שתף קטע נבחר

אלי אוחנה: "הכי קל לברוח, אני לא כזה"

מחזיק זכויות הניהול התייחס לראשונה לפרשה שהסעירה את בית"ר ירושלים ולנאצות מאוהדים: "נתתי לבניון את הבחירה". על העתיד: "לא עוזב, לא עכשיו ולא בקיץ. אנשים שכחו מה עשיתי עבור בית"ר"

 

"אני לא עוזב את בית"ר ירושלים, לא עכשיו ולא בקיץ. חתמתי על חוזה לחמש שנים, כבר שיניתי דברים במועדון ואמשיך להוביל את בית"ר למקום הכי נכון מבחינתי. בטוח שאצליח, אני לא מאלו שבורחים מסערות קטנות כמו זו בסוף השבוע האחרון. בית"ר חשובה וקרובה מדי לליבי".

 

לטבלת ליגת העל בכדורגל

 

את הדברים האלה אמר אלי אוחנה למקורביו והתייחס לראשונה לאירועי הימים האחרונים, שלבטח היו הקשים ביותר שעבר מאז מונה למחזיק זכויות הניהול במועדון. פרשת יוסי בניון, שהובילה למבול נאצות כלפי מי שנחשב אולי לסמל הגדול ביותר של המועדון, לא הותירה אותו אדיש כפי שמעידים בסביבתו הקרובה.

 

אוחנה. לא הולך לשום מקום (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
אוחנה. לא הולך לשום מקום(צילום: אוהד צויגנברג)

 

אתמול הגיע אוחנה יחד עם שחקני הקבוצה למוזיאון ידידי ישראל בירושלים, לציון יום השואה הבינלאומי, ולא דיבר עם התקשורת. אבל בשיחות עם מקורביו הוא גולל מה שעובר עליו. "אני שומע את הביקורות", הוא אמר להם. "אוהדים לא באמת יודעים מה קורה מאחורי הקלעים ומסיקים שיש ביני לבין טביב מתיחות. שטויות. אני לא יודע למה אנשים מצפים. אני מחזיק זכויות הניהול, לא זה שמביא כסף. רק שבעה חודשים אני פה, פרק זמן לא ארוך כדי לעשות שינויים דרסטיים, אבל אנחנו נגיע למקומות שאנחנו צריכים".

 

אוחנה, שרשם 275 הופעות במדי בית"ר, בהן הבקיע 142 שערים והוביל את המועדון לארבע אליפויות ולשני גביעי מדינה, התייחס בשיחות עם מקורביו לביקורת שספג מצד לא מעט אוהדים: "עבר עליי סוף שבוע לא נעים, אבל את מה שחשבתי אמרתי למי שאני מחויב במועדון. בית"ר היא הלב שלי, אז אותי יגרשו מהבית? למה שארצה לעזוב עכשיו אחרי שעזבתי הכל לטובת המועדון? הכי קל לברוח, ואני לא כזה. כשגאידמק גירש אותי מבית"ר, זזתי הצידה ולא הוצאתי מילה, גם לא ברשתות חברתיות".

 

על הודעת העזיבה של בניון באינסטגרם אמר אוחנה באותן שיחות: "שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה ויפרסם שהוא עוזב איפה שהוא רוצה, אני שלם עם עצמי. אחרי שיחות הנאצה שקיבלתי מאוהדים, הבנתי כמה מהר יכולה אהבה להפוך לשנאה. למרות שלא האמנתי שיכולים להפנות דברים כאלה דווקא אליי. הבאתי תארים ואושר לאוהדים, ועכשיו הם מקללים בצורה כזו? אנשים שכחו מה עשיתי עבור המועדון הזה. אני לא שיחקתי פה כמה חודשים, אלא שנים על גבי שנים".

 

אוחנה על בניון: "שכל אחד יעשה מה שטוב לו" (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
אוחנה על בניון: "שכל אחד יעשה מה שטוב לו"(צילום: אוהד צויגנברג)

 

את היחסים בינו לבין טביב הגדיר נציג הבעלים כ"מצוינים", והוסיף: "אנחנו מדברים כל יום, וכשיש חילוקי דעות כל אחד אומר מה הוא חושב. אין ספק שצריך שינויים. נשנה דברים מבית, לא בחוץ".

 

על רקע חוסר השקט המתמשך סביב בניון, מתברר כי שחקנים בכירים בקבוצה פנו לא אחת לנציג הבעלים וטענו כי עדיף לחתוך עניינים לכאן או לכאן. אוחנה מצידו מידר את כולם בשיחותיו עם בניון. בבית"ר אף סיפרו אתמול כי ביום חמישי האחרון נערכה שיחה לא קלה בינו לבין טביב, אחרי משחק הגביע מול מרמורק שבו בניון לא שותף.

 

"כבר לפני חודש ישבתי עם בניון", סיפר אוחנה למקורביו. "היו לנו שיחות רבות כולל הסיפור של הגעתו למשחק החוץ מול מכבי חיפה, והדיבור על דקות המשחק שיקבל אחרי המשחק נגד מכבי פ"ת. המסר שלי היה ברור - שאני לא יכול להבטיח לו חצי שעה, דקה או שלוש שעות. לא מבטיחים שום דבר מראש. הסברתי לו שאני לא מתערב למאמן, זה לא באופי שלי. הבהרתי לו שלא יובטחו לו דקות משחק, שיקבל בעצמו החלטה מה לעשות. זה היה בתחילת מועד ההעברות. אמרתי לו שאחבק אותו בכל מקרה, אם יחליט להישאר וגם אם יחליט לעזוב. את התשובה שלו קיבלתי דרך התקשורת. אם הוא רצה לעזוב, הוא יכול היה לעשות את זה מוקדם יותר".

 

אוחנה עם בניון בימים יפים יותר (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
אוחנה עם בניון בימים יפים יותר(צילום: עמית שאבי)

 

טביב: "עובדה שהקבוצה פורחת"

בינתיים התייחס אתמול גם טביב למערכת היחסים עם אוחנה: "אנחנו חברים קרובים מאוד והוא יישאר איתי עוד הרבה שנים, כדי להוביל את בית"ר למקומות הכי גבוהים". לגבי עזיבת בניון הוסיף הבעלים: "הכל אצלי היה מקצועי ואין פה שום דבר אישי נגדו. אני זה שהבאתי את בניון בקיץ. חשבתי שידע לקבל את ההחלטות, אבל הוא רצה בהתחלה הרכב ואחר כך עוד דקות משחק. ורמוט ודמארי לא בסגל במכבי חיפה ולא שמעתי טיפת רעש. זה קורה רק עם בניון, קרה לו בקבוצות אחרות וראינו איך זה נגמר. רק שבבית"ר תמיד מאשימים אותי ואת אוחנה".

 

טביב הוסיף: "אוחנה ראוי לכבוד גדול על מה שעשה השנה בבית"ר. כולם הרי יודעים כמה יוסי שיחק, ועובדה שהקבוצה פורחת. לא אני הראיתי לו את הדרך החוצה. אילו רציתי, הייתי פשוט אומר לו שהוא לא בתוכניות. מבחינתי הוא יכול היה להישאר עד סוף העונה. יוסי עוד מעט בן 38, והסגל של בית"ר רווי בכישרונות. אילו הייתי נותן הוראה שלא ישחק, כמו שכולם מנסים לצייר, אז איך הוא שיחק וגם היה טוב נגד סכנין? בית"ר זה העסק שלי, יכול להיות שארצה להכשיל את עצמי?"

 

בבית"ר מקווים שעכשיו יירגעו הרוחות סביב הקבוצה, שתתארח הערב (21.00) אצל מכבי נתניה. בינתיים עומד טביב בהחלטת המועדון ויסגור את היציע המזרחי בטדי במשחק הבית מול מכבי חיפה בשבת, בעקבות הקריאות הגזעניות בשבוע שעבר מול בני-סכנין.

 

טביב. בניון לא מעניין אותו (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
טביב. בניון לא מעניין אותו(צילום: אבי רוקח)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אלי אוחנה
צילום: אורן אהרוני
מומלצים