שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הטעות של ריאל - לא ידעה לרענן את הסגל

בשבוע שעבר נפתח חלון ההעברות וריאל זקוקה לו יותר מתמיד. גם מועדונים גדולים זקוקים לזעזועים, אפילו אחרי הצלחות

בתחילת השנה החליטה ריאל מדריד ללכת על קונספציה שונה ממה שהתרגלנו. את מסע הרכש של כוכבים נוצצים בסכומי עתק החליפה התבססות על השלד הקיים, ובכסף שנכנס למועדון הושקעו סכומים גבוהים בקניית הכישרונות הבאים בעולם בתקווה שאלה יסחבו את המועדון בבוא היום. אחרי חצי עונה שינוי מגמה זה לא מוכיח את עצמו, ורוב השחקנים הבכירים נמצאים בכושר ירוד ביותר, מה שמשפיע על הסיכויים לזכות בתארים המשמעותיים. הקבוצה כבר נמצאת 16 נקודות מתחת ליריבה המושבעת ברצלונה, ובשמינית גמר האלופות מחכה לבלנקוס מפגש כפול עם פריס סן ז'רמן המאיימת. הדרך לתואר אירופי שלישי רצוף ורביעי בחמש השנים האחרונות נראה קשה מתמיד.

 

למען האמת, מעטות הקבוצות שעורכות שינויים מרחיקי לכת בסגל לאחר שנים של הצלחות, אבל הבעיה היא שגם את השינויים המינוריים לא השכילה ריאל לבצע

והמשיכה להתבסס על השלד הקיים והשבע יחסית. כשגארת' בייל יותר פצוע מאשר משחק, בנזמה נותן את הגולים שלו אבל גם כן נמצא בסוג של ירידה (וגם ככה לא מדובר בחלוץ הכי בכיר בטופ העולמי) וכריסטיאנו רונאלדו בכושר ירוד ומתחיל להתבגר, ריאל היתה צריכה לרכוש לפחות שחקן טופ אחד על מנת לשמר את הרעב.

 

בייל ורונאלדו (צילום: AP) (צילום: AP)
בייל ורונאלדו(צילום: AP)

 

זינדין זידאן נמצא במלכוד, כשיש האומרים כי חרב הפיטורים מונחת על צווארו למרות ההצלחות והתארים הרבים בשנתיים בקבוצה. כנראה שהוא לא יודע כיצד מחזירים את הרעב. "אני יודע שלא אשאר בריאל מדריד לנצח, זה חלק מהחיים. אם יחליטו שאני לא אמשיך אקבל את זה בהבנה רבה", אמר השבוע זיזו. "אני חושב שהוא ראוי ליותר כבוד, הרבה אנשים מחכים שהוא ייפול רק כדי שיוכלו להתערב ולהחליף אותו", אמר בנושא בלם העבר של הבלאנקוס פרנסיסקו פאבון. "זידאן הוא האיש המתאים להיוציא את ריאל מהבור שהיא נמצאת בו, אין הרבה אנשים שמכירים את המועדון כמוהו", הוסיף רוד ואן ניסטלרוי. גם כלי התקשורת בספרד עוסקים בעתידו של המאמן, וכבר העלו את השמות של אנטוניו קונטה ויוגי לב.

 

ואולי הבעיה כלל לא נעוצה במאמן, אלא במדיניות של ראשי המועדון שהחלו לשנות כיוון וחשיבה. ב"אס" נכתב: "זידאן ימות עם הערכים, הרעיונות והצוות שלו. אלה שמבקשים את ראשו שוכחים שמדובר במאמן שחתום על השנתיים הכי מוצלחות של המועדון. הבעיה של ריאל מדריד היא הפער העצום בין ההרכב לשחקני הספסל. השחקנים הבכירים יודעים שאין להם תחרות וכבר חושבים על משחקי האלופות או על המונדיאל. השחקנים והמועדון אשמים לא פחות ואף יותר מהמאמן".

 

בשבוע שעבר נפתח חלון ההעברות וריאל זקוקה לו יותר מתמיד. שמות שכבר עלו הם  השוער הצעיר קפה, אדן הזאר, הארי קיין ורוברט לבנדובסקי, אבל כנראה שזה יקרה רק בעונה הבאה. בינתיים, דווקא ברצלונה היא זו שזנחה את השחקנים הצעירים ומוציאה סכומים גבוהים כדי להחזיר לעצמה את ההגמוניה. לריאל יש צעירים כמו חסוס ואייחו, תיאו הרננדס ודני סבאיוס, והחלוץ הברזילאי ויניסיוס ג'וניור בן ה-17 נרכש תמורת 45 מיליון אירו מפלמנגו, אך נראה כי כדי שהשחקנים הללו יוכלו לתת את הטון בעתיד הם יצטרכו לנגן כינור שני לצידם של הכוכבים הגדולים. בסופו של דבר, גם מועדונים גדולים זקוקים לזעזועים וגם אחרי הצלחות חשוב לרענן ולחדש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
כריסטיאנו רונאלדו
צילום: AFP
מומלצים