שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

מכבי חיפה צריכה לאמץ בחום את בוזגלו

תמיכה מלאה בהליך שיקומו של הקשר תשיג כמה יעדים: החדרת מוטיבציה לשחקנים, תחושת ביטחון (יש מי שדואג לכם בכל מצב), ערך מוסף בתהליכי רכש עתידי, לכידות, שינוי התדמית המנוכרת, ביסוס חזון ומטרה ארוכת טווח

חלפו כשבועיים מאז פציעתו החוזרת של מאור בוזגלו במשחק מול הפועל באר שבע; רבות דובר ונכתב על מאפייני הפציעה, תקופת ההחלמה האופטימלית, ההתחייבות הכספית של מכבי חיפה לשחקן והתגובה של קהל אוהדי הפועל באר שבע. מיותר לציין שכחברה מוסרית אנו חייבים לחוש אמפתיה וסימפטיה למצבו של מאור שחזר לפעילות לאחר תקופת שיקום ארוכה ומאתגרת, בלי קשר למקור אהדתנו. אולם, עם כל תשומת הלב שקיבל מאור, חסרה לי ההתייחסות לצד השני של המטבע, כלומר להזדמנות ולאפשרויות שעומדות בפני מכבי חיפה כתוצאה מהטרגדיה הספורטיבית.

 

חרף השבר העצום שעובר המועדון בשנים האחרונות, רק הפסד מביש לנועלת הטבלה והמועמדת המרכזית לירידה לליגה הלאומית הביא את נשיא הקבוצה, מר יעקב שחר, להגיב. שחר הביע את דעתו על מקור הכישלונות בשנים האחרונות, תוכניות הרכש לשנים הבאות, הקיצוץ התקציבי הצפוי וביקר בתקיפות את אנשי המקצוע שעברו בקבוצה בשנים האחרונות. הנרטיב המרכזי היה שהנהלת הקבוצה סיפקה לשחקנים, באמצעות השקעה כספית עצומה, את כל התנאים האופטימלים להצלחה ובכך למעשה הסיר מעצמו שחר כל אחריות אישית. בחירתו במילים: עשינו טעויות, נעשו שגיאות ונבחרו בעלי מקצוע שאינם מתאימים למערכת אינה מקרית ורק מלמדת על המשבר העמוק שפוקד את המועדון.

 

 

 (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
(צילום: עוז מועלם)

 

לעניות דעתי הפציעה של מאור בוזגלו, במידה ויזהו את ההזדמנות הנדירה שעומדת בפניהם, תאפשר למכבי חיפה להגדיר מחדש את עתידו של המועדון. טיפול נכון במשבר עשוי לשנות את תדמיתה של הקבוצה. מארגון שמנדה שחקנים (זרים ומקומיים) ושולח אותם להתאמן עם הנוער, דרך חוסר היכולת להפיק את המינימום משחקני הרכש (ופריחתם המחודשת במועדונים מתחרים) ועד תחושת המיאוס של הקהל בנוגע לאוסף שכירי החרב שמגיעים לשנה עבור השכר הגבוה. לקבוצה חזקה, מלוכדת ותחרותית ששחקנים ישאפו להיות חלק ממנה ולא רק עבור השכר.

 

מכבי חיפה חייבת לאמץ בחום את מאור בוזגלו ומשפחתו ולהפוך אותו לסמל של השינוי, לגבות אותו ולתמוך בו לאורך כל תהליך השיקום. בנוסף, היא חייבת להכריז קבל עם ועדה שהיא תשלם את משכורתו בכל התקופה, תהיה אחראית על תהליך ההתאוששות ושומרת לו תפקיד מרכזי בקבוצה ביום שלאחר מכן. בפעולה זו היא משיגה מספר יעדים: החדרת מוטיבציה (פנימית וחיצונית) לשחקנים, תחושת ביטחון (יש מי שדואג לכם בכל מצב), ערך מוסף בתהליכי רכישת שחקנים חדשים בעתיד, לכידות בין השחקנים הקיימים, שינוי התדמית המנוכרת שעוטפת את המועדון בשנים האחרונות, ביסוס חזון ומטרה ארוכת טווח עבור הקבוצה.

 

המערכת של מכבי חיפה מורכבת מעשרות אנשי מקצוע מוכשרים, מנוסים ומיומנים, חובתם היא למצוא דרכים שימנפו את פציעותו של מאור בוזגלו כך שהמועדון לא יתבונן בסיטואציה כעובר אורח. גישה פרואקטיבית, חיובית, בעלת ערכים מוספים עם השפעה לטווח ארוך היא צו השעה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים