שתף קטע נבחר

מאוהב ירושלמי

הוא ירד ליגה עם הפועל ירושלים ועלה כיתה לבית"ר. בגיל 27, החלוץ הצרפתי-ישראלי אנתוני וארן הוא האס המפתיע של אלי טביב. בת הזוג כבר מפנטזת על חתונה בטדי

אנתוני וארן חזר שלשום לדירתו במושב בית זית והעביר לילה לבן. החלוץ הצרפתי-ישראלי של בית"ר ירושלים ראה בלופ אינסופי את השער שלו בניצחון 0:2 על הפועל חיפה בסמי עופר.

 

לטבלת ליגת העל

 

6,500 אוהדי בית"ר ליוו את הקבוצה למשחק בחיפה, שהיה אחד הטובים שלה העונה, ועודדו אותה כמו בימיה הגדולים. נראה כי הטירוף של האוהדים חזר לאחרונה, ואחד האחראים לכך הוא וארן בן ה-27, שבסמי עופר רשם שער ובישול והעלה זמנית את קבוצתו למקום הראשון בטבלה (בינתיים הפועל באר-שבע הספיקה לעקוף אותה ולחזור לפסגה).

 

חתונה בטדי? וארן והחברה דניאל (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
חתונה בטדי? וארן והחברה דניאל(צילום: אוהד צויגנברג)

 

בכלל, בשבעת המשחקים האחרונים יש לו חמישה שערים – שלושה בליגה ועוד צמד מול ראשל"צ שהעלה את בית"ר לשמינית גמר גביע המדינה. בחודש האחרון הוא תפס מקום כמעט קבוע בהרכב. לא רע יחסית לשחקן שבעונה שעברה ירד לליגה השלישית.

 

כן, בשנים האחרונות וארן שיחק בקבוצה ירושלמית אחרת, הפועל. גם אז משחקי הבית נערכו בטדי, אבל איזה הבדל: עשרות אוהדים לעומת עשרות אלפים העונה. הוא כבר התאמן לפני ארבע עונות בבית"ר, אולם מאחר שהיה צריך להגיע בכל פעם על חשבונו ובכוחות עצמו לבית וגן הוא ויתר על הרעיון. גם בינואר שעבר הוא הוצע לבית"ר, רן בן-שמעון התעניין, אולם זה לא יצא לפועל בסופו של דבר. עכשיו הוא חזר דרך הדלת הקדמית לתחנה הבכירה בקריירה שלו.

 

התרגל לחיים בצהוב-שחור. וארן (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
התרגל לחיים בצהוב-שחור. וארן(צילום: עוז מועלם)

 

50 אלף דולר לעונה

וארן אמנם הבקיע 30 שערים בשנתיים וחצי האחרונות, אבל הפועל ירושלים לא שרדה בליגה הלאומית. אלי טביב, עם האינסטינקטים החדים שלו, הביא אותו כאחת ההחתמות הראשונות של העונה, עם שכר עונתי של כ־50 אלף דולר בלבד. לשם השוואה, סטפנוס אתנסיאדיס מרוויח פי 12 ממנו והבקיע רק שער ליגה אחד.

 

כבר ראינו שחקנים שעוברים מהפועל ירושלים ליריבה הגדולה, כמו אופיר עזו או ויקטור פאצ'ה, אבל וארן הגיע בסיטואציה שונה, כאנדרדוג מוחלט מקבוצה שעל סף פירוק. הוא הגיע על תקן של שחקן משלים, אלא שמכת הפציעות (במיוחד זו של עידן ורד), המעמד המקצועי הירוד של יוסי בניון והאכזבה היחסית מז'אורז'יניו הכניסו אותו בשבועות האחרונים לעניינים. האמונה הטפלה שלו, לזרוק נעליים לפח בתקופת בצורת ומעבר לנעליים אחרות, השתלמה לו.

 

מרוויח פי 12 מווראן. אתנסיאדיס   (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
מרוויח פי 12 מווראן. אתנסיאדיס (צילום: זהר שחר)

 

וארן נחשב לאחד השחקנים האהובים בחדר ההלבשה, וזכה לכינוי "הצרפתי". הוא מודע למקומו בהיררכיה המקצועית, גם בתקופה הנוכחית בה הוא נמצא

בכושר הבקעה מצוין. החבר הקרוב ביותר שלו הוא מן הסתם הצרפתי אנטואן קונט, והוא משמש כמעין מתורגמן לו ולפול אדגר הצעיר.

 

מבחינה מקצועית מדובר בסקורר. הוא מחליף לא אחת עמדות עם איתי שכטר, למרות שהוא מעדיף לשחק בחוד ופחות בכנף. אחד שמבקיע בראש, משחק עם הגב לשער ובעיקר מפרגן ולא כופה עצמו על המשחק. מי שמכוונים אותו הם שכטר ואוחנה. בשבוע שעבר, במשחק חלש של בית"ר, הצליח כאמור לכבוש פעמיים מול ראשל"צ מהלאומית ולהציל את בית"ר ממבוכה. "לכו לצרפתי תגידו לו תודה, הוא לקח אותנו לבד על הגב שלו לשלב הבא", אמר שכטר לשחקנים בסיום.

 

החבר הכי טוב של וארן. קונט (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
החבר הכי טוב של וארן. קונט(צילום: אוהד צויגנברג)

 

טניס או כדורגל?

וארן נולד בעיר הצרפתית לה פוי אן ולה ב־1990. בתחילת דרכו התלבט באיזו קריירה לבחור: כדורגל או טניס, עוד ענף בו הצטיין. בגיל 17 החליט סופית שהוא טוב יותר עם הרגליים.

 

הוא שיחק תקופה לא משמעותית בבאסטייה מהליגה השנייה בצרפת. לארץ הוא עלה לפני ארבע שנים, וזמן קצר לאחר מכן החל לשחק כאן כישראלי בזכות היותו יהודי. התחנה הראשונה הייתה אשדוד (שם מתגוררת חלק ממשפחתו), אבל למרות שהבקיע כבר בהופעת הבכורה, הוא לא ממש התאקלם בה ועבר ממנה למכבי יבנה ומשם להפועל ירושלים ולבית"ר. בין לבין טענה הפועל אשקלון כי היא כבר סיכמה איתו. "בית"ר עשתה מחטף על שחקן שלא יהיה משמעותי אצלה", אמרו אז באשקלון, ולא ידעו כמה טעו. לווארן יש תשעה שערים בכל המסגרות העונה, כולל מוקדמות הליגה האירופית וגביע הטוטו.

 

היא ריאל, הוא ברצלונה (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
היא ריאל, הוא ברצלונה(צילום: אוהד צויגנברג)

 

וארן, בעל תואר אקדמי בגיאוגרפיה, עדיין מחובר מאוד לצרפת. כשיש לו הזדמנויות הוא יוצא לביקורים משפחתיים, רואה ללא הפסקה את קבוצתו האהודה בורדו והמודל שלו הוא אוליבייה ז'ירו מארסנל. אבל החיבור החזק ביותר הוא לחברתו, דניאל טלקר. הם הכירו לפני שנתיים באשדוד ומתחזקים זוגיות קרובה מאוד, שנעה בין בית הוריה בחדרה לדירתו בבית-זית. דניאל מגיעה לכל משחק שלו, ומבחינתה אם בית"ר תזכה באליפות היא תהיה מוכנה להתחתן עימו בטדי, למרות שכאוהדת ריאל מדריד (וארן אוהד שרוף של ברצלונה) הייתה רוצה להתחתן בסנטיאגו ברנבאו. ריאל של טלקר לא תזכה באליפות העונה, בית"ר של וארן אולי כן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
אנתוני וארן
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים