר ליגת האלופות. קוסטה ירש את מקומו של רדאמל פלקאו, שנמכר אז למונאקו, והפך לאימת ההגנות בספרד.

 

בעונת האליפות הוא הבקיע 27 שערי ליגה, למרות שבמשחק ההכתרה הבלתי נשכח מול ברצלונה בקאמפ נואו, הוא מתח את השריר והוחלף אחרי 16 דקות. החברים שלו הסתדרו גם בלעדיו, סיימו ב-1:1 וחגגו אליפות ראשונה מזה 18 שנה. הבעיה הייתה ששבוע בדיוק לאחר מכן התקיים גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד בליסבון. סימאונה שלח את החלוץ הבכיר שלו לבלגרד, לטיפול באמצעות שליית סוסות אצל "המכשפה" מריאנה קובאצ'ביץ'.

 

ה"וונדה מטרופוליטנו" מחכה לו לבכורה המחודשת (צילום: getty images) (צילום: getty images)
ה"וונדה מטרופוליטנו" מחכה לו לבכורה המחודשת(צילום: getty images)

 

קוסטה אכן עלה בהרכב של אתלטיקו בגמר מול ריאל, אבל כבר אחרי שמונה דקות נאלץ לנטוש את המגרש. מהספסל הוא ראה את חבריו סופגים שער שוויון בדקה ה-93 ומפסידים בהארכה 4:1. סימאונה הודה לאחר מכן שזו הייתה טעות להציב את קוסטה בהרכב, כשהוא למעשה פצוע.

 

יחסי שנאה-שנאה 

זמן קצר לאחר מכן חתם קוסטה בצ'לסי, ששילמה עבורו 32 מיליון ליש"ט והוא הצטרף לקבוצה של ז'וזה מוריניו. שלוש שנים הוא שיחק בבלוז, כבש הרבה מאוד שערים, אבל גם הפך לאחד השחקנים השנואים ביותר באנגליה, בשל ההתנהגות האגרסיבית וה"מלוכלכלת" שלו, והדחף הבלתי נשלט שלו להתקוטט ולהתעמת עם שחקני היריב.

 

בשלוש העונות שלו בסטמפורד ברידג' הבקיע קוסטה 59 שערים ב-120 משחקים וזכה בשתי אליפויות, האחת עם מוריניו ב-2015 והשנייה עם קונטה בעונה שעברה. בכל אחת משתי העונות הללו הוא הבקיע 20 שערי ליגה. אבל היה הבדל תהומי בין שתי העונות.

 

הפך לאחד השחקנים השונאים באנגליה. קוסטה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הפך לאחד השחקנים השונאים באנגליה. קוסטה(צילום: רויטרס)

 

בראשונה הוא הפך מהר מאוד לאחד השחקנים האהובים על אוהדי צ'לסי, שמבחינתם לא הייתה כמובן כל בעיה עם ההתנהגות שלו – כל זמן שהוא לא הפסיק להבקיע ולהביא נצחונות. אבל בעונה השנייה העניינים החלו להסתבך. צ'לסי נראתה רע, מוריניו פוטר וקוסטה היה מעורב ביותר תגרות, שערוריות, קנסות והשעיות מאשר שערים.

 

קוסטה החל מצוין את העונה שעברה והיה מלך שערי הליגה כשהיא הגיעה לנקודת האמצע. אבל אז החלו השמועות על כך שנמאס לו מאנגליה והוא רוצה לעבור לליגה הסינית. התקשורת דיווחה על הצעה אסטרונומית ששטחה בפניו טיאנג'ין קוואנג'יאן. לקונטה נמאס. המאמן האיטלקי כעס על כך שקוסטה לא נראה מחויב, העלה במשקל ובגדול עשה את הרושם שהו רק רוצה שייתנו לו ללכת. במספר משחקים הוא אף ישב על הספסל.

 

צ'לסי זכתה באליפות, אבל בגמר הגביע היא הפסידה 2:1 לארסנל ולא הצליחה להשלים זכייה בדאבל. הגמר בוומבלי ב-27 במאי היה משחקו האחרון של דייגו קוסטה במדים הכחולים של צ'לסי. הוא אומנם הבקיע את שער השוויון בדקה ה-76, כשצ'לסי הייתה בעשרה שחקנים אחרי ההרחקה של ויקטור מוזס, אבל שלוש דקות לאחר מכן ארון ראמזי הבקיע את שער הניצחון של התותחנים.

 

קוסטה. כבש במשחקו האחרון במדי הבלוז (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
קוסטה. כבש במשחקו האחרון במדי הבלוז(צילום: רויטרס)

 

לאחר גמר הגביע קוסטה שיחק עוד פעמיים, במדי נבחרת ספרד. תחילה במשחק הידידות מול קולומביה וב-11 ביוני במשחק מוקדמות המונדיאל בסקופיה מול מקדוניה. קוסטה הבקיע באותו ערב, במשחקו האחרון נכון לעכשיו, את השער השני של ספרד, שניצחה 1:2. כן, גם נבחרת ספרד נמצאת בראש של קוסטה, חצי שנה לפני המונדיאל ברוסיה. הוא יודע שבחודשים הקרובים הוא יצטרך להוכיח למאמן הלאומי ז'ולן לופטגי שהוא בכושר מצויין ושהוא צריך להיות בסגל של לה רוחה למונדיאל.

 

למרות שלקונטה נמאס מהחלוץ הספרדי שלו, הנהלת צ'לסי לא מיהרה למכור אותו בחזרה לאתלטיקו, שכן הייתה התעניינות גם ממילאן, מונאקו ואברטון. בתחילת העונה, קוסטה, לפחות על הנייר, עדיין היה שחקן צ'לסי והיה רשום בסגל שלה, אבל פשוט ציפצף על מעסיקיו. הו נסע למולדתו ברזיל לכל תקופת הקיץ, לא חשב אפילו להשתתף במשחקי ההכנה, לא התאמן ועלה במשקל.

 

למרות שקונטה שלח לו הודעת טקסט שהוא לא נמצא בתכניות שלו, ההנהלה התעקשה שהוא מחויב להתייצב לאימונים ולמשחקי ההכנה - וכשלא עשה זאת היא קנסה אותו. ההערכות מדברות על סך קנסות של כ-1.5 מיליון ליש"ט. "מלחמת העצבים" הסתיימה ב-26 בספטמבר, כאשר נחתמה סופית עיסקת המכירה של דייגו קוסטה לאתלטיקו תמורת 57 מיליון ליש"ט.

 

קונטה. החלוץ הספרדי עלה לו על העצבים (צילום: getty images) (צילום: getty images)
קונטה. החלוץ הספרדי עלה לו על העצבים(צילום: getty images)

 

חוץ מהליגה, שבה המטרה הריאלית כרגע היא לסיים במקום השני ולפני ריאל מדריד, מטרה חשובה לא פחות עבור הקולצ'ונרוס היא הליגה האירופית. נכון שעבור קבוצה שהגיעה פעמיים לגמר הצ'מפיונס בארבע השנים האחרונות הליגה האירופית נראית ברגע הראשון כמפעל זניח, אבל צ'ולו סימאונה לא שכח שבעונה הראשונה שלו כמאמן אתלטיקו הוא הוליך את הקבוצה לזכייה בתואר

הזה בדיוק. במאי 2012 הביסה אתלטיקו את אתלטיק בילבאו 0:3 וסימאונה רשם את התואר הראשון שלו כמאמן הקבוצה.

 

קוסטה לא שיחק אז באתלטיקו, אלא היה בעונת השאלה לראיו וייקאנו. הוא חזר לקבוצה בקיץ 2012 ובין היתר הבקיע בבלומפילד מול הפועל תל אביב במסגרת הליגה האירופית.

 

אם כל האישורים יגיעו בזמן, הבכורה המחודשת של דייגו קוסטה במדים האדומים לבנים תהיה ביום רביעי, במשחק החוץ בגביע מול ליידה מהליגה השנייה. משחק הליגה הראשון שלו יהיה בשבת הבאה, מול חטאפה. ואין בכלל ספק, הוונדה מטרופוליטנו יהיה מלא לחלוטין ב-68 אלף אוהדים שרק מיייחלים לראות שוב את "החיה" על הדשא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים