שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

כך מכבי ת"א תחזור לטופ של היורוליג

אין מנוס מהקמת "קבוצת בת" ישראלית, מחוזקת בשני זרים, שתתמודד בליגה המקומית, לצד קבוצת זרים איכותית שתתמקד באירופה

 

לאחר יותר מחצי עונה, הגיע הזמן לחשבון נפש עבור מועדון הכדורסל המפואר מכבי ת"א. איפה מכבי רוצה להיות בשנים הקרובות? זו השאלה שמנהליה צריכים לשאול היום. אם מכבי היא קבוצה ישראלית שכל מטרותיה הן גביע המדינה ואליפות, אז המצב הנוכחי של הקבוצה יכול להספיק וייתכן שמכבי תצליח לגנוב לעצמה כמה גביעים וצלחות, אם כי בשיטת הפיינל פור יהיו גליצ'ים פה ושם. המצב נכון להיום, שבו היורוליג אינו סופר את הליגות באירופה ומצד השני הליגות לא מתחשבות ביורוליג, מציב את מכבי סובלת משני המפעלים גם יחד.

 

השעטנז של ישראלים וזרים ביורוליג הוא כישלון מוחלט. מכבי לא תחרותית באירופה בגלל החוק הרוסי, ומצד שני דבר אחד ברור, פערי הרמות בין הישראלים לזרים כל כך גדולים שאלה יוצרים מירמור בקרב הזרים שלא יסכימו להישאר ויעדיפו קבוצות הומוגניות ובריאות יותר שרצות רחוק. אם מכבי רוצה לכוון לצמרת היורוליג ולהחזיר עטרה ליושנה, אין מנוס משינוי אסטרטגי לקבוצה במפעל היורוליג. ההצעה שלי היא:

 

נוריס קול מול מילאנו (צילום: AP) (צילום: AP)
נוריס קול מול מילאנו(צילום: AP)

 

1. להקים קבוצת בת/מילואים על טהרת ישראלים עם שני זרים ברמה מקומית שתתחרה על התארים המקומיים. ברור שהקבוצה לא תזכה לדומיננטיות אך תהיה מספיק תחרותית. הצידוק לקבוצה הזו היא מכבי הישראלית לדורותיה. האם יש בעיה למכבי לספוג כישלונות בליגה הישראלית? התשובה – אין בעיה, זה ממילא קורה בשלוש השנים האחרונות. דרך אגב, קבוצות מילואים כאלה ידועות גם בברצלונה ומדריד, וקבוצות גדולות מה-NBA.

2. להקים קבוצת יורוליג מבוססת זרים איכותיים שתסתכל לצסק"א ולריאל מדריד בלבן של העיניים. זו הקבוצה שאמורה להחזיר את מכבי לטופ יורוליג. קבוצת הבת תעלה לקבוצת הזרים כל מי שיוכיח עצמו כמתאים ליורוליג.

 

רק בדרך זו תוכל מכבי להשיג את שתי מטרות העל: להיות תחרותית ביורוליג ולהגיע לפיינל פור כפי שעשתה כל כך הרבה פעמים, ובכך להצדיק את רישיון ההשתתפות האוטומטית, ולצד זאת לטפח ישראלים שישחקו עם המותג מכבי (ולא מושאלים לכל מיני קבוצות מוזרות....), שביום מן הימים ישחקו ביורוליג אם ורק אם יצדיקו זאת. ברור שמבחינה עסקית המודל שהוזכר מצריך הרבה יותר השקעה (הכל כפול), אבל אין דרך אחרת לחזור לצמרת אירופה.

 

ג'ורדי ברתומאו מדבר כבר על 18 ו-20 קבוצות, מה שהופך את היורוליג לליגה מפוצצת במשחקים, טיסות, מלונות ולמעשה ליגה עצמאית שלא יהיה ניתן לשלב איתה ליגות נוספות. ההיפרדות מהליגה בישראל היא עניין של זמן, אך אם מכבי לא רוצה להיפרד גם מהקהל שלה היא חייבת להשאיר גרעין ישראלי. למרות הישגיה השנה עד כה ביורוליג, נבן ספאחיה יודע שבמבט לטווח ארוך לא ניתן יהיה לשחזר הישג כלשהו ללא שינוי. מי שחושב שהמצב השנה טוב וצריך להמשיך איתו טועה ומטעה, משום שלא ניתן לבסס המשכיות של זרים בקבוצה כזו ובקצב משחקים כזה שרק יילך ויגדל. אני מקווה שהעתיד מעסיק את הנהלת מכבי היום והיא תעשה את המתבקש עבורה כעסק פרטי וגם כקבוצה עם עבר עשיר שרוצה להישאר רלוונטית.

 

בהצלחה!!!!

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים