שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

מכה גדולה לכדורגל הישראלי

הליגה שלנו לא משופעת בכישרונות מושכי קהל מהסוג של מאור בוזגלו, ופציעתו היא בשורה רעה מאוד לא רק למשפחתו ולמכבי חיפה. למרות הכל, הירוקים הראו ניצוצות של קבוצה במשחק מול באר שבע ויש להם סיבה קטנה לאופטימיות

קודם כל, הפציעה של מאור בוזגלו היא מכה קשה לו למשפחתו. היא מכה קשה למכבי חיפה, שבנתה עליו הר של ציפיות. היא גם מכה לכדורגל הישראלי שלא משופע בכישרונות ושחקנים מושכי קהל כמותו. לפני מספר ימים התפרסם בבולגריה ראיון עם קשרה של מכבי חיפה, גאורגי קוסטדינוב, בו ציין שהגיע למועדון גדול שמתחרה מדי עונה על כל התארים.

 

קוסטה יקירי, מה שאתה מתאר הן רוחות הרפאים של קריית אליעזר. זו לא מכבי חיפה של 2017/18. מאור בוזגלו עשה שירות אחד טוב למועדון בטרם נפצע. לפני כשבועיים הוא אמר בראיון לאחר משחק "מכבי חיפה היא קבוצת אמצע טבלה". וכדאי שכל שחקן או בעל מקצוע במועדון יפנים את זה. כל זמן ששחקני מכבי חיפה יחשבו שהם אימפריה, הם ימשיכו להפסיד משחקים ולגמגם על הדשא. וכל קבוצה ממושמעת ומאורגנת טקטית מנחיתה שחמט ל"אימפריה", בבית או בחוץ. כאשר בוזגלו חזר מהפציעה, בנו עליו שימשוך את הקבוצה. ציפו למושיע. ושאר השחקנים נראו ממשיכים בתצוגות הנפל חסרות ההשקעה וההשראה שלהם.

 

בוזגלו ברגע הפציעה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
בוזגלו ברגע הפציעה(צילום: עוז מועלם)

 

עכשיו אין בוזגלו, ולא יהיה לצערנו בשנה הקרובה. וזה מבחנה הגדול של הקבוצה. מי שמחפש נקודת (מ)אור בודדה יכול לראות אותה בחלקים גדולים של המשחק בבאר שבע. ראו את זה בחלק מהמחצית הראשונה, וברוב המחצית השנייה, כאשר בוזגלו כבר היה בחדר ההלבשה. פתאום שחקנים היו קרובים אחד לשני. פתאום שחקנים לא השאירו אחד לשני כדור להרחקה. פתאום שחקנים נעו בלי כדור והתפנו לקבל מסירות. פתאום הייתה מלחמה על כדורים אבודים. הגולים של באר שבע נבעו מטעויות מטופשות של פאניקה (הראשון) וחוסר ריכוז (השני) המאפיינות את מכבי חיפה של השנים האחרונות, ואת אלה צריך לתקן. ולמרות זאת, הקבוצה הראתה מהלכי כדורגל יפים ומהירים, לחצה את באר שבע וגרמה לבכר לבצע חילופים הגנתיים כדי לשמור על תוצאה.

 

הסיבה למשחק השקול היא שמול באר שבע שיחקה קבוצה, ולא אוסף של כוכבים בעיני עצמם. בסופו של דבר, מי שיושיע את מכבי חיפה הוא מאמן. אינני יודע מי הוא יהיה. אבל הוא יהיה מישהו כמו שלמה שרף, שהפך אוסף של שחקנים מוכשרים שגדלו במועדון, בצירוף עם מגן שמאלי מירושלים וחלוץ מליגה ב', לאימפריה. או מישהו כמו ברק בכר, שלקח אוסף של שחקנים שלא הבריקו בשום מועדון קודם, הוסיף להם מנהיג בדמותו של אליניב ברדה, והפך אותם לתלכיד מנצח. או אחד כמו אוסקר גרסיה, שהנחיל בשחקניו סטנדרטים אירופיים של משמעת טקטית וחוסן פיזי, צירף להם סופרסטאר כמו ערן זהבי, חינך את כולם לעבוד בשבילו על הדשא, והוציא את מכבי תל אביב מחושך לאור.

 

ועד שיגיע אותו מאמן, על מכבי חיפה להמשך ביציבות בהרכב, להפסיק את רכבת השדים בין הספסל, ההרכב והיציע, לכבות את אש התקשורת המלחכת כל חלקה טובה במועדון, לתקן שגיאות טקטיות בסיסיות, ולהילחם כמו במרבית המשחק בבאר שבע. כמו קבוצת מרכז טבלה ומטה. הכישרון נמצא במועדון, והוא יבוא לידי ביטוי רק בתוך משחק קבוצתי מאורגן עם היררכיה ברורה.

 

אז בשבת מכבי חיפה צריכה לעלות למשחק כמו מול הפועל באר שבע, או מכבי תל אביב, ולא כמו מול הפועל עכו. ועוד עצה לשחקני מכבי חיפה: אל תסתכלו לאגף ימין לחפש את המושיע. הוא יהיה ביציע ויעודד, כמו כולנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים